Chiptuning
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Aangezien dit topic voor alles wat tunen staat, is het beter dat ik hier nogmaals mijn ervaring laat blinken. Nieuwe leden of gasten kunnen dit makkelijker terugvinden dan.
Onze Cruze dus gechipt bij BR Performance in Willebroek. Was wel een eindje rijden, maar aangezien ik al connectie had en een mooie offerte kreeg, was het de beste keuze.
Volgend enkele copies van wat ik elders heb gepost ;)
Wow!!!!!!!!!!!!!! :shock:
Daarnet eens gebeld naar Bruno omdat ik nog geen factuur en grafiek had gekregen. Door de drukte hadden ze dit nog niet kunnen doen, maar amper half uurtje later kreeg ik alles netjes voorgeschoteld op mail...
En ja wadde!!!
pk's zijn nog zacht de hoogte ingegaan, ... maar dat koppel???!!!
eerste waarden heb ik niet op getal, maar wel op grafiek staan... blijkbaar had onze cruze iets minder pk als stock (~162pk), maar méér koppel dan stock aangegeven (~385Nm)
Na de tuning is de power blijven steken op 199pk wat niet slecht is...
En het koppel heeft een fenomenale stijging gemaakt tot 470Nm!!
Een degelijke testrit zit er voor vandaag nog niet in (te veel regen hier), dus de ervaring zal voor morgen zijn denk ik.
De cruze staat nu online op de site van BRP: http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 2-2-0tcdi/
Hier komen de foto's ...
DE TESTRIT!!!!!!
WauuuuuuuuW!
Wat een BOM van een auto is die geworden...
1. Het grootse turbogat heb ik tijdens de testrit zo goed als niet gevoeld. Blijkbaar moet ik de eerste korte rit toen we hem terughadden niet goed geschakeld hebben. Want nu was het precies of er is geen sprake meer van een turbogat! En het blijft niet enkel bij 'precies het gevoel'... Het schakelen van 2e naar 3e is een plezier geworden, net als alle andere schakelingen.
2. Deze keer heb ik dus ook gelet op het ultieme schakelmoment zoals gisteravond en vanmorgen nog opgezocht en berekend... En met succes! Het schakelen verliep echt heel vlot en de koppelkracht was "AMAZING"! Wat een kracht die je voelbaar in de zetel trekt.
3. Nog een positief punt was het trekgevoel op snelheid... Wees eerlijk, maar als je in 4e versnelling à 120-140 op de gas duwt, en je voelt duidelijk dat je terug in je zetel wordt gezogen, dan wordt je daar wel eens happy van. Nu was de Cruze zowiezo wel al een beest, dit is een 'monster' nu!
4. Naar mijn gevoel is de toerentalbegrenzer eruit. Hij hield niet in eens ik boven de 4000 toeren draaide. Vroeger voelde ik hem wat inhouden of alle power verliezen, nu niets meer. Maar ik schakelde nu ook wel aan 4200 à 4400 toeren (net onder het rood -à 4500tr- dus).
5. Misschien een minder goede melding... Ik weet dat ik met de M3 veel plezier beleef, maar verdomme die cruze is een waardige concurrent geworden!
Aan alle gasten die in de toekomst naast mijn vrouwke aka 'cruzegirl' aan de lichten zullen staan en laten blijken dat ze willen sprinten... Haal maar al een zakdoek boven!
DIT IS ///CRUZEPOWER!!!!!
Een Schakelmomentgrafiek heb ik zelf proberen op te stellen aan de hand van de gegevens van de grafiek van BR Performance...
https://acrobat.com/?d=fD8QVkex6ShjXN6cnyy-Gw
Hoop hier iedereen een beetje van dienst mee te zijn geweest ;)
Onze Cruze dus gechipt bij BR Performance in Willebroek. Was wel een eindje rijden, maar aangezien ik al connectie had en een mooie offerte kreeg, was het de beste keuze.
Volgend enkele copies van wat ik elders heb gepost ;)
Wow!!!!!!!!!!!!!! :shock:
Daarnet eens gebeld naar Bruno omdat ik nog geen factuur en grafiek had gekregen. Door de drukte hadden ze dit nog niet kunnen doen, maar amper half uurtje later kreeg ik alles netjes voorgeschoteld op mail...
En ja wadde!!!
pk's zijn nog zacht de hoogte ingegaan, ... maar dat koppel???!!!
eerste waarden heb ik niet op getal, maar wel op grafiek staan... blijkbaar had onze cruze iets minder pk als stock (~162pk), maar méér koppel dan stock aangegeven (~385Nm)
Na de tuning is de power blijven steken op 199pk wat niet slecht is...
En het koppel heeft een fenomenale stijging gemaakt tot 470Nm!!
Een degelijke testrit zit er voor vandaag nog niet in (te veel regen hier), dus de ervaring zal voor morgen zijn denk ik.
De cruze staat nu online op de site van BRP: http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 2-2-0tcdi/
Hier komen de foto's ...
DE TESTRIT!!!!!!
WauuuuuuuuW!
Wat een BOM van een auto is die geworden...
1. Het grootse turbogat heb ik tijdens de testrit zo goed als niet gevoeld. Blijkbaar moet ik de eerste korte rit toen we hem terughadden niet goed geschakeld hebben. Want nu was het precies of er is geen sprake meer van een turbogat! En het blijft niet enkel bij 'precies het gevoel'... Het schakelen van 2e naar 3e is een plezier geworden, net als alle andere schakelingen.
2. Deze keer heb ik dus ook gelet op het ultieme schakelmoment zoals gisteravond en vanmorgen nog opgezocht en berekend... En met succes! Het schakelen verliep echt heel vlot en de koppelkracht was "AMAZING"! Wat een kracht die je voelbaar in de zetel trekt.
3. Nog een positief punt was het trekgevoel op snelheid... Wees eerlijk, maar als je in 4e versnelling à 120-140 op de gas duwt, en je voelt duidelijk dat je terug in je zetel wordt gezogen, dan wordt je daar wel eens happy van. Nu was de Cruze zowiezo wel al een beest, dit is een 'monster' nu!
4. Naar mijn gevoel is de toerentalbegrenzer eruit. Hij hield niet in eens ik boven de 4000 toeren draaide. Vroeger voelde ik hem wat inhouden of alle power verliezen, nu niets meer. Maar ik schakelde nu ook wel aan 4200 à 4400 toeren (net onder het rood -à 4500tr- dus).
5. Misschien een minder goede melding... Ik weet dat ik met de M3 veel plezier beleef, maar verdomme die cruze is een waardige concurrent geworden!
Aan alle gasten die in de toekomst naast mijn vrouwke aka 'cruzegirl' aan de lichten zullen staan en laten blijken dat ze willen sprinten... Haal maar al een zakdoek boven!
DIT IS ///CRUZEPOWER!!!!!
Een Schakelmomentgrafiek heb ik zelf proberen op te stellen aan de hand van de gegevens van de grafiek van BR Performance...
https://acrobat.com/?d=fD8QVkex6ShjXN6cnyy-Gw
Hoop hier iedereen een beetje van dienst mee te zijn geweest ;)
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Ik heb even de bijlage geopend voor de schakelmomenten en die eens deftig bekeken.
Nu ben ik al lang aan het twijfelen voor mezelf of ik het wel dan niet zou laten doen.
En ik ben blij dat ik nu de resultaten eens lees van C3ltic zodat ik nu weet wat ik kan verwachten bij een eventuele remapping.
Het enige dat mij een beetje stoort aan de motor is het turbogat en dat zou voor mij reden zijn tot remappen ,maar wanneer ik nu de resultaten bekijk maak ik eruit op dat het turbogat enkel niet meer te voelen is als men hoog de toeren in gaat, wat nu ook al in mindere mate is als ik doortrek (hetzij niet zo krachtig waarschijnlijk als na remapping) en dan heb ik voor mezelf iets van is het dan wel iets voor mij, ik ben iemand die sportief rijd maar niet constant de naald naar het rood wil zien gaan
Mijn vorige auto had ook een remapping maar die had geen turbogat zelfs niet bij lage toeren en dat mis ik wel een beetje bij de Cruze.
Ik ga er nogeens over denken waar een forum al niet goed voor is he
In ieder geval veel plezier met de gewonnen kracht.
Nu ben ik al lang aan het twijfelen voor mezelf of ik het wel dan niet zou laten doen.
En ik ben blij dat ik nu de resultaten eens lees van C3ltic zodat ik nu weet wat ik kan verwachten bij een eventuele remapping.
Het enige dat mij een beetje stoort aan de motor is het turbogat en dat zou voor mij reden zijn tot remappen ,maar wanneer ik nu de resultaten bekijk maak ik eruit op dat het turbogat enkel niet meer te voelen is als men hoog de toeren in gaat, wat nu ook al in mindere mate is als ik doortrek (hetzij niet zo krachtig waarschijnlijk als na remapping) en dan heb ik voor mezelf iets van is het dan wel iets voor mij, ik ben iemand die sportief rijd maar niet constant de naald naar het rood wil zien gaan
Mijn vorige auto had ook een remapping maar die had geen turbogat zelfs niet bij lage toeren en dat mis ik wel een beetje bij de Cruze.
Ik ga er nogeens over denken waar een forum al niet goed voor is he
In ieder geval veel plezier met de gewonnen kracht.
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
@Patje...
Het turbogat is niet alleen verdwenen bij hoge toeren hoor. Ook bij rustig rijden is het soepel schakelen bij een laag toerental. Het is echt wel een inmens verschil. Weet niet hoe het komt dat ik de eerst korte test wel nog een gat voelde en nu niet meer.
We zullen vandaag gewoon nog eens gaan cruzen om meer te kunnen beoordelen, maar gisteren was het alleszins een plezier om te rijden. Dit is een heel andere auto.
Indien je wil, zie ik het altijd wel eens zitten om het je te laten voelen... maar dan zou je wel eens tot bij ons moeten geraken
Het turbogat is niet alleen verdwenen bij hoge toeren hoor. Ook bij rustig rijden is het soepel schakelen bij een laag toerental. Het is echt wel een inmens verschil. Weet niet hoe het komt dat ik de eerst korte test wel nog een gat voelde en nu niet meer.
We zullen vandaag gewoon nog eens gaan cruzen om meer te kunnen beoordelen, maar gisteren was het alleszins een plezier om te rijden. Dit is een heel andere auto.
Indien je wil, zie ik het altijd wel eens zitten om het je te laten voelen... maar dan zou je wel eens tot bij ons moeten geraken
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Hey c3lticc3ltic schreef:@Patje...
Het turbogat is niet alleen verdwenen bij hoge toeren hoor. Ook bij rustig rijden is het soepel schakelen bij een laag toerental. Het is echt wel een inmens verschil. Weet niet hoe het komt dat ik de eerst korte test wel nog een gat voelde en nu niet meer.
We zullen vandaag gewoon nog eens gaan cruzen om meer te kunnen beoordelen, maar gisteren was het alleszins een plezier om te rijden. Dit is een heel andere auto.
Indien je wil, zie ik het altijd wel eens zitten om het je te laten voelen... maar dan zou je wel eens tot bij ons moeten geraken ;)
Bedankt voor het aanbod en ik ga het in mijn hoofd houden af en toe moet ik eens die richting uit en kijk dan eens om u te contacteren, als het inderdaad zo een verschil is dan heeft BR er direkt een klant bij ergens na de winter (ik woon daar tenslotte vlak in de buurt)
Patje
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Is ook zo. Het kan zelfs zijn dat je na een paar honderd kilometers nog wat pk's en koppel wint. Hebben se dat bij BR niet verteld?chevy1979 schreef:Dat komt omdat de motor zich nog wat moet aanpassen aan de software, bij Apec hadden ze me dit verteld dat het een 100km duurt eer alles op elkaar afgestemd is.
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54