LPG

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

LPG

Bericht door rdl » 13-03-2011 19:05

Gezien de actuele brandstofprijzen: ik hoor niemand over LPG?

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Re: LPG

Bericht door c3ltic » 13-03-2011 19:07

rdl schreef:Gezien de actuele brandstofprijzen: ik hoor niemand over LPG?
Ge moest maar ne diesel gekocht hebben! :twisted: ;)

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 13-03-2011 19:11

nee, maar Chevrolet kan dat plaatsen... op de plaats van het reservewiel (dat ze toch niet meer leveren) komt dan de tank... als de hoge prijzen aanhouden lijkt me dat een goed alternatief. Was benieuwd of er iemand onder de forumleden op reed...

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 13-03-2011 19:23

Denk niet dat er hier cruzeleden zijn die op LPG rijden. Ben het zelfs bijna zeker dat er geen zijn.
Persoonlijk zie ik zoiets niet echt zitten. Das een bom die ge aan boord hebt hé. En jaarlijks betaalt ge toch een aanvullende verkeersbelasting op LPG. Tegenwoordig is dat ook al niet meer zo goedkoop zeker?

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 13-03-2011 19:46

Officiële brandstofprijs in België

Diesel € 1,4430
Eurosuper 95 € 1,6240
Eurosuper 98 € 1,6370
LPG € 0,6750

Dus 1 volledige euro verschil in prijs per liter met benzine.

Vlak naast je bestaande tankdop wordt een ventiel geplaatst, dus je merkt het niet aan de buitenkant als je tankklep gesloten is.

Jaren terug, herinner ik me, maakte Chevrolet daar veel lawaai rond door het te promoten voor elk van hun modellen.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 13-03-2011 20:10

Wel oppassen voor je kleppen, die komen droog te staan en dan mag je nieuwe laten steken.
Er bestaat ook al speciale lpg die de kleppen wel smeert maar die vind je nog bijna nergens.
Op zich wel een goed idee maar hou er rekening mee dat niemand dat 2de hands wil ' lpg' (als je later de cruze van de hand wil doen ooit)

Gast

Bericht door Gast » 13-03-2011 20:11

Kost om en nabij de 1500 Euro om dit in te bouwen je betaald dan ook nog een bijkomende wegentaks van om en nabij de 150 euro , dus tegen dat het echt rendeert ben al vlug een paar jaren ver ...

Ook heb ik zo mijn twijfels of lpg wel echt goed is voor de motor ik hoor toch links en rechts dat de motor vlugger de pijp aan Maarten geeft.

Als men mij de zekerheid heeft dat het absoluut niet schadelijk is voor de motor en men bv de bijkomende wegentaks afschaft en de gewone wegentaks ook wat meer omlaag doet zou ik het mij wel overwegen om LPG te installeren.

Kwa veiligheid is het wel inorde hoor ....een naftbak is ook een bom.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 13-03-2011 20:13

ook es informeren of de fabrieksgarantie blijft !

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-03-2011 20:24

Mijn Espero reed ook op LPG. Nooit problemen mee gehad. Veel mensen denken zoals c3ltic dat het gevaarlijk is of dat ge met een bom rond rijd. Ge moet dat erbij nemen he. De mijne is maar 3 keer ontploft dus dat valt nog mee he. :lol: Ge hoort het ook wekelijks op het nieuws. Ontplofte LPG installaties :lol: . Nee als ik niet overtuigd was dat het veilig was, zou ik er nooit mee gereden hebben. Ik had ook een ringtank op de plaats van het reservewiel. Voordeel hiervan is geen plaatsverlies in de koffer. Nadeel is dat de tank maar 40 liter was en dat ik zo'n schuimkit had ipv reservewiel. Nog een nadeel is extra verkeersbelasting (zo'n 150€ jaarlijks dacht ik), extra keuringen: de (ring)tank moet na 6 jaar uitgebouwd en getest op druk (Vincotte) en opnieuw ingebouwd en gekeurd. Maar als je veel kilometers doet, haal je het er dubbel en dik terug uit.
Voor m'n Cruze heb ik dan toch weer voor diesel gekozen. Na de proefrit met een diesel was ik aangenaam verrast door de romige motor en het rijke koppel. Ik was dus meteen overtuigd.
Lpg is wel goedkoper maar de diesel rijdt zo lekker... ;)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-03-2011 20:30

En ja inderdaad mijn uitlaatkleppen (enkel uilaatkleppen daar deze veel heter worden) zijn 1 maal vervangen. Maar pas na vele kilometers en al bij al heb ik financieel een goede zaak gedaan. Als ge maar 10000 km per jaar rijdt, moet ge het niet doen.

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”