WTCC 2011

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

WTCC 2011

Bericht door CruzerLT » 05-04-2011 21:56

WTCC 2011
Ronde 1 (21-03-2011 / Brazilië):

Dubbele overwinning en vijf podiumplaatsen voor de nieuwe Cruze

• Huff en Menu winnen de twee races, terwijl Muller twee keer en Bueno één keer op het podium komt

Curitiba, 20 maart 2011 Het was een triomferende start van het seizoen voor de nieuwe Cruze 1.6 turbo, nadat de jongens in het blauw in Curitiba de vloer aanveegden met de concurrentie: Rob Huff won race 1 voor Muller en lokale held Cacá Bueno. Vervolgens eiste Alain Menu (6e in race 1) de overwinning voor zich op in race 2, gevolgd door Muller, Huff en Bueno op de 3e, 4e en 5e plaats. Het Chevrolet-team had niet van een beter scenario kunnen dromen nu het Brazilië verlaat met veel bekers en punten.
Race 1 verliep relatief rustig, waarin Huff, Muller en Bueno perfect profiteerden van hun startpositie en de race van start tot finish domineerden, terwijl Menu er in slaagde op te klimmen naar de zesde plaats. De Zwitser profiteerde na de kwalificatie op zaterdag van het feit, dat één van de SEAT’s een tijdstraf kreeg. Hierdoor klom hij op naar de 10e plek, die hem recht gaf op pole position in race 2. Zijn start was niet goed, maar hij leverde een uitstekende prestatie door Tarquini en onze landgenoot Coronel na enkele stevige duels te passeren. Hierdoor behaalde hij de welverdiende overwinning, terwijl Muller, Huff en Bueno vlak achter Coronel finishten.
Door deze resultaten heeft de nieuwe Cruze 1.6 turbo aangetoond de meest competitieve auto in het startveld van het WTCC te zijn. Ook toonde Chevrolet dit weekend op de best mogelijke manier aan de waardige en terechte dubbele wereldkampioen van 2010 te zijn.


QUOTES:
Rob Huff (1e / 4e): Het was een briljant weekend voor het hele team en om Brazilië te verlaten als leider in het kampioenschap doet mij veel deugd. Race 1 verliep zonder incidenten en probleemloos, we moesten gewoon de job afmaken die we in de kwalificatie waren begonnen. Race 2 was heel intensief, we lagen allemaal dicht bij elkaar. Mijn motor hield wat in toen ik achter Coronel reed en op dat moment kon Yvan mij passeren. We hadden samen een goed gevecht in de twee bochten erna, maar alles verliep prima en we kunnen heel tevreden zijn over deze perfecte resultaten.”
Alain Menu (6e / 1e): Zeker een veel betere dag dan gisteren! Ik had nogal geluk door de straf voor Barth, maar na alle pech van vorig jaar denk ik dat dit een goede compensatie was. In race 1 ben ik een paar plaatsen opgeklommen en reed ik achter de BMW’s van Coronel en Poulsen, die een fiks robbertje aan het knokken waren. Ik hield een beetje in want ik wilde geen risico’s nemen voor race 2. In die tweede omloop had ik een slechte start en moest ik vol aan de bak om de koppositie weer te veroveren. Ik kon relatief gemakkelijk voorbij aan Tarquini maar Coronel was een hardere noot om te kraken. Ik wist dat de enige plaats voor een inhaalmanoeuvre aan het eind van het rechte eind was, waar hij even snel was als ik maar waar ik later kon remmen. Ik maakte dus gebruik van het kleine beetje ruimte aan de binnenkant die hij mij bood.”
Yvan Muller (2e / 3e) : “Twee podiumplaatsen tijdens de openingsraces zijn een erg goed resultaat. Ik had niet verwacht te winnen en ik sta niet aan de leiding van het kampioenschap. Maar ik ben erg blij om te bemerken dat de auto het uitstekend doet. Ik had een goed gevecht met Rob in race 2 maar dat was erg fair en we hebben er allebei van genoten. Nu moeten we doorgaan met de ontwikkeling en zien hoe de Cruze presteert bij warm weer en met meer ballastgewicht.”
Cacá Bueno (3e / 5e): “Het was een plezierig weekend en het is een enorme ervaring om deel uit te maken van zo’n team. Ik ben erg tevreden over mijn prestaties die ietsje beter zijn dan ik had verwacht. In race 1 was het niet zo moeilijk om de derde plek vast te houden en om voor mijn thuispubliek op het podium te eindigen was een prettige beloning. In race 2 deed ik al het mogelijke om de andere Chevy’s te ondersteunen. Nu hoop ik dat ik gauw vaker in actie kan komen in het WTCC.”
Eric Nève: “Wat een mooie manier om het seizoen te beginnen! We kunnen erg trots zijn op het gehele team, de rijders en met name de jongens van de motoren. Zij hebben gedurende de winter een fantastische prestatie geleverd waardoor wij hier een perfect weekend hadden. Het was ook goed om te zien dat hier veel publiek was in Curitiba. Het idee om de Braziliaanse Stock-car races in hetzelfde weekend van het WTCC te organiseren was uitstekend.”

