WTCC 2011

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 15-05-2011 22:11

arrivinghere schreef:Het waren 2 mooie races ja. Menu heeft zelf ook wel wat tikken uitgedeeld aan Huff in race 1 en dat had ook wel eens minder goed kunnen uitdraaien. Wel spijtig voor Menu die tik van Muller in race 1. Anders was het een mooi 1-2-3 tje voor Chevrolet geweest. Vond het wel knap dat Menu zich in race 2 van de laatste plaats naar voor gewerkt heeft tot plaats 5. Terwijl Muller de enige was die het Huff vooraan een beetje moeilijk kon maken. Chevrolet heeft vandaag nog maar eens bewezen superieur te zijn. Ik kan morgen weer met opgeheven hoofd met mijn Cruze naar het werk rijden ;)
zo is dat ,de jongens hebben een mooie prestatie geleverd!!!!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 21-05-2011 13:17

Sorry dat ik de update nog niet heb kunnen netjes plaatsen jongens. De communie vorige week was een zware dag en heb de race dan ook niet gezien. Nadien wel het mooie resultaat gelezen op het Facebook-profiel van Huff.

Ik maak er vandaag nog mijn werk van om de races netjes verzorgd aan te passen naar vorige verduidelijkte posts.
Sorry Rinus... Bedankt voor de snelle update, maar heb je bericht verwijdert om een overzichtelijke te plaatsen.
Bij deze staat volgende post er ter ere van jou ;)

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 21-05-2011 15:16

WTCC 2011
Ronde 3 (15-05-2011 / Italië):

Dubbele 1-2 voor de Chevrolet Cruzes in Monza!

• Huff wint 2 keer vóór Muller en vergroot de voorsprong in beide kampioenschappen.

Monza, 15 mei 2011:Rob Huff wandelde vandaag Monza uit met 2 overwinningen op zak en maakte een voorsprong van 36 en 41 punten op z'n teamgenoten, resp. Yvan Muller en Alain Menu, waardoor hij hierbij kans maakt op een vervroegde wereldtitel. Huff volmaakte iets wat zich slecht 2-maal was voorgedaan sinds de aanvang van WTCC, nl. een dubbele overwinning in één weekend! Zijn voorgangers dateerden van 2005 (Jörg Müller in Magny-Cours) en 2007 (James Thompson in Valencia).
Huff haalde ook het onderste uit de kan van de Chevrolet Cruze wagens op het snelle Monza-parcours, en slaagde erin om niet toe te geven aan de zware druk die z'n teamgenoten Muller en Menu hem oplegden.
Over de 18 laps van beide races, liet Huff geen enkele steek vallen, geen enkele doorgang voor z'n volgers en hield hij de hele tijd een perfecte lijn.
Chevrolet was overduidelijk de heerser van het parcours, maar de races in Monza waren daarom niet minder spannend. De competitie tussen Seat en BMW was overweldigend. Tiago Monteiro, Norbert Michelisz en Kritian Poulsen waren de sterren onder de achtervolgers, terwijl het geluk niet aan de kant stond van Gabriele Tarquini en Tom Coronel.
Race 1 - Huff wint het Chevrolet-gevecht: Rob Huff won de race na een spannend gevecht met z'n teamgenoten Yvan Muller en Alain Menu. De 3 Chevrolet-piloten en hun wagens zaten al sinds het begin van de rollende start in een nek-aan-nek-gevecht, waarbij ze zich op de limiet van het "fair-driving" bevonden. Het gevecht eindigde met een aanraking tussen Muller en Menu, waarbij laatste het moest bekopen met een spin tegen de vangrails en de race voor hem eindigde.
Een ander spannend gevecht, was deze voor de 3e plaats tussen Tiago Monteiro, Norbert Michelisz, Tom Coronel en Kristian Poulsen. Tot slot haalde Monteiro het met 0.030 sec voorsprong op Michelisz voor de laatste podiumplaats.
Race 2 - Huff maakt een dubbeltje: Rob Huff verzilverde zijn 2e overwinning van de dag en de 4e van de 6 races dit seizoen.
Net als in Race 1 moest hij zich verdedigen tegen de andere Chevrolet-piloten. Deze keer vanuit stilstaande start met Alain Menu vanop laatste positie wegens het incident van race 1. Huff echter kreeg redelijk wat druk van Muller. Van het begin tot het einde reden beiden kort op elkaar, en deelden ze regelmatig carrosserielak uit. Hoe verder in de race, hoe later ze gingen remmen in de "Parabolica" om het meeste voordeel te halen. De spanning minderde in lap 6, nadat Muller de achterbumper van Huff raakte in een stofwolk.
Achter hen was de race al even spannend, met Tiago Monteiro, Norbert Michelisz, Kristian Poulsen, Gabriele Tarquini en Darryl O'Young die telkens posities uitwisselden in elke lap. Uiteindelijk haalde Poulsen de 3e plaats.


