Na 2 wken Problemen Met injectiesysteem

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Na 2 wken Problemen Met injectiesysteem

Bericht door bjornoz » 27-05-2012 01:26

Miss dat dit mensen kan helpen die dit ook voor hebben en niet weten wat het is.
Na 2 weken, was ik 120 aan het rijden op de autostrade als ineens de controle lampjes aanspringen. Volgende dag waren die weer uit en de garage vond niks.
Vanaf dan begon de auto om de 2-3 dagen de roetfilter te kuisen, had dit door omdat constant de grote ventilator bleef draaien als ik de motor stillegde en ook verbruikte hij ineens veel meer. Ik ging weer naar de garage en daar deden ze terug verschillende testen... Was daar niet echt blij om want ze hielden hem 2 weken en ik mocht 2 weken met een roze spark rijden
:oops: :(
Weer vonden ze niks en dus reed ik maar weer verder. Tot een maand geleden ik het beu was en naar dezelfde dealer maar dan het 2 de complex trok dat alleen maar in amerikanen handelde. Die stuurde men injectie systeem op om te testen wat spijtig genoeg niet ging in belgie omdat in mijn versie het allernieuwste systeem zat en er in belgie nog geen voorzieningen waren omdit te testen :shock: na veel mailtjes naar de amerikaanse fabriek gestuurd te hebben ( volgens de dealer) wer besloten dat ik nog 5 weken moest rondrijden met de mankementen en dat er een splinternieuw systeem ging opgestuurd worden met de volgende lading bestelde autos.

Vanaf vorige week zit de nieuwe injectie en ik voel niet echt een verschil maar de controle lampjes laten niks meer van zich horen. Het is natuurlijk niet leuk voor een fabrieksfout te hebben on de wagen, maar mits ik zelf op volvo werk weet ik dat dit constant gebeurt. Dus als mensen het zelfde hebben, ga gewoon naar de dealer en laat ze op hun kosten het injectie systeem vervangen. De auto is maar van maart in mijn bezit maar ik heb er al flink wat problemen met gehad spijtig genoeg
Grtz bjorn

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-05-2012 14:21

Bedankt om dit even te melden Bjorn. Al goed dat het opgelost is.

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 28-05-2012 11:51

Naar welke garage ben jij geweest... Ik krijg de indruk dat ze jou wel goed helpen. Ondanks dat je lang moet wachten krijg je van hun wel een vervangwagen (gratis veronderstel ik)...

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 28-05-2012 12:01

StijnG schreef:Naar welke garage ben jij geweest... Ik krijg de indruk dat ze jou wel goed helpen. Ondanks dat je lang moet wachten krijg je van hun wel een vervangwagen (gratis veronderstel ik)...
vervang wagen was betalend tot wanneer ik eens als 21 jarig manneke kwam dreigen dak men advocaat er ging opsmijten want zogezegd 2 dagen uw auto binnen steken maar hem 2-3 weken kwijt zen ... terwijl ze 50 euro per dag voor een spark vragen ging er zwaar over.

ik ga bij deleersnyder in ledeberg/ sint martens latem
grtz

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 28-05-2012 18:02

Wij hebben ook wel dat probleem dat de grote Fan draait bij het stilleggen van de motor... Niet altijd, maar af en toe wel eens. Andere gebeurtenissen zoals lampjes enzo, daar hebben wij geen last van.

Dacht dat dit gewoon te maken had met de regeneratie en normaal was... Toch eens gaan navragen bij de dealer dus?! :roll:

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 29-05-2012 12:59

bjornoz schreef:
StijnG schreef:Naar welke garage ben jij geweest... Ik krijg de indruk dat ze jou wel goed helpen. Ondanks dat je lang moet wachten krijg je van hun wel een vervangwagen (gratis veronderstel ik)...
vervang wagen was betalend tot wanneer ik eens als 21 jarig manneke kwam dreigen dak men advocaat er ging opsmijten want zogezegd 2 dagen uw auto binnen steken maar hem 2-3 weken kwijt zen ... terwijl ze 50 euro per dag voor een spark vragen ging er zwaar over.

ik ga bij deleersnyder in ledeberg/ sint martens latem
grtz
Is ook schandalig... Snap dat niet dat de vervangwagen niet gratis kan. Is een vorm van service... Zekers als het garantie probleem is!

