Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 26-03-2011 18:45

Mister_K schreef:Zo, ze hebben mij in de week opgebeld bij Tunex, ik mag dus volgende week zaterdag terug langskomen. Ze gaan de ecu dan opnieuw resetten en het probleem oplossen. Dat hij zo traag is op het gas is volgens hem sowieso te wijten aan het feit dat ze de reactietijd van het elektronisch gaspedaal met 15% vervroegen. Volgens hem zijn ze net iets over de grens gegaan voor mijn motor en zou hij daarom in "veiligheid" gaan en nadien pas gas beginnen geven.

Hopen dat het te fixen is natuurlijk want dat wordt weer een verre rit. Ik zei hem wel dat ik deze keer niet meer terug naar België vertrek voor hij uitgebreid getest is en alles werkt. Hij bood me een gratis testbankmeting aan ter compensatie van de last en het grote aantal km's die ik hierdoor moet afleggen. Als het in orde komt, kan ik hier wel mee leven en vind ik het op zich een mooi gebaar van hen.

De reden waarom ze niets van zich lieten horen was omdat die kerel net papa geworden is zei hij me. Ik ga hier verder geen vragen bij stellen en neem gewoon aan dat het zo is, heb hem proficiat gewenst.

Alléz hopelijk komt alles in orde....

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 26-03-2011 18:46

op hoop van... is inderdaad een mooi gebaar, zo'n testbankmeting kost direct toch een handvol geld. en dan zal je (hopelijk) zeker zijn dat het effectief werkt en ga je zien hoeveel pk en nm je dan echt hebt... hopelijk is het opgelost! succes die zaterdag ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 26-03-2011 19:46

Op zich is dat geen excuus maar soit hopelijk komt alles goed voor je. Veel succes! ;)

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 26-03-2011 20:18

Dit is het soort beter nieuws dat we graag lezen! ;) Succes

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-03-2011 08:40

ze laten zich toch van hun goede kant zien bij tunex, blij voor je dat het toch goed gaat komen ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 27-03-2011 10:14

Veel succes alvast en die testbanktest kost idd wel wat.
Als je in de mogelijkheid bent te filmen dan zien we het ook graag ;)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-03-2011 13:24

Ja en de resultaten van die testbank zijn hier ook welkom natuurlijk :D

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 21-04-2011 12:06

Manmanmanmanman...

Gisteren terug naar NL gereden (500km in totaal). Heb er ongeveer 1,5 uur gewacht tot opeens de manager naar mij toe kwam met een papier in de handen. Hij zei me dat ze spijtig genoeg niets konden doen om het probleem om te lossen, dat ze allerlei software erop hebben gezet inclusief de originele maar dat het verminderd motorvermogen en alle andere lampjes niet weg te krijgen zijn.

Hij zei me dat hij op een forum gelezen had dat dit wel vaker voorkomt maar dat het de eerste keer was dat zij ermee te maken kregen (vandaar het papiertje) en dat ik gewoon bij de dealer de software moest laten resetten en dan zou het opgelost zijn.

Heeft me wel netjes beloofd me mijn geld terug over te schrijven, hopelijk gebeurt dat ook snel want hier vrees ik een beetje voor. Ondertussen toch 60 euro aan diesel kwijtgespeeld ( 2 keer naar ginder en terug ).

Dan maar naar de dealer gereden, hebben hem uitgelezen en hij geeft 7 foutcodes, communicatie met de ECU zit niet snor en ABS is uitgeschakeld. Dealer heeft em volledig geüpdate maar geen resultaat. De mechanieker denkt dat er ergens een kortsluiting is geweest in de ECU en dat er zaken beschadigd zijn. Ik heb hem natuurlijk niet verteld dat ik hem wou laten chiptunen maar dat ik gewoon zelf de batterij heb losgehad om een versterker proberen aan te sluiten, vervolgens gezien heb dat het niet ging bij de cruze en zonder iets aan te raken weer aangekoppeld, en dat toen de problemen begonnen zijn.

Nu heb ik een afspraak bij de dealer op 5 mei om alles grondig open te maken en na te kijken en te zien wat het probleem is (en hopelijk meteen op te lossen). Dit gelukkig wel allemaal onder garantie.

Wat wel grappig was, is dat op de computer van de dealer stond dat ik een 150PS heb, misschien heeft Tunex zich bij het terugzetten van de originele software ook "vergist".

In ieder geval ik hoop dat het snel in orde komt want dit duurt me toch te lang en het werkt serieus op mijn zenuwen dat de wagen zo lam is en al die kermislampjes die branden op het dashboard.

Als hij weer gemaakt is ga ik een afspraak maken bij Heinz, is heel duur maar dichtbij als er iets misloopt en heeft een hele goede naam.

Ik hoop dat hier niemand meer naar Tunex gaat, en als je het doet, weet dan wat de risico's zijn.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 21-04-2011 17:02

deze kun je misschien ook wel proberen, geven nu korting vanwege de autorai
en als ze op de autorai staan zullen het wel vakmensen zijn neem ik aan

http://chevroletcruze.forum2go.nl/chiptuning-t385.html
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 21-04-2011 19:34

Ik zou geen ene vertrouwen hoor ...... :?

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”