QUOTES:
Rob Huff (1e / 1e): "Ik ben natuurlijk verheugd met de resultaten van vandaag. Het is fantastisch om beide races te winnen en zo'n voorsprong op te bouwen in het kampioenschap. Nu kan ik me me meer concentreren op waardevolle punten te pakken in elke race. Ik was al blij met het resultaat van de eerste race, we hadden een mooi gevecht met Alain en hadden eventjes contact bij "Ascari", maar ik kon de leiding houden en won. In de 2e Race had ik een goede start, passeerde Monteiro, zelfs al remde hij laat bij de eerste bocht. Later kwam Yvan nogal vlug door "Ascari" en kwam hij snel achter me aanhangen. Pas wanneer ik even afwijkte en het vuile asfalt bereed en iets vroeger op de rem ging staan, raakte Yvan me per ongeluk op de achterbumper, waarna hij me wat meer ruimte gaf en me in eerste positie liet rijden.”
Yvan Muller (2e / 2e): "In de 1e Race kon Alain me passeren en begon hij de duelleren met Rob. 1 Lap vóór het einde kwam Alain iets trager door de bocht, waardoor ik hem onopzettelijk raakte toen hij naar de binnenkant kwam. Het spijt me dat hij daardoor in het gravel raakte. In de 2e Race deed ik mijn uiterste best, maar Rob hield de perfecte lijn en het was voor mij onmogelijk om hem buitenlangs in te halen met dezelfde wagen. Ik was wel verrast toen hij in de "Parabolica" te vroeg in de remmen ging en ik hem aanraakte. Ik ben niet tevreden met m'n 2e plaats, maar voor het Chevrolet-team is het wel een goede zege. Ik zal proberen vechten in de volgende races, en we zullen dan wel zien hoe die evolueren.”
Alain Menu (Ret / 5e) :“In de 1e Race kon ik voorbij Yvan komen en raakte dan verwikkeld in een gevecht met Rob. Het was een fantastisch duel! Jammerlijk, raakten mijn voorwielen op een gegeven moment geblokkeerd en raakte ik Rob, gelukkig was dat geen drama. Echter was het jammer dat Yvan me raakte, toen ik naar de binnenkant kwam. Ik weet dat het niet z'n bedoeling was, maar ik betaalde daarvoor wel een dure prijs... Toen ik in de 2e Race achteraan moest starten, wist ik dat er toch nog een beetje hoop was voor me. Ik reed een geweldige raceen kon toch nog 5e eindigen, wat eigenlijk waardevolle punten zijn voor het kampioenschap, ookal ben ik niet tevreden over het ganse weekend, maar het seizoen is nog lang en alles is nog mogelijk.”
Eric Nève: “Weerom een geweldig team-resultaat met een 1-2 win in beide races! Het is een droom voor zowel Chevrolet als Rob. Onze wagen is de meest competitieve op dit moment maar de competitie zal ook nog toegang verlenen aan turbo-power in de nabije toekomst, dus moeten we gefocust blijven. Sportief gezien, waren beide races zeer stressvol, maar we hadden besloten dat onze piloten hun volle zelve mochten geven, zonder enige andere team-orders. Het is geweldig voor het show-gehalte en we zijn blij met de vlotte leiding in de Constructeur-stand.”

