DPF regeneratie
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Als dat lampje brandt, is er meer aan de hand dan een gewone regeneratie. Dat wil zeggen dat de regeneratie niet (volledig) kon voltooien. Je moet dan blijven rijden tot dat lampje terug uit gaat. Als het lampje niet meer uit gaat, zal je naar de dealer moeten rijden om die dpf nog zuiver te krijgen. Zolang dat lampje aan is, moet je de motor eigenlijk laten lopen.
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Heb jij de software-update al laten doen Bjorn?
Anders is het toch ook wel beter om af en toe eens een langere rit te maken hoor. Niet dat je tot Antwerpen moet rijden ofzo, maar toch wel eens tot Drongen en terug via autosnelweg. Dat doet hem meer deugd. Das eigenlijk ook wel één van de redenen waarom we tegenwoordig meer met de Cruze rondrijden in het weekend, dan met de M3. Anders doet
Ja, eens die DPF aanslaat, kan dat verbruik wel serieus de hoogte ingaan.
Anders is het toch ook wel beter om af en toe eens een langere rit te maken hoor. Niet dat je tot Antwerpen moet rijden ofzo, maar toch wel eens tot Drongen en terug via autosnelweg. Dat doet hem meer deugd. Das eigenlijk ook wel één van de redenen waarom we tegenwoordig meer met de Cruze rondrijden in het weekend, dan met de M3. Anders doet
Ja, eens die DPF aanslaat, kan dat verbruik wel serieus de hoogte ingaan.
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
kweet het drm da ik de dpf zowieso laat verwijderen. want nutteloos lange ritten doen vind ik ook maar domc3ltic schreef:Heb jij de software-update al laten doen Bjorn