Het Turbogat
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Die 65 pk is eigenlijk niet zo overdreven veel als je bedenkt dat je hier vertrekt met een "dichtgeknepen" versie van 125pk. Het is dezelfde motor als in de 150 pk versie, enkel de software verschilt. En uit die 150pk diesel kan je met een sofwtare-aanpassing gemakkelijk waarden van rond de 190pk halen. De koppelwinst vind ik eigenlijk nog spectaculairder. Van 320Nm naar 458Nm. Daarmee kan je veel kapot trekken.Mindkiller1985 schreef:65 pk erbij dat lijkt mij toch wel een beetje te veel van het goede :-) waar heb je dat laten doen dan? GRTZ
-
- Newby
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 29-08-2011 13:39
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Turbogat zo klein mogelijk maken ? Betere airflow (cold air intake) , soprt panel filter (pipercross of k&n bvb) , roetfilter eruit , open uitlaat (dus geen dempers) . Mappen helpt eigenlijk niet zo veel omdat mappen niets te maken heeft met wanneer de turbo opkomt maar wel met hoeveel diesel word ingespoten en hoeveel druk de turbo moet opbouwen . Je kan dus wel meer diesel in laten spuiten voor de turbo op druk komt en dat gaat een beetje helpen (nefast voor roetfilter) maar je turbo kan maar zo snel op toeren komen als er uitlaatgassen overgaan . Beste ( en goedkoopste ) is laten mappen en er naar rijden om zo het turbogat op te vangen .
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Het mappen was een prioriteit voor mij omdat ik het met mijn vorige Dodge ook gedaan had met schitterende resultaten.
Na nu een jaar en 40 000 km gereden te hebben met mijn cruze heb ik ondertussen ook ondervonden dat ge om dat turbogat te verkleinen er echt moet gaan naar rijden en dat je het op die manier tot een minimum kunt beperken.
Ik ga ervan uit dat als je er een gewone rijstijl op nahoud dat je zelfs na het mappen nog steeds met dat gat blijft zitten en je er ook gewoon moet naar rijden.
Je hebt automatisch de neiging sneller te gaan rijden als de auto een tuning gehad heeft dus ga je het minder voelen.
Is mijn mening natuurlijk ik heb nog niet met een gechipte Cruze gereden maar bij mij is het van de verlanglijst afgehaald, trouwens ik rijd meestal op de autostrade dus veel nut heeft het niet voor mij.
Na nu een jaar en 40 000 km gereden te hebben met mijn cruze heb ik ondertussen ook ondervonden dat ge om dat turbogat te verkleinen er echt moet gaan naar rijden en dat je het op die manier tot een minimum kunt beperken.
Ik ga ervan uit dat als je er een gewone rijstijl op nahoud dat je zelfs na het mappen nog steeds met dat gat blijft zitten en je er ook gewoon moet naar rijden.
Je hebt automatisch de neiging sneller te gaan rijden als de auto een tuning gehad heeft dus ga je het minder voelen.
Is mijn mening natuurlijk ik heb nog niet met een gechipte Cruze gereden maar bij mij is het van de verlanglijst afgehaald, trouwens ik rijd meestal op de autostrade dus veel nut heeft het niet voor mij.
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Koude lucht is natuurlijk een goede zaak voor het vermogen. Dat verschil voel je direct. Maar doet dit ook iets af aan het turbogat?
Betere airflow wel natuurlijk. Maar om die turbo echt goed van flow te voorzien moet je volgens mij ook het stuk buis daar naar toe vervangen door een met grotere diameter. Dus dat wordt snij-en laswerk. Maatwerk, maar te doen.
Betere airflow wel natuurlijk. Maar om die turbo echt goed van flow te voorzien moet je volgens mij ook het stuk buis daar naar toe vervangen door een met grotere diameter. Dus dat wordt snij-en laswerk. Maatwerk, maar te doen.
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22