Het Turbogat

hier kunt u uw problemen of suggesties ivm het interieur / motor kwijt
Nabarun
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 22-01-2011 12:14

Bericht door Nabarun » 09-02-2013 13:35

Zip tuning in evergem

http://www.ziptuning.be/

na veel zoeken mijn grafiek terug gevonden sorry voor de kreuken

Afbeelding
2.0LS diesel-sedan carbon-flash black 190PK 460 Nm

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 09-02-2013 14:15

Mindkiller1985 schreef:65 pk erbij dat lijkt mij toch wel een beetje te veel van het goede :-) waar heb je dat laten doen dan? GRTZ
Die 65 pk is eigenlijk niet zo overdreven veel als je bedenkt dat je hier vertrekt met een "dichtgeknepen" versie van 125pk. Het is dezelfde motor als in de 150 pk versie, enkel de software verschilt. En uit die 150pk diesel kan je met een sofwtare-aanpassing gemakkelijk waarden van rond de 190pk halen. De koppelwinst vind ik eigenlijk nog spectaculairder. Van 320Nm naar 458Nm. Daarmee kan je veel kapot trekken.

Mindkiller1985
Newby
Newby
Berichten: 48
Lid geworden op: 29-08-2011 13:39

Bericht door Mindkiller1985 » 09-02-2013 14:25

Mooi resultaat makker!!! dan heb ik toch maar weinig bijgekregen bij CTH tuning in overpelt... Hier mijn grafiek PS de foto op de CTH site is mijn auto :-)



Afbeelding
...Chevrolet cruze WTCC 2.0Diesel 180pk...414nm koppel...

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 09-02-2013 23:44

ik heb ook 412 nm koppel maar wel 188 pk en de reden dat ze er niet meer uitgehaald hebben was om mijn aandrijflijn wat te sparen :)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 10-02-2013 14:12

Mindkiller1985 schreef:Mooi resultaat makker!!! dan heb ik toch maar weinig bijgekregen bij CTH tuning in overpelt... Hier mijn grafiek PS de foto op de CTH site is mijn auto :-)



Afbeelding
Ik vind wel dat jij origineel al veel vermogen en vooral koppel had (voor de OBD).En het uiteindelijke resultaat is toch ook mooi, niet? Ik zit er zo wat tussenin met 184pk en 434Nm.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 11-02-2013 07:18

Turbogat zo klein mogelijk maken ? Betere airflow (cold air intake) , soprt panel filter (pipercross of k&n bvb) , roetfilter eruit , open uitlaat (dus geen dempers) . Mappen helpt eigenlijk niet zo veel omdat mappen niets te maken heeft met wanneer de turbo opkomt maar wel met hoeveel diesel word ingespoten en hoeveel druk de turbo moet opbouwen . Je kan dus wel meer diesel in laten spuiten voor de turbo op druk komt en dat gaat een beetje helpen (nefast voor roetfilter) maar je turbo kan maar zo snel op toeren komen als er uitlaatgassen overgaan . Beste ( en goedkoopste ) is laten mappen en er naar rijden om zo het turbogat op te vangen .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 11-02-2013 07:47

Het mappen was een prioriteit voor mij omdat ik het met mijn vorige Dodge ook gedaan had met schitterende resultaten.
Na nu een jaar en 40 000 km gereden te hebben met mijn cruze heb ik ondertussen ook ondervonden dat ge om dat turbogat te verkleinen er echt moet gaan naar rijden en dat je het op die manier tot een minimum kunt beperken.
Ik ga ervan uit dat als je er een gewone rijstijl op nahoud dat je zelfs na het mappen nog steeds met dat gat blijft zitten en je er ook gewoon moet naar rijden.
Je hebt automatisch de neiging sneller te gaan rijden als de auto een tuning gehad heeft dus ga je het minder voelen.
Is mijn mening natuurlijk ik heb nog niet met een gechipte Cruze gereden maar bij mij is het van de verlanglijst afgehaald, trouwens ik rijd meestal op de autostrade dus veel nut heeft het niet voor mij.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 11-02-2013 07:54

Bij mij word het in mei gedaan :-) . Ik ga zien wat er echt op maat als resultaten kan worden gehaald omdat ik grafieken heb van de hoe de turbodruk opkomt en bij welke toerentallen dit gebeurt en hoe de inlaatspuitstuktemperatuur hierin mee gaat . eens zien wat mogelijk is ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-02-2013 09:02

Koude lucht is natuurlijk een goede zaak voor het vermogen. Dat verschil voel je direct. Maar doet dit ook iets af aan het turbogat?
Betere airflow wel natuurlijk. Maar om die turbo echt goed van flow te voorzien moet je volgens mij ook het stuk buis daar naar toe vervangen door een met grotere diameter. Dus dat wordt snij-en laswerk. Maatwerk, maar te doen.

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 27-02-2013 15:45

Ben ik de enige die vindt dat de curve van Nabarun nogal onregelmatig is??? En die opmerkt dat ze bij ZIP-tuning moeite hebben om "Cruze" juist te spellen??? Mij gaan ze daar zeker nooit zien als ik dit opmerk :shock:

Plaats reactie

Terug naar “Interieur / motor”