Uitslag race 1 Curitiba
1. R Huff Chevrolet Cruze 14 ronden in 29m29s481
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s873
3. C Bueno Chevrolet Cruze + 3s924
4. T Coronel BMW 320 TC + 12s714
5. K Poulsen BMW 320 TC + 13s004
6. A Menu Chevrolet Cruze + 13s042

Uitslag race 2 Curitiba
1. A Menu Chevrolet Cruze 14 ronden in 19m38s428
2. T Coronel BMW 320 TC + 0s265
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s917
4. R Huff Chevrolet Cruze + 1s321
5. C Bueno Chevrolet Cruze + 2s409

Voorlopige stand rijders na 2 van 24 races
1. Huff (Chevrolet) 37 punten
2/3 Menu (Chevrolet) 33 punten
2/3 Muller (Chevrolet) 33 punten
4. Coronel (BMW) 30 punten
5. Bueno (Chevrolet) 25 punten

Voorlopige stand constructeurs na 2 van 24 races
1. Chevrolet 83 punten
2. BMW 53 punten
3. SEAT 40 punten
4. Volvo 12 punten

Volgende race: ronde 2, Race of Belgium, Zolder, 23-24 april 2011.
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-04-2011 17:57

Hier alvast een video samenvatting van ronde 2: Zolder 24 april 2011:
http://videos.eurosport.com/fiawtcc/mot ... ayer.shtml
En nog wat fotokes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 25-04-2011 18:02

jaja nice ,mooi filmpje!!!!!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 25-04-2011 22:03

WTCC 2011
Ronde 2 (24-04-2011 / België):

Huff en Tarquini delen winst op zonnig pasen

• Chevrolet heerst in de eerste race en kleurt het podium blauw. Tarquini toont dat hij zich niet laat doen in de 2e race.

Zolder, 24 april 2011Belgische fans kwamen massaal naar het circuit van Zolder op deze zeer warme en zonnige paasdag en werden beloont met 2 spannende races waarbij R. Huff (Chevrolet) en G. Tarquini (Seat) beiden een zege veroverden. Huff kon zijn succesvol resultaat van vorige maand in Brazilië herhalen, startend vanaf pole-positie richting zijn 2e overwinning van dit seizoen. Y. Muller verloor even z'n 3e positie aan Tarquini, maar kon die in lap 11 terug inpakken, waardoor Chevrolet z'n 2e 1-2-3 overwinning van dit seizoen binnenhaalde met A. Menu op 2e plaats. Race 2 zal herinnerd worden als één van de spannendste ooit met Tarquini en z'n SEAT León 2.0TDi, die in staat was om het Chevrolet-trio achter zich te houden. Tarquini, die een geweldige start kon maken vanaf polepositie, heerste gedurende de hele race. Maar de zware strijd tussen de Italiaan en Huff in de 7e lap, thv de chicane van Villeneuve, zullen we nooit vergeten en bewijst hierbij dat zelfs een uitstekend team als Chevrolet met uitstekende piloten, toch nog kan falen onder druk. Muller moest opgeven met motorproblemen en Huff viel na het incident met Tarquini terug naar een 6e plaats. A. Menu kon op deze manier wel nog een plaatsje veroveren op het podium.

QUOTES:
Robert Huff (winnaar 1e Race): "Ik had een goede start en het lukte me perfect om aan de leiding te blijven. Daardoor was ik een beetje teleurgesteld toen ik de safety-car op de baan zag komen. Maar toch kreeg ik een goede restart en heb ik alles gegeven om op kop te blijven. Toen ik zag dat Muller Tarquini had ingehaald en op Menu begon te jagen, kreeg ik even ruimte om van hen weg te rijden en op het einde het wat rustiger aan te doen, want ik begon wat trilling te voelen op de voorbanden. Ik ben zeer blij dat ik nog een overwinning kon binnenhalen.”
Gabriele Tarquini (winnaar 2e Race): "Dit was een prachtig en onverwacht resultaat. Zolder is een zeer technisch parcours, misschien wel de enige in het kampioenschap die het best bij onze SEAT past, en dat hielp vandaag wel. Het is er moeilijk om in te halen en toen ik na de eerste lap aan de leiding was, vertelde ik mezelf dat dit mijn kans was om voor een overwinning te gaan. Ik wist dat Rob (Huff) zou aarzelen om in te halen om z'n kampioenschaps-leiding niet in het risico te trekken. Maar toen hij dit plots toch deed, was ik klaar om een nog groter risico te nemen, want vandaag was voor mij "alles of niks"!”

