Nieuwe Velgen...?
-
- Member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12-02-2011 01:22
Ik denk als je 8J hebt, dat je er met ET45 nog wel komt, best is natuurlijk ET40 o.i.d. Met 8,5J ga je al ET35 ofzo moeten hebben en dat is dan weer niet optimaal voor de wegligging.
Het blijft moeilijk om mooie velgen te vinden die ook perfect passen én geen fortuin kosten. 2dehands vind ik er bijna nergens. En 1000 euro of meer heb ik er ook weer niet voor over, het blijven tenslotte wielen.
Het blijft moeilijk om mooie velgen te vinden die ook perfect passen én geen fortuin kosten. 2dehands vind ik er bijna nergens. En 1000 euro of meer heb ik er ook weer niet voor over, het blijven tenslotte wielen.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
je moet inderdaad niet te veel gaan afwijken ,ook je veiligheid komt zo in het gedrangMister_K schreef:Ik denk als je 8J hebt, dat je er met ET45 nog wel komt, best is natuurlijk ET40 o.i.d. Met 8,5J ga je al ET35 ofzo moeten hebben en dat is dan weer niet optimaal voor de wegligging.
Het blijft moeilijk om mooie velgen te vinden die ook perfect passen én geen fortuin kosten. 2dehands vind ik er bijna nergens. En 1000 euro of meer heb ik er ook weer niet voor over, het blijven tenslotte wielen.
je cruze gaat ook heel anders reageren :?
dus voor iedereen bedenk goed wat je maximale bereiken zijn!!!
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
8,5x18 met ET38 lukt nog en mag ook.
http://www.alcar.be/AlcarKonfigurator/p ... _key=19178
Nu 18x8 ET40 lijkt mij wel een mooie maat, waarbij ook de rijeigenschappen goed blijven.
http://www.alcar.be/AlcarKonfigurator/p ... _key=19178
Nu 18x8 ET40 lijkt mij wel een mooie maat, waarbij ook de rijeigenschappen goed blijven.
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Volgens deze site zou een 8x19 ET44 moeten passen op de cruze.arrivinghere schreef:8,5x18 met ET38 lukt nog en mag ook.
http://www.alcar.be/AlcarKonfigurator/p ... _key=19178
Nu 18x8 ET40 lijkt mij wel een mooie maat, waarbij ook de rijeigenschappen goed blijven.
Als je deze waarden invoegt op volgende site: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp kan je dus 16mm naar binnen opschuiven met de velg, zonder dat er problemen zouden zijn, en schuift ie ook 10mm naar buiten.
Als je die "inside"-waarde wil behouden om niets te raken, zou je eveneens met ET38 en 8.5" breed of ET32 en 9" breed kunnen werken. Enkel denk ik dat laatste te ver uit de wielkas zou komen, wat dan weer niet toegelaten is.
Misschien iemand die eens kan uitmeten, hoeveel afstand er eigenlijk zit tss de originele binnenvelgrand - schokdemper en buitenvelgrand - wielkas?
@Mister_K: Waren het bij jou de banden, of de velg zelf die de schokdempers raakten?
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Nee idd, het is zoals arrivinghere na mijn post erbij meldde, dat de velg 2,4 cm naar binnen ging komen. Dat is dus iets wat we ondertussen bijgeleerd hebben, dat die speling te veel is. :?Mister_K schreef:Het was de band die de schokdemper raakte. We durfden de krik zelfs niet laten zakken om niks te beschadigen. Was ntl wel 245 breed, maar stond mooi recht op de velg. Et 46 en 8,5j werkt gewoon niet.
De ET-waarde was te groot...
Vraag me nu enkel af hoeveel je dan wel naar binnen zou mogen verplaatsen. Persoonlijk zou ik het liefst de max waarde benutten die mogelijk is om zo'n mooi mogelijk resultaat te verkrijgen. Maar zonder cruze voor m'n deur kan ik natuurlijk niets controleren hé :cry:
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
8,5x18 ET 38 is volgens de car configurator wel mogelijk. En daarbij zit de velg 22mm meer naar binnen dan origineel en 14mm meer naar buiten. Aan de binnenkant is de speling dan zo goed als op kunnen we wel stellen denk ik. Als je dus breder wil, zal je het aan de buitenkant moeten zoeken denk ik. Als je dus 9J wil leggen, zal je velgen met ET 26 of kleiner moeten vinden of spacers moeten gebruiken. Een 9J velg zal dan op zijn minst 26 mm meer naar buiten moeten komen dan een originele om niks te raken aan de binnenkant. Maar of je dan aan de buitenkant nog goed zit? Iemand zal het als eerste eens moeten proberen.
Nu ik zou persoonlijk niet zo ver gaan. Als je teveel van de ET waarde afwijkt is dat ook niet gezond voor het weggedrag. Daarbij krijgen lagers en andere delen van de ophanging het ook zwaarder te verduren doordat er grotere krachten op werken (hefboomeffect)
En ik ben er zeker van dat 8,5J combineren met ET 38 ook heel mooi gaat zijn met 18, 19 of 20 inch.
Het zou kunnen dat 9x20 past he c3ltic. Maar het zal toch heel krap zijn dan (als het al past)
Nu ik zou persoonlijk niet zo ver gaan. Als je teveel van de ET waarde afwijkt is dat ook niet gezond voor het weggedrag. Daarbij krijgen lagers en andere delen van de ophanging het ook zwaarder te verduren doordat er grotere krachten op werken (hefboomeffect)
En ik ben er zeker van dat 8,5J combineren met ET 38 ook heel mooi gaat zijn met 18, 19 of 20 inch.
Het zou kunnen dat 9x20 past he c3ltic. Maar het zal toch heel krap zijn dan (als het al past)
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Ben eigenlijk ook nog aan het rondkijken om eventueel nieuwe zomervelgen te kopen. Niks te geweldig voor mij. Ik denk dat 8x18 en ongeveer ET40 een mooie maat is voor mij. En daar dan Continental SC3 225/45 op.
En de originele 17 duimers als wintervelgen dan.
Maar ik heb nog niet echt mijn zin gevonden. Dus als iemand nog goeie tips of links heeft, altijd welkom.
En de originele 17 duimers als wintervelgen dan.
Maar ik heb nog niet echt mijn zin gevonden. Dus als iemand nog goeie tips of links heeft, altijd welkom.
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22