Verlagingsveren

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Gast

Bericht door Gast » 24-07-2011 16:42

c3ltic schreef:Om mijn KW-variante 1 te proefrijden moet je richting Beernem komen...

Die rijden zalig. Al heb ik nooit (tenzij met testwagen van de garage) met originele veren gereden. De originele veren van de testwagen hadden mij teleurgesteld als ik eens indraaide. Gevoel dat ie uit de bocht waggelt. Nu heb ik dat gevoel niet, zelfs bij volle snelheid! ;)
Nooit aan gedacht om wat gas te minderen voor de bocht ? :lol: :lol: :lol: :P :D

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 24-07-2011 21:35

Stone schreef:
c3ltic schreef:Om mijn KW-variante 1 te proefrijden moet je richting Beernem komen...

Die rijden zalig. Al heb ik nooit (tenzij met testwagen van de garage) met originele veren gereden. De originele veren van de testwagen hadden mij teleurgesteld als ik eens indraaide. Gevoel dat ie uit de bocht waggelt. Nu heb ik dat gevoel niet, zelfs bij volle snelheid! ;)
Nooit aan gedacht om wat gas te minderen voor de bocht ? :lol: :lol: :lol: :P :D
goh ja uit het standpunt van de groene mannekes is teveel afremmen niet echt ecologisch rijden... dus waarom vaart minderen als het ook lukt met de wagen iets dieper tegen de grond te hangen... ge weet: we doen alles voor het milieu é ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 24-07-2011 23:04

Stone schreef:
c3ltic schreef:Om mijn KW-variante 1 te proefrijden moet je richting Beernem komen...

Die rijden zalig. Al heb ik nooit (tenzij met testwagen van de garage) met originele veren gereden. De originele veren van de testwagen hadden mij teleurgesteld als ik eens indraaide. Gevoel dat ie uit de bocht waggelt. Nu heb ik dat gevoel niet, zelfs bij volle snelheid! ;)
Nooit aan gedacht om wat gas te minderen voor de bocht ? :lol: :lol: :lol: :P :D
Niet als het over een wagen gaat met voortraktie... ;) Extra op de gas duwen in de bocht is véééééél leuker :P

Het verschil is echt wel enorm groot hoor Geert, je mag dat altijd eens aan den lijve komen ondervinden en testen. ;)

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 15-09-2011 10:24

OK mijn wagen zit op dit moment binnen bij de tuner voor de verlagingsveren, en heb net telefoon gekregen dat ze aan 1 eis van mij niet kunnen voldoen. Ik had gevraagd hem al op keuringshoogte te zetten omdat ik niet terug wil keren om alles opnieuw te laten aanpassen en dan terug te laten zetten.
Nu zitten ze bij het afregelen blijkbaar met het probleem dat de bodemplaat te diep hangt wanneer de wielkasten mooi opgevuld worden (zonder de extreme verlaging). Wanneer men de bodemplaat op keuringshoogte plaats is het verschil met of zonder verlaging te verwaarlozen en dus nutteloos.
Hebben jullie van de heren (en dame) met verlaagde cruze al eens de hoogte gemeten van de cruze na de verlaging? en hoe zit dit bij jullie? kan mij moeilijk voorstellen dat iedere verlaagde cruze niet door de keuring zou geraken...

De oplossing die ik gegeven heb is om toch maar hun zin te doen en ik dus binnen 2 jaar daar terug sta om hem terug op "normale" hoogte te zetten...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 15-09-2011 13:16

Ik vermoed dat het bijgeleverde certificaat voldoende is voor de keuring?



