Xenon

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm exterieur / styling kwijt
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-04-2011 18:21

CruzerLT schreef:
arrivinghere schreef:De levensduur van de plus zou langer zijn. Hoeveel langer is afhankelijk van het gebruik en de omstandigheden maar het verschil zou aanzienlijk zijn.
dus volgens jou wel een aanrader??
Zeker wel Rinus. Ik heb nu de gewone nightbreakers erin maar als deze versleten zijn vervang ik ze door de plus. Dan kan ik ook het verschil in levensduur vergelijken.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 06-11-2011 11:42

ik heb er nu bleu vision in zitten en die vallen me ontzettend tegen, veel minder lichtopbrengst dan met de originele lampen
ik ga nu de nightbreaker + aanschaffen denk ik of toch xenon zoals C3ltic had gedaan
ga hier nog even over nadenken :?:
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 06-11-2011 11:56

Mijn eerste set nightbreakers gaan nog steeds mee en ze geven nog steeds prima licht. Een vriend die naast mij zat, dacht onlangs nog dat ik mijn pharen(grootlichten) had op staan. Ik heb toen even mijn grootlichten op gezet om het verschil te demonstreren :). De grootlichten geven dan echt een blauw-wit licht. Heel het decor is mee verlicht. :D
Ik zou eerst die nightbreakers proberen. Zijn ook niet zo duur, en je kan nog steeds op xenon overschakelen daarna als ze niet voldoen volgens jou.

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 19-11-2011 15:33

Heb geen topic er speciaal voor geopend omdat deze al bestond.

Ik heb het forum al even doorgenomen en heb gelezen dat "c3ltic" hier op het forum al xenonlampen heeft geplaatst op zijn cruze.
Vind het wel zeer schoon!

Weet iemand welke goed zijn (PILOT)?
Ik weet niet of "c3ltic" nog actief hier is op het forum. Maar hoe is de ervaring ermee?

Bij de auto heb je de functie als je hem opent dat uw koplampen branden. Dit vind ik leuk en wil ik behouden. Gaat dit met xenonlampen. Naar mijn vermoeden van wel. Maar verbruikt dit niet teveel van je batterij tegenover een gewone lamp.

Grtz

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 19-11-2011 18:05

Bij mijn weten is c3ltic de enige ervaringsdeskundige wat de combinatie xenon-Cruze betreft. En het is al even geleden dat hij hier nog actief was. Ik zal hem eens een sms berichtje sturen om te melden dat jij met deze vraag zit. Hopelijk reageert hij er positief op ;)

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 19-11-2011 18:48

arrivinghere schreef:Bij mijn weten is c3ltic de enige ervaringsdeskundige wat de combinatie xenon-Cruze betreft. En het is al even geleden dat hij hier nog actief was. Ik zal hem eens een sms berichtje sturen om te melden dat jij met deze vraag zit. Hopelijk reageert hij er positief op ;)
Heb veel vragen voor hem. Hij is ook de enige precies die veel ervaring heeft met velgen en verlaging. Hoe ver je kan gaan qua ET waarde enz.

GRtz

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 19-11-2011 19:46

StijnG schreef:Heb geen topic er speciaal voor geopend omdat deze al bestond.

Ik heb het forum al even doorgenomen en heb gelezen dat "c3ltic" hier op het forum al xenonlampen heeft geplaatst op zijn cruze.
Vind het wel zeer schoon!

Weet iemand welke goed zijn (PILOT)?
Ik weet niet of "c3ltic" nog actief hier is op het forum. Maar hoe is de ervaring ermee?

Bij de auto heb je de functie als je hem opent dat uw koplampen branden. Dit vind ik leuk en wil ik behouden. Gaat dit met xenonlampen. Naar mijn vermoeden van wel. Maar verbruikt dit niet teveel van je batterij tegenover een gewone lamp.

