Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 30-09-2012 01:19

Hij houdt zich in en je kunt het ook wel ruiken als je ventilatie aanstaat (verbrande geur) ook hoor je het wel ..alsof je schroef aanslaat omdat ie te warm heeft maar dan iets luider

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 30-09-2012 17:56

Ja heb al wel gemerkt dat hij soms wat minder vinnig is. Dat zal het dan wel zijn. Verbrande geur heb ik nog niet echt geroken . Ja daarjuist maar dat waren de remmen van met een collega wat gaan spelen in de bochten hier in de haven ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 03-11-2012 23:39

Aangezien dit topic voor alles wat tunen staat, is het beter dat ik hier nogmaals mijn ervaring laat blinken. Nieuwe leden of gasten kunnen dit makkelijker terugvinden dan.

Onze Cruze dus gechipt bij BR Performance in Willebroek. Was wel een eindje rijden, maar aangezien ik al connectie had en een mooie offerte kreeg, was het de beste keuze.

Volgend enkele copies van wat ik elders heb gepost ;)

Wow!!!!!!!!!!!!!! :shock:

Daarnet eens gebeld naar Bruno omdat ik nog geen factuur en grafiek had gekregen. Door de drukte hadden ze dit nog niet kunnen doen, maar amper half uurtje later kreeg ik alles netjes voorgeschoteld op mail...

En ja wadde!!!

pk's zijn nog zacht de hoogte ingegaan, ... maar dat koppel???!!!

eerste waarden heb ik niet op getal, maar wel op grafiek staan... blijkbaar had onze cruze iets minder pk als stock (~162pk), maar méér koppel dan stock aangegeven (~385Nm)

Na de tuning is de power blijven steken op 199pk wat niet slecht is...
En het koppel heeft een fenomenale stijging gemaakt tot 470Nm!!

Een degelijke testrit zit er voor vandaag nog niet in (te veel regen hier), dus de ervaring zal voor morgen zijn denk ik.

De cruze staat nu online op de site van BRP: http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 2-2-0tcdi/

Hier komen de foto's ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



DE TESTRIT!!!!!!

WauuuuuuuuW!

Wat een BOM van een auto is die geworden...

1. Het grootse turbogat heb ik tijdens de testrit zo goed als niet gevoeld. Blijkbaar moet ik de eerste korte rit toen we hem terughadden niet goed geschakeld hebben. Want nu was het precies of er is geen sprake meer van een turbogat! En het blijft niet enkel bij 'precies het gevoel'... Het schakelen van 2e naar 3e is een plezier geworden, net als alle andere schakelingen.

2. Deze keer heb ik dus ook gelet op het ultieme schakelmoment zoals gisteravond en vanmorgen nog opgezocht en berekend... En met succes! Het schakelen verliep echt heel vlot en de koppelkracht was "AMAZING"! Wat een kracht die je voelbaar in de zetel trekt.

3. Nog een positief punt was het trekgevoel op snelheid... Wees eerlijk, maar als je in 4e versnelling à 120-140 op de gas duwt, en je voelt duidelijk dat je terug in je zetel wordt gezogen, dan wordt je daar wel eens happy van. Nu was de Cruze zowiezo wel al een beest, dit is een 'monster' nu!

4. Naar mijn gevoel is de toerentalbegrenzer eruit. Hij hield niet in eens ik boven de 4000 toeren draaide. Vroeger voelde ik hem wat inhouden of alle power verliezen, nu niets meer. Maar ik schakelde nu ook wel aan 4200 à 4400 toeren (net onder het rood -à 4500tr- dus).

5. Misschien een minder goede melding... Ik weet dat ik met de M3 veel plezier beleef, maar verdomme die cruze is een waardige concurrent geworden!

Aan alle gasten die in de toekomst naast mijn vrouwke aka 'cruzegirl' aan de lichten zullen staan en laten blijken dat ze willen sprinten... Haal maar al een zakdoek boven!
DIT IS ///CRUZEPOWER!!!!!


