Bericht
door Mister_K » 21-04-2011 12:06
Manmanmanmanman...
Gisteren terug naar NL gereden (500km in totaal). Heb er ongeveer 1,5 uur gewacht tot opeens de manager naar mij toe kwam met een papier in de handen. Hij zei me dat ze spijtig genoeg niets konden doen om het probleem om te lossen, dat ze allerlei software erop hebben gezet inclusief de originele maar dat het verminderd motorvermogen en alle andere lampjes niet weg te krijgen zijn.
Hij zei me dat hij op een forum gelezen had dat dit wel vaker voorkomt maar dat het de eerste keer was dat zij ermee te maken kregen (vandaar het papiertje) en dat ik gewoon bij de dealer de software moest laten resetten en dan zou het opgelost zijn.
Heeft me wel netjes beloofd me mijn geld terug over te schrijven, hopelijk gebeurt dat ook snel want hier vrees ik een beetje voor. Ondertussen toch 60 euro aan diesel kwijtgespeeld ( 2 keer naar ginder en terug ).
Dan maar naar de dealer gereden, hebben hem uitgelezen en hij geeft 7 foutcodes, communicatie met de ECU zit niet snor en ABS is uitgeschakeld. Dealer heeft em volledig geüpdate maar geen resultaat. De mechanieker denkt dat er ergens een kortsluiting is geweest in de ECU en dat er zaken beschadigd zijn. Ik heb hem natuurlijk niet verteld dat ik hem wou laten chiptunen maar dat ik gewoon zelf de batterij heb losgehad om een versterker proberen aan te sluiten, vervolgens gezien heb dat het niet ging bij de cruze en zonder iets aan te raken weer aangekoppeld, en dat toen de problemen begonnen zijn.
Nu heb ik een afspraak bij de dealer op 5 mei om alles grondig open te maken en na te kijken en te zien wat het probleem is (en hopelijk meteen op te lossen). Dit gelukkig wel allemaal onder garantie.
Wat wel grappig was, is dat op de computer van de dealer stond dat ik een 150PS heb, misschien heeft Tunex zich bij het terugzetten van de originele software ook "vergist".
In ieder geval ik hoop dat het snel in orde komt want dit duurt me toch te lang en het werkt serieus op mijn zenuwen dat de wagen zo lam is en al die kermislampjes die branden op het dashboard.
Als hij weer gemaakt is ga ik een afspraak maken bij Heinz, is heel duur maar dichtbij als er iets misloopt en heeft een hele goede naam.
Ik hoop dat hier niemand meer naar Tunex gaat, en als je het doet, weet dan wat de risico's zijn.