Bij een autoverlaging moet je steeds onthouden dat voor de Belgische keuring de bodemvrijheid 11cm moet blijven (2cm tolerantie, dus eigenlijk 9cm).
Dmv een verlagingsverenpakket (3 à 4cm) mag dit geen probleem geven, dmv schroefset: gewoon omhoog draaien
Na je verlaging naar een bandencentrale om de wagen te laten uitlijnen om foutieve slijtage aan je banden te vermijden.
Als je de wagen laat keuren als verlaagd voertuig, moet je inderdaad afspraak maken, let wel zoiets kan niet in gelijk welk keuringsstation.
Oja en wat betreft de papieren die je moet bijhebben als je naar de keuring gaat:
-montageattest: ingevuld door garage (montage)
-validatieattest(goca): invoerder veren/schroefset

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 15-09-2011 19:31

Rostie87 schreef:OK mijn wagen zit op dit moment binnen bij de tuner voor de verlagingsveren, en heb net telefoon gekregen dat ze aan 1 eis van mij niet kunnen voldoen. Ik had gevraagd hem al op keuringshoogte te zetten omdat ik niet terug wil keren om alles opnieuw te laten aanpassen en dan terug te laten zetten.
Nu zitten ze bij het afregelen blijkbaar met het probleem dat de bodemplaat te diep hangt wanneer de wielkasten mooi opgevuld worden (zonder de extreme verlaging). Wanneer men de bodemplaat op keuringshoogte plaats is het verschil met of zonder verlaging te verwaarlozen en dus nutteloos.
Hebben jullie van de heren (en dame) met verlaagde cruze al eens de hoogte gemeten van de cruze na de verlaging? en hoe zit dit bij jullie? kan mij moeilijk voorstellen dat iedere verlaagde cruze niet door de keuring zou geraken...
Daar zit bij mij een lang verhaal aan vast Rostie. Ik probeer het kort maar toch volledig te houden. Het idee om mijn Cruze te verlagen begon toen ik bij een andere dealer (De Baets in Hasselt) een verlaagde Cruze zag staan. Ik vreesde voor comfortverlies maar een babbel en een proefrit later was ik overtuigd. De Baets beweerde ook dat het om de verlagingsset van Chevrolet ging. Later bleek dit een set van Merwede te zijn. Mijn dealer beweerde dat de sets die Chevrolet gebruikt die van MAD zijn. Echter de set van Merwede stond mij wel aan wat rijgedrag en looks betreft. Maar toch was ik wat bezorgd wat de rijhoogte (ivm keuring ) betrof (net geen 9 cm vooraan dus). Na contact met Merwede (zeer vriendelijke mensen) bleek dat de verkeerde veren vooraan besteld of geleverd waren (die van de benzine) Dus terug naar De Baets en deze heeft dit direct rechtgezet. Resultaat nog steeds -42mm vooraan. Nu heb ik bodemvrijheid zat. Met het omschakelen naar 19 duimers heb ik nog meer bodemvrijheid gewonnen. Theoretisch zou de wagen slechts 7mm hoger liggen( tel maar na van 225/50R17 naar 235/40R19 maar in praktijk ligt dit dichter bij de 2 cm doordat de wangen van de banden bij 17 inch nogal doorzakken en bij 19 inch praktisch niets.

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 15-09-2011 19:52

bij mij zijn het KW-veren die eronder zitten. Ik kan ze nog altijd laten bijregelen om hem hoger te stellen. Maar ik vind de look nu echt wel de max zoals hij nu is dus ga ik mijn rijstijl gewoon zwaar moeten aanpassen.
Voor de keuring gaan ze gratis hem gewoon bijregelen om derna gewoon alles terug te zetten. Maar die 9cm zit er bij mij absoluut nie in denk ik... :p
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 15-09-2011 19:56

maar, het is mooi!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 15-09-2011 20:03

Zeer mooi zelfs :lol:

Gast

Bericht door Gast » 05-10-2011 19:52

Nieuwe reden gevonden om de Cruze NIET lager te zetten en dit is namelijk dat de plastieken brandstofkoppelingen blijkbaar een zwak punt zijn volgens deze thread op het internationaal forum http://www.chevroletcruzeforum.com/inde ... #entry8870

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”