Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 19-03-2011 08:05

het zou voor de meesten onder ons heel mooi zijn als de dealer hem software matig een beetje meer power zou kunnen geven
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 19-03-2011 10:49

Power en koppel is er naar mijn mening genoeg, maar het mag bij een lager toerental vrij komen voor mij. Dit is ook niet altijd het geval bij eender welke chiptuning. Dat er ook meer koppel aanwezig is, is natuurlijk wel meegenomen. Volgens het persbericht beloofde Irmscher aanvankelijk 466 Nm voor de Cruze. Da's wel heel veel en gaat richting Corvette. Bijna genoeg dus om het asfalt om te ploegen :)
Jammer dat het om een vals bericht ging. Vraag me wel af waar ze het dan gehaald hebben. Waar rook is, is ook vuur zegt men dus misschien is Irmscher toch bezig met het ontwikkelen van software?

Gast

Bericht door Gast » 19-03-2011 11:10

Het probleem is dat hier in Belgie de wegentaks en verzekering berekend word op het aantal Kw.

Chip tunning is hier eigenlijk verboden , en volgens mijn verzekerings agent ben je zelfs niet meer verzekerd (indien ze er achter komen ) dat uw wagen gechiptuned geweest is.

Ik weet het je mag niet vloeken ook , maar een gewaarschuwd man is er twee waard............

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 19-03-2011 14:00

Stone schreef:Het probleem is dat hier in Belgie de wegentaks en verzekering berekend word op het aantal Kw.

Chip tunning is hier eigenlijk verboden , en volgens mijn verzekerings agent ben je zelfs niet meer verzekerd (indien ze er achter komen ) dat uw wagen gechiptuned geweest is.

Ik weet het je mag niet vloeken ook , maar een gewaarschuwd man is er twee waard............
zouden ze bij een per-total (na ongeval) van de verzekering uit eigenlijk heel je BC doorzoeken met de computer om na te gaan of hij getuned is? zo niet kunnen ze er volgens mij niet achter komen... als iedereen zwijgt natuurlijk ;)
ik denk wel dat de dealer zelf in staat moet zijn om te tunen, hij kent (normaal gezien toch) de auto het beste. maar ze moeten wel het risico durven nemen.
Collega van mij heeft 4 jaar geleden zijn audi A6 s-line ook laten upgraden bij het afhalen: dealer alles aangepast van 136 tot 188pk, en nooit problemen mee gehad.
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 19-03-2011 15:20

CruzerLT schreef:het zou voor de meesten onder ons heel mooi zijn als de dealer hem software matig een beetje meer power zou kunnen geven
Dat is waarschijnlijk ook hetgeen ze nu doen met de 2011-versie, niet?

Volgens mijn dealer gaat het toch om dezelfde motor met een upgrade van Chevrolet zelf, waardoor die nu dus 163pk levert op legale wijze.

En om Ivo te quoten... Zoals we ondertussen mogen verwachten, zal die 2011-versie dus wel een beter koppel hebben op lager toerental. Het is alleszins niet voor niets dat we ons geduld op de proef willen stellen hé. Anders had ik ook wel een 'centennial' besteld hoor ;)

Gelukkig blijft de kw net steken op 120, anders mochten we een BIV van méér dan 2.000 euro op tafel leggen!! :?

Gast

Bericht door Gast » 19-03-2011 21:59

Rostie87 schreef:
zouden ze bij een per-total (na ongeval) van de verzekering uit eigenlijk heel je BC doorzoeken met de computer om na te gaan of hij getuned is? zo niet kunnen ze er volgens mij niet achter komen..
Bij dodelijk ongeval kan het parket de BC uitlezen , de ECM van uw wagen kan gebruikt worden als "Blackbox" lees maar eens je handleiding volledig (ook het saaie gedeelte........)

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 19-03-2011 22:38

Stone schreef:
Rostie87 schreef:
zouden ze bij een per-total (na ongeval) van de verzekering uit eigenlijk heel je BC doorzoeken met de computer om na te gaan of hij getuned is? zo niet kunnen ze er volgens mij niet achter komen..
Bij dodelijk ongeval kan het parket de BC uitlezen , de ECM van uw wagen kan gebruikt worden als "Blackbox" lees maar eens je handleiding volledig (ook het saaie gedeelte........)
klopt staat er duidelijk omschreven in de handleiding
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 21-03-2011 10:53

c3ltic schreef:
CruzerLT schreef:het zou voor de meesten onder ons heel mooi zijn als de dealer hem software matig een beetje meer power zou kunnen geven
Dat is waarschijnlijk ook hetgeen ze nu doen met de 2011-versie, niet?

Volgens mijn dealer gaat het toch om dezelfde motor met een upgrade van Chevrolet zelf, waardoor die nu dus 163pk levert op legale wijze.

En om Ivo te quoten... Zoals we ondertussen mogen verwachten, zal die 2011-versie dus wel een beter koppel hebben op lager toerental. Het is alleszins niet voor niets dat we ons geduld op de proef willen stellen hé. Anders had ik ook wel een 'centennial' besteld hoor ;)

Gelukkig blijft de kw net steken op 120, anders mochten we een BIV van méér dan 2.000 euro op tafel leggen!! :?

Beste,



Dit is een complete nieuwe motor.






Met vriendelijke groeten

Franky Diet
Dienst na Verkoop

United Motors
Opel en Chevrolet distributeur
Vestiging Ieper
Tel 057 22 96 36
Fax 057 21 89 54

Franky.diet@Unitedmotors.be

www.unitedmotors.be










Verzonden: zondag 20 maart 2011 9:11
Aan: Franky Diet
Onderwerp: Re: Chiptuning



Beste,
De 2011 editie heeft 163 pk,is dat ook enkel software die anders is dan de 125-150pk versie?

Met Vriendelijke Groet,

Bruno

Zal bij de check eens polsen bij mijn eigen dealer hoeveel het kost om naar 150 pk te gaan deze woensdag.

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 25-03-2011 20:37

Duidelijk antwoord...

Zal weer eens aan mijn dealer z'n oren moeten gaan trekken!!!!! Had het nogthans van hem zo gehoord. Maar ja, ondertussen ben ik dus al teweten gekomen, dat zij geen kl*ten kennen van de Cruze of toebehoren! :roll:

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 26-03-2011 18:26

Zo, ze hebben mij in de week opgebeld bij Tunex, ik mag dus volgende week zaterdag terug langskomen. Ze gaan de ecu dan opnieuw resetten en het probleem oplossen. Dat hij zo traag is op het gas is volgens hem sowieso te wijten aan het feit dat ze de reactietijd van het elektronisch gaspedaal met 15% vervroegen. Volgens hem zijn ze net iets over de grens gegaan voor mijn motor en zou hij daarom in "veiligheid" gaan en nadien pas gas beginnen geven.

Hopen dat het te fixen is natuurlijk want dat wordt weer een verre rit. Ik zei hem wel dat ik deze keer niet meer terug naar België vertrek voor hij uitgebreid getest is en alles werkt. Hij bood me een gratis testbankmeting aan ter compensatie van de last en het grote aantal km's die ik hierdoor moet afleggen. Als het in orde komt, kan ik hier wel mee leven en vind ik het op zich een mooi gebaar van hen.

De reden waarom ze niets van zich lieten horen was omdat die kerel net papa geworden is zei hij me. Ik ga hier verder geen vragen bij stellen en neem gewoon aan dat het zo is, heb hem proficiat gewenst.

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”