beschrijf hier je ervaringen etc betreffende keuringen
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Die keuring is in België inderdaad niet de aangenaamste plaats om met een getunede wagen te gaan, maar ze zeggen altijd... "De aanhouder wint"
Vooraf goed inlichting nemen over wat mag en niet mag is aangeraden ingeval je aan de wagen begint te veranderen.
In mijn geval moest ik enkel mijn dubbele (2x2) uitlaat, zonder demper, vervangen door m'n originele als ik naar de keuring moest (had bij montage onmiddellijk een flens laten tussenplaatsen zodat dit simpel kon verwisseld worden).
Qua spoilers ed is er geen enkele regel, behalve het feit dat er geen uitsteeksels mogen zijn die, bij aanrijding van een voetganger, dodelijke letsels kunnen bezorgen. Velen zeveren over de lage spoilers, waardoor je geen remtest kan ondergaan. Maar daarvoor heb ik voet bij stuk gehouden, omdat daar geen regels over bestaan in het wetboek. Enkel de hoogte van de bodemplaat is erin vermeld en die was ok bij mij. (normaal moet dit 11cm zijn)
Gevolg...
Ik kon niet in de normale rij staan voor mijn controle! (spoiler-grond = 5cm) Ik ging dus netjes in de rij staan waar bussen en vrachtwagens gecontroleerd worden. Kunnen ze niets tegen doen. En voor de remtest hebben ze uiteindelijk zo'n apparaatje gebruikt waarmee ze de remmen van motoren testen. Dit wel nadat ik in 4 verschillende keuringstations moest langsgaan, waar de rollen van de remtestbank minder diep waren, maar uiteindelijk nog niet goed genoeg. :P Ze wouden me telkens afkeuren, maar ik liet me niet zo snel doen. Zelfs had ik mail gestuurd naar onze minister van verkeer (Landuyt) om dergelijk probleem te laten oplossen... met succes! Na 4 jaar krijg ik nog steeds kerstkaartje van Landuyt!!!
Ik vind de foto's van m'n keuring nog steeds lachwekkend...
Vooraf goed inlichting nemen over wat mag en niet mag is aangeraden ingeval je aan de wagen begint te veranderen.
In mijn geval moest ik enkel mijn dubbele (2x2) uitlaat, zonder demper, vervangen door m'n originele als ik naar de keuring moest (had bij montage onmiddellijk een flens laten tussenplaatsen zodat dit simpel kon verwisseld worden).
Qua spoilers ed is er geen enkele regel, behalve het feit dat er geen uitsteeksels mogen zijn die, bij aanrijding van een voetganger, dodelijke letsels kunnen bezorgen. Velen zeveren over de lage spoilers, waardoor je geen remtest kan ondergaan. Maar daarvoor heb ik voet bij stuk gehouden, omdat daar geen regels over bestaan in het wetboek. Enkel de hoogte van de bodemplaat is erin vermeld en die was ok bij mij. (normaal moet dit 11cm zijn)
Gevolg...
Ik kon niet in de normale rij staan voor mijn controle! (spoiler-grond = 5cm) Ik ging dus netjes in de rij staan waar bussen en vrachtwagens gecontroleerd worden. Kunnen ze niets tegen doen. En voor de remtest hebben ze uiteindelijk zo'n apparaatje gebruikt waarmee ze de remmen van motoren testen. Dit wel nadat ik in 4 verschillende keuringstations moest langsgaan, waar de rollen van de remtestbank minder diep waren, maar uiteindelijk nog niet goed genoeg. :P Ze wouden me telkens afkeuren, maar ik liet me niet zo snel doen. Zelfs had ik mail gestuurd naar onze minister van verkeer (Landuyt) om dergelijk probleem te laten oplossen... met succes! Na 4 jaar krijg ik nog steeds kerstkaartje van Landuyt!!!
Ik vind de foto's van m'n keuring nog steeds lachwekkend...
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Niet helemaal hoor ;)chevy1979 schreef:Mooie velgen !
Je wil dus graag een beetje dezelfde kant opgaan met de Cruze ;)
De velgen waren idd mooi, maar ook niet van schitterende kwaliteit en iets te 'Amerikaans-DUB'. Het geheel paste wel mooi samen en veel goede reacties gehad. Maar wil het iets subtieler aanpakken nu.
Wel belangrijk... De keuring! Eerste idee was de airride, maar wegens keuring-probleem is het misschien beter om toch te wachten op het nieuwe systeem van KW. Hydraulisch regelbaar! Alles van KW is legaal bij ons. Dus bestel binnenkort al een setje variante 1 op aanraden van m'n dealer die tevens als basis werkt voor het hydraulisch systeem.
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Kleine nuance: niet alles wat KW maakt of uitbrengt is legaal in Belgie. Dit wil zeggen legaal voor op de openbare weg. Hun variant 1,2 en 3 en street comfort wordt altijd met TÜV attest geleverd en zijn dus volkomen legaal. De clubsport of competitie versies zijn niet altijd legaal. Soms wordt voor een clubsport versie toch een TÜV attest geleverd.
De competitie versies zijn bedoeld voor op circuit. Zo levert KW ook de ophanging voor de WTCC Cruzes en de ADAC Cruzes.
KW staat natuurlijk wel voor topkwaliteit. Met het aanschaffen (en monteren) van een variant 1,2 of 3 set kan je dan ook niets mis doen. Integendeel. Je Cruze gaat nog beter en veiliger weggedrag vertonen. Daar ben ik gerust in. Enig comfortverlies moet je er wel bijnemen. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit met zo'n variant 1 veel of weinig is. Variant 2 en 3 kan je bijregelen wat dit betreft. c3ltic, als jouw variant 1 als basis dient voor een bijkomend hydraulisch systeem, neem ik aan dat de hardheid hier ook mee aangepast kan worden.