Uitslag race 1 Zolder
1. R Huff (CHEVROLET Cruze ) 15 Ronden in 29:18.807
2. A Menu (CHEVROLET Cruze ) + 1.244
3. Y Muller (CHEVROLET Cruze ) + 1.740
4. G Tarquini (SEAT León) + 3.790
5. T Monteiro (SEAT León) + 5.102

Uitslag race 2 Zolder
1. G Tarquini (SEAT León) 13 Ronden in 22:07.752
2. A Menu (CHEVROLET Cruze ) + 0.448
3. T Monteiro (SEAT León) + 0.886
4. D O'Young (Chevrolet Cruze ) + 1.614
5. M Nykjaer (SEAT León) + 5.702

Voorlopige stand rijders na 4 van 24 races
1. Robert Huff (CHEVROLET) 70 punten
2. Alain Menu (CHEVROLET) 69 punten
3. Gabriele Tarquini (SEAT) 51 punten
4. Yvan Muller (CHEVROLET) 48 punten
5. Tiago Monteiro (SEAT) 31 punten

Voorlopige stand constructeurs na 4 van 24 races
1. CHEVROLET 156 punten
2. SEAT Racing 107 punten
3. BMW Teams 85 punten
4. VOLVO Team 28 punten

Volgende race: ronde 3, Race of Italy, Monza, 14-15 mei 2011.

Gast

Bericht door Gast » 10-05-2011 20:20

Nu zondag WTCC op Eurosport vanaf 12.30 Hr (Monza Italy) Race 5 en 6 .

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 10-05-2011 22:38

Stone schreef:Nu zondag WTCC op Eurosport vanaf 12.30 Hr (Monza Italy) Race 5 en 6 .
Goeie tip :!: ;)

phv
Member
Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2011 17:03

Bericht door phv » 11-05-2011 00:54

en eigenlijk vind ik de bamboo cruze's nog mooier ( geel en wit ). En voor een prive team doen ze het helemaal niet slecht. Zolder was hun 1ste race met de cruze dus een goed resultaat was niet evident, maar zij scoren toch volop.
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2011 20:09

Ben eens benieuwd of Alain menu nog vriend is met Yvan Muller want door die tik is hij niet gefinisht in race 5 en moest hij als laatste vertrekken in race 6 , maar had de race nog een paar rondjes langer geduurd had ging Alain wel weer bij zijn teamgenoten op kop geraakt zijn zo zie je welke goeie driver Alain Menu is en welke snelle wagen de Cruze 1.6T is.
In race 6 kreeg Rob Huff dan ook een tik van Yvan Muller maar hij wist zijn Cruze mooi recht te houden en zei na afloop van de wedstrijd dat hij eigenlijk schuld had aan die tik.

De drie Cruzes hebben het wel spannend gemaakt door een onderlinge strijd te voeren en hebben toch weer hun superioriteit getoond tegenover Seat en BMW (BMW die het in mijn ogen opvallend slecht doet ook in Zolder waren de BMW's niet erg sterk of het zijn maar povere wagens of de drivers hebben geen ervaring ).

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 15-05-2011 20:58

het is gewoon heeeeel erg mooi dat van de eerste 6 wagens er 4 een cruze waren
ik heb alleen de 2 e race gezien , vond hem wel spannend
vond het voor tom coronel wel jammer dat ie uitviel
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 15-05-2011 21:51

Het waren 2 mooie races ja. Menu heeft zelf ook wel wat tikken uitgedeeld aan Huff in race 1 en dat had ook wel eens minder goed kunnen uitdraaien. Wel spijtig voor Menu die tik van Muller in race 1. Anders was het een mooi 1-2-3 tje voor Chevrolet geweest. Vond het wel knap dat Menu zich in race 2 van de laatste plaats naar voor gewerkt heeft tot plaats 5. Terwijl Muller de enige was die het Huff vooraan een beetje moeilijk kon maken. Chevrolet heeft vandaag nog maar eens bewezen superieur te zijn. Ik kan morgen weer met opgeheven hoofd met mijn Cruze naar het werk rijden ;)

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”