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 29-05-2012 17:42

StijnG schreef:
bjornoz schreef:
StijnG schreef:Naar welke garage ben jij geweest... Ik krijg de indruk dat ze jou wel goed helpen. Ondanks dat je lang moet wachten krijg je van hun wel een vervangwagen (gratis veronderstel ik)...
vervang wagen was betalend tot wanneer ik eens als 21 jarig manneke kwam dreigen dak men advocaat er ging opsmijten want zogezegd 2 dagen uw auto binnen steken maar hem 2-3 weken kwijt zen ... terwijl ze 50 euro per dag voor een spark vragen ging er zwaar over.

ik ga bij deleersnyder in ledeberg/ sint martens latem
grtz
Is ook schandalig... Snap dat niet dat de vervangwagen niet gratis kan. Is een vorm van service... Zekers als het garantie probleem is!
bij chevrolet sta er zwart op wit in het garantie boekje van GM dat de vervanwagen nooit betaald word door het merk zelf. het is altijd op eigen kosten

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 29-05-2012 18:56

bjornoz schreef:
StijnG schreef:
bjornoz schreef: vervang wagen was betalend tot wanneer ik eens als 21 jarig manneke kwam dreigen dak men advocaat er ging opsmijten want zogezegd 2 dagen uw auto binnen steken maar hem 2-3 weken kwijt zen ... terwijl ze 50 euro per dag voor een spark vragen ging er zwaar over.

ik ga bij deleersnyder in ledeberg/ sint martens latem
grtz
Is ook schandalig... Snap dat niet dat de vervangwagen niet gratis kan. Is een vorm van service... Zekers als het garantie probleem is!
bij chevrolet sta er zwart op wit in het garantie boekje van GM dat de vervanwagen nooit betaald word door het merk zelf. het is altijd op eigen kosten
mij is door mijn dealer (opel en chevrolet) uitgelegd dat het verschil m zit in het volgende
bij opel krijg je maar 2 jaar garantie, met vervangend vervoer
bij chevrolet krijg je 3 jaar garantie, en dit is zonder vervangend vervoer
dus best wel begrijpelijk zoals het mij is uitgelegd
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Re: Na 2 wken Problemen Met injectiesysteem

Bericht door Rostie87 » 29-05-2012 19:33

bjornoz schreef:Miss dat dit mensen kan helpen die dit ook voor hebben en niet weten wat het is.
Na 2 weken, was ik 120 aan het rijden op de autostrade als ineens de controle lampjes aanspringen. Volgende dag waren die weer uit en de garage vond niks.
Vanaf dan begon de auto om de 2-3 dagen de roetfilter te kuisen, had dit door omdat constant de grote ventilator bleef draaien als ik de motor stillegde en ook verbruikte hij ineens veel meer. Ik ging weer naar de garage en daar deden ze terug verschillende testen... Was daar niet echt blij om want ze hielden hem 2 weken en ik mocht 2 weken met een roze spark rijden
:oops: :(
Weer vonden ze niks en dus reed ik maar weer verder. Tot een maand geleden ik het beu was en naar dezelfde dealer maar dan het 2 de complex trok dat alleen maar in amerikanen handelde. Die stuurde men injectie systeem op om te testen wat spijtig genoeg niet ging in belgie omdat in mijn versie het allernieuwste systeem zat en er in belgie nog geen voorzieningen waren omdit te testen :shock: na veel mailtjes naar de amerikaanse fabriek gestuurd te hebben ( volgens de dealer) wer besloten dat ik nog 5 weken moest rondrijden met de mankementen en dat er een splinternieuw systeem ging opgestuurd worden met de volgende lading bestelde autos.

Vanaf vorige week zit de nieuwe injectie en ik voel niet echt een verschil maar de controle lampjes laten niks meer van zich horen. Het is natuurlijk niet leuk voor een fabrieksfout te hebben on de wagen, maar mits ik zelf op volvo werk weet ik dat dit constant gebeurt. Dus als mensen het zelfde hebben, ga gewoon naar de dealer en laat ze op hun kosten het injectie systeem vervangen. De auto is maar van maart in mijn bezit maar ik heb er al flink wat problemen met gehad spijtig genoeg
Grtz bjorn
Mijn probleem was dan hij niet meer optrok. Ze dachten aan de roetfilter, en na meer dan 2 weken zoeken kwamen ze uit op een vuiltje in een injector... Ook heel die tijd met gratis vervangwagen gereden. Door de brute behandeling naar mij toe bij het afhalen van de wagen had ik een klachtenmail gestuurd, is er een hele carrousel beginnen draaien van mailtjes tussen mij, chevrolet en deleersnyder. Uiteindelijk werd ik ervan beschuldigt dat ik zelf mijn wagen zo lang laten staan had omdat ik (volgens deleersnyder) wsl op reis was! terwijl ik iedere week moest bellen om diene vervangwagen te verlengen en de stand van zaken te kennen en je met een vervangwagen niet naar het buitenland mag...

een eerlijke behandeling geven ze volgens mij niet, toch niet voor chevrolet-rijders. Opel krijgt er meer voorrang vind ik. De reden waarom ik daar voort gegaan ben...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 29-05-2012 20:35

Beste vervelend als je met fabricagefouten zit :roll: Dit is mijn eerste nieuwe auto en dan verwacht je wel dat je geen problemen ondervind (of toch geen grote)
Mijn dealer doet 90% Chevrolet en 10% SsangYong en ben er dik tevreden over :D

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”