Het valt me wel op dat je persistent voor kwaliteit kiest. En da's een goede zaak natuurlijk.
Ah ja ook nog even zeggen dat je best alles opnieuw laat uitlijnen (velen doen dit niet) als je laat verlagen. Ook lichten opnieuw afstellen is aan te raden.
De competitie versies zijn bedoeld voor op circuit. Zo levert KW ook de ophanging voor de WTCC Cruzes en de ADAC Cruzes.
KW staat natuurlijk wel voor topkwaliteit. Met het aanschaffen (en monteren) van een variant 1,2 of 3 set kan je dan ook niets mis doen. Integendeel. Je Cruze gaat nog beter en veiliger weggedrag vertonen. Daar ben ik gerust in. Enig comfortverlies moet je er wel bijnemen. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit met zo'n variant 1 veel of weinig is. Variant 2 en 3 kan je bijregelen wat dit betreft. c3ltic, als jouw variant 1 als basis dient voor een bijkomend hydraulisch systeem, neem ik aan dat de hardheid hier ook mee aangepast kan worden.
Het valt me wel op dat je persistent voor kwaliteit kiest. En da's een goede zaak natuurlijk.
Ah ja ook nog even zeggen dat je best alles opnieuw laat uitlijnen (velen doen dit niet) als je laat verlagen. Ook lichten opnieuw afstellen is aan te raden.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
dit is wel het beste, en veiligheid moet ook steeds voorop staanarrivinghere schreef:
Het valt me wel op dat je persistent voor kwaliteit kiest. En da's een goede zaak natuurlijk. :D
Ah ja ook nog even zeggen dat je best alles opnieuw laat uitlijnen (velen doen dit niet) als je laat verlagen. Ook lichten opnieuw afstellen is aan te raden.
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
@ chevy1979... Mijn dealer is wheelservice Maertens van Zerkegem (Jabbeke) http://www.wheelservicemaertens.be/index2.php
Wat betreft mijn ervaring met de eigenaar (Yannick Maertens) heb ik altijd kwalitatieve informatie van hem gekregen en perfecte service. Hij denkt niet in omzet, maar in kwaliteit voor de klant en dat apprecieer ik. Ik heb eigenlijk nooit veel bij hem besteld, maar toch altijd advies gekregen. Nu is het mijn beurt om WSM te danken hiervoor. De keuring is altijd prioriteit geweest voor hem.
@arrivinghere... Zal uitleg bij "verlaging-topic" plaatsen ;)
Wel kan ik hier nog plaatsen, dat zowel clubsport als competitie niet echt bedoeld is voor de openbare weg en dus eigenlijk niet aan te raden is voor dagelijks gebruik, waardoor keuring in dit geval niet echt toepasbaar hoeft te zijn ;) Zou mijn dealer ook nooit goedkeuren of aanraden. Hij zou zelfs weigeren om dit te verkopen en je doorverwijzen naar een andere dealer (zelf al meegemaakt bij hem, toen ik spoorverbreders bij hem wou bestellen... illegaal en hij wou daar niet aan meedoen!)
Wat betreft mijn ervaring met de eigenaar (Yannick Maertens) heb ik altijd kwalitatieve informatie van hem gekregen en perfecte service. Hij denkt niet in omzet, maar in kwaliteit voor de klant en dat apprecieer ik. Ik heb eigenlijk nooit veel bij hem besteld, maar toch altijd advies gekregen. Nu is het mijn beurt om WSM te danken hiervoor. De keuring is altijd prioriteit geweest voor hem.
@arrivinghere... Zal uitleg bij "verlaging-topic" plaatsen ;)
Wel kan ik hier nog plaatsen, dat zowel clubsport als competitie niet echt bedoeld is voor de openbare weg en dus eigenlijk niet aan te raden is voor dagelijks gebruik, waardoor keuring in dit geval niet echt toepasbaar hoeft te zijn ;) Zou mijn dealer ook nooit goedkeuren of aanraden. Hij zou zelfs weigeren om dit te verkopen en je doorverwijzen naar een andere dealer (zelf al meegemaakt bij hem, toen ik spoorverbreders bij hem wou bestellen... illegaal en hij wou daar niet aan meedoen!)
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
Weet iemand hoeveel de keuring kost voor de verlaging van je auto ? Normaal gaan de meesten naar Brugge vanuit West-Vlaanderen maar heb gelezen dat Ieper dat ook doet en dat is 20km dichterbij voor mij.
Denk van deze week de veren te bestellen als ik genoeg geinformeerd ben.
De keuring raden ze wel aan want anders rij je onverzekerd rond.
Denk van deze week de veren te bestellen als ik genoeg geinformeerd ben.
De keuring raden ze wel aan want anders rij je onverzekerd rond.
-
- Member VIP
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11-02-2011 15:42
mij hadden ze gezegd dat ik er niet speciaal moest mij rijden, gewoon als ik na mijn 4 jaar naar de keuring moet een afspraak maken voor een verlaging...chevy1979 schreef:Weet iemand hoeveel de keuring kost voor de verlaging van je auto ? Normaal gaan de meesten naar Brugge vanuit West-Vlaanderen maar heb gelezen dat Ieper dat ook doet en dat is 20km dichterbij voor mij.
Denk van deze week de veren te bestellen als ik genoeg geinformeerd ben.
De keuring raden ze wel aan want anders rij je onverzekerd rond.
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black