Uitslag race 1 Monza
1. R Huff Chevrolet Cruze 9 ronden in 18m07s398
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 1s291
3. T Monteiro SEAT León TDI + 4s239
4. N Michelisz BMW 320 TDI + 4s269
5. T Coronel BMW 320 TD + 4s499

Uitslag race 2 Monza
1. R Huff Chevrolet Cruze 9 ronden in 18m10s032
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s242
3. M Poulsen BMW 320 TD + 3s559
4. T Monteiro SEAT León TDI + 6s211
5. A Menu Chevrolet Cruze + 8s896

Voorlopige stand rijders na 6 van 24 races
1. R Huff (Chevrolet) 120 punten
2. Y Muller (Chevrolet) 84 punten
3. A Menu (Chevrolet) 79 punten
4. T Monteiro (SEAT) 58 punten
5. G Tarquini (SEAT) 52 punten

Voorlopige stand constructeurs na 6 van 24 races
1. Chevrolet 242 punten
2. SEAT 150 punten
3. BMW 132 punten
4. Volvo 40 punten

Volgende race: ronde 4, Race of Hungary, Budapest, 3-5 June 2011.

Gast

Bericht door Gast » 22-05-2011 14:28

Mooi verslag c3ltic :!:

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 22-05-2011 15:50

Stone schreef:Mooi verslag c3ltic :!:
Thx, ben daar ook wel altijd een uurtje mee zoet hoor. Beetje vertalen van zowel FIA-WTCC site als van Chevrolet-WTCC site.
Hier en daar een kleine eigen verwoording erbij en dan lukt het wel. Het leukste eraan is dan wel dat, ook al heb ik de races niet gezien, het net lijkt alsof ik erbij was! ;)

De eerste keer had ik wel 1 kut-nadeel!!! Door het té lang bezig zijn met het verslag, moest ik opnieuw inloggen en was heel mijnen tekst weg! Ben dan wel beetje langer bezig geweest!!!!!!! :roll:

Merci voor de appreciatie van het verslag ;)

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 22-05-2011 18:12

c3ltic schreef:
Stone schreef:Mooi verslag c3ltic :!:
Thx, ben daar ook wel altijd een uurtje mee zoet hoor. Beetje vertalen van zowel FIA-WTCC site als van Chevrolet-WTCC site.
Hier en daar een kleine eigen verwoording erbij en dan lukt het wel. Het leukste eraan is dan wel dat, ook al heb ik de races niet gezien, het net lijkt alsof ik erbij was! ;)

De eerste keer had ik wel 1 kut-nadeel!!! Door het té lang bezig zijn met het verslag, moest ik opnieuw inloggen en was heel mijnen tekst weg! Ben dan wel beetje langer bezig geweest!!!!!!! :roll:

Merci voor de appreciatie van het verslag ;)
goed gedaan c3ltic!!mooi verslag zoals het hoort, dank
je mag er van mij alles verder tussenuit halen wat er niet precies bijhoort , om het zo mooi mogelijk te weergeven

om geen tekst kwijt te raken kun je beter tussendoor even opslaan en weer verder gaan ,raak je nooit alles kwijt :idea:
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 03-06-2011 14:29

WTCC is in Budapest LIVE op tv te volgen op Eurosport (HD) op Zondag 5 juni om 09.00Hr voor de warming up en om 12.00 Hr voor race 7 & 8 . :!: :!: :!: :!:

Gast

Bericht door Gast » 05-06-2011 14:54

Pff wat was dat weer spannend en de Cruzes hebben weer overwinningen op hun naam . Alleen spijtig dat Alain Menu weer van de baan gereden is (tik door Coronel met zijn BMW ).

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-06-2011 20:17

Strafste is dat dien Hollander geen sanctie gehad heeft. Ze hebben er ook niet echt duidelijke beelden van laten zien. Maar hierdoor heeft regerend wereldkampioen Muller dan de eerste overwinning van dit seizoen op zijn naam kunnen zetten. En Huff heeft verstandig gereden zonder risico's met toch nog een verdienstelijke 2de plaats. Pech natuurlijk voor Menu in race 8 maar zijn zege in race 7 maakt zijn dag toch nog goed. Was inderdaad wel spannend met die plotse regenbui. De Cruzes hebben het weer niet slecht gedaan vandaag en brengen Chevrolet hiermee toch weer op een nog grotere voorsprong. Mooi. Ik heb er van genoten.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 06-06-2011 18:59

Heel mooie wedstrijd :D

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”