Grtz
De xenons zijn geweldig goed! Veel beter dan de originele verlichting van de cruze. Mijn vrouw had wat last om 's avonds te rijden met de gewone verlichting, maar met de xenons kan ze perfect de baan zien en zie je ook schitterend de wegmarkeringen en borden langs de weg. Een aanrader!
Deze van pilot zijn makkelijk te installeren, enkel is er een klein beetje moeite nodig om met plaatsgebrek te werken.

qua verlaging... ZEKER doen omwille van 2 zaken;
- lager = schoonder en sportiever uitzicht
- lager en harder = machtig goede wegligging

het laatste heb ikzelf enkel waar kunnen nemen toen ik met de standaart cruze van de garage had gereden. Die hobbelde in de bochten (weet niet hoe jullie dit allemaal ervaren) aan hogere snelheid, waardoor ik schrik kreeg voor een roll-over. Met de variante 1 die ik er heb opzitten, wat meer dan voldoende is omdat je zelden de hardheid aanpast en KW daar zelf al de perfecte balans van heeft opgesteld, is de wegligging ideaal. Met de 20" velgen en laag profielbanden in combinatie, loopt mijn cruze wel een 'beetje' harder, maar dat is mijn eigen gewild resultaat! Hij plakt op vlakke wegen wel vol op de baan... Hobbilige wegen zijn iets minder comfortabel en zou de cruze ook contact kunnen verliezen met de weg, maar dan passen we daar iets meer op hé ;)

Qua ET-waarde hangt alles af van de soort velg, merk velg, breedte velg, breedte band en hoe ver je eventueel je wielen camber zet. Het beste is een velg te kiezen naar je goesting en via een velgenzaak of bandenspeciaalzaak verdere info te vragen. Deze onderzoeken dan wat mogelijk is voor je cruze, want het kan van merk tot merk verschillen.

Bij mij liggen er 9x20" VOSSEN VVSCV2 concave velgen op, ET38 en banden zijn van Falken 225/35/20 en zijn getrokken op de velgen. het resultaat is brilliant en een echt smaakvolle eye-catcher!

Afbeelding

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 19-11-2011 19:50

StijnG schreef:
arrivinghere schreef:Bij mijn weten is c3ltic de enige ervaringsdeskundige wat de combinatie xenon-Cruze betreft. En het is al even geleden dat hij hier nog actief was. Ik zal hem eens een sms berichtje sturen om te melden dat jij met deze vraag zit. Hopelijk reageert hij er positief op ;)
Heb veel vragen voor hem. Hij is ook de enige precies die veel ervaring heeft met velgen en verlaging. Hoe ver je kan gaan qua ET waarde enz.

GRtz
Na C3ltic zijn wagen gezien te hebben op de meeting samen met deze van Cruzer LT (welke ook met verlagingsveren van Chevrolet zit) (juist toch hé?) ), en foto's gezien te hebben van Arrivinghere van zijn verlaagde Cruze begon ik ook sterk te twijfelen... en ik heb het ook gedaan ;) zonder spijt ;)
wil ik maar zeggen: sommige hier op het forum hebben veel overtuigingskracht :P
Kwestie van tuning: C3ltic
Kwestie van wetgeving en weetjes van de Cruze: Stone, Cruzer LT, Arrivinghere zijn diegene die enorm op de hoogte zijn...

(ze zijn moderator voor iets... :P )
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Gast

Bericht door Gast » 19-11-2011 20:05

Die functie blijf je behouden hoor .
Als je in België woont mag je enkel niet vergeten de originele terug te plaatsen als naar de keuring moet.

En wat zeker moet ,is kijken, of je niemand verblind door uw hoogte regeling goed af te stellen ,want ik kom dagelijks iemand tegen met Xenons die recht in mijn ogen schijnen en dit is alles behalve leuk .

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 19-11-2011 21:03

Bedankt voor de info "celtic" en de andere ook. Vind het gewoon geweldig dat er zoveel info is.
Als er een bijeenkomst is of een meeting kom ik zekers is langs.

Qua xenon is het gewoon plug and play of moet je echt beginnen boren enz?
En als je uw wagen op doet en de xenons branden kan geen kwaad dan?

Plaats reactie

Terug naar “exterieur / styling”