Een Schakelmomentgrafiek heb ik zelf proberen op te stellen aan de hand van de gegevens van de grafiek van BR Performance...
https://acrobat.com/?d=fD8QVkex6ShjXN6cnyy-Gw

Hoop hier iedereen een beetje van dienst mee te zijn geweest ;)

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 04-11-2012 01:27

Knap gemaakt ! Als we op onze plaats zitten in ons huisje in NL ga ik ook eens bij BR performance langsgaan . Staat al veel te lang op de planning ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 04-11-2012 07:13

Ik heb even de bijlage geopend voor de schakelmomenten en die eens deftig bekeken.
Nu ben ik al lang aan het twijfelen voor mezelf of ik het wel dan niet zou laten doen.
En ik ben blij dat ik nu de resultaten eens lees van C3ltic zodat ik nu weet wat ik kan verwachten bij een eventuele remapping.
Het enige dat mij een beetje stoort aan de motor is het turbogat en dat zou voor mij reden zijn tot remappen ,maar wanneer ik nu de resultaten bekijk maak ik eruit op dat het turbogat enkel niet meer te voelen is als men hoog de toeren in gaat, wat nu ook al in mindere mate is als ik doortrek (hetzij niet zo krachtig waarschijnlijk als na remapping) en dan heb ik voor mezelf iets van is het dan wel iets voor mij, ik ben iemand die sportief rijd maar niet constant de naald naar het rood wil zien gaan
Mijn vorige auto had ook een remapping maar die had geen turbogat zelfs niet bij lage toeren en dat mis ik wel een beetje bij de Cruze.
Ik ga er nogeens over denken waar een forum al niet goed voor is he :D
In ieder geval veel plezier met de gewonnen kracht.

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 04-11-2012 09:38

@Patje...

Het turbogat is niet alleen verdwenen bij hoge toeren hoor. Ook bij rustig rijden is het soepel schakelen bij een laag toerental. Het is echt wel een inmens verschil. Weet niet hoe het komt dat ik de eerst korte test wel nog een gat voelde en nu niet meer.
We zullen vandaag gewoon nog eens gaan cruzen om meer te kunnen beoordelen, maar gisteren was het alleszins een plezier om te rijden. Dit is een heel andere auto.

Indien je wil, zie ik het altijd wel eens zitten om het je te laten voelen... maar dan zou je wel eens tot bij ons moeten geraken ;)

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 04-11-2012 10:30

c3ltic schreef:@Patje...

Het turbogat is niet alleen verdwenen bij hoge toeren hoor. Ook bij rustig rijden is het soepel schakelen bij een laag toerental. Het is echt wel een inmens verschil. Weet niet hoe het komt dat ik de eerst korte test wel nog een gat voelde en nu niet meer.
We zullen vandaag gewoon nog eens gaan cruzen om meer te kunnen beoordelen, maar gisteren was het alleszins een plezier om te rijden. Dit is een heel andere auto.

Indien je wil, zie ik het altijd wel eens zitten om het je te laten voelen... maar dan zou je wel eens tot bij ons moeten geraken ;)
Hey c3ltic

Bedankt voor het aanbod en ik ga het in mijn hoofd houden af en toe moet ik eens die richting uit en kijk dan eens om u te contacteren, als het inderdaad zo een verschil is dan heeft BR er direkt een klant bij ergens na de winter (ik woon daar tenslotte vlak in de buurt)

Patje

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 04-11-2012 15:18

Dat komt omdat de motor zich nog wat moet aanpassen aan de software, bij Apec hadden ze me dit verteld dat het een 100km duurt eer alles op elkaar afgestemd is.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 04-11-2012 23:40

chevy1979 schreef:Dat komt omdat de motor zich nog wat moet aanpassen aan de software, bij Apec hadden ze me dit verteld dat het een 100km duurt eer alles op elkaar afgestemd is.
Is ook zo. Het kan zelfs zijn dat je na een paar honderd kilometers nog wat pk's en koppel wint. Hebben se dat bij BR niet verteld?

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 05-11-2012 03:18

Klopt al moet je daar niet al te veel van verwachten , de auto kijkt gewoon naar je rijstijl en past zich hier naar aan . Dit komt omdat met het mappen de ECU gereset is , zelfde effect als je de accu een uurtje afkoppelt en weer aansluit . Moet alles weer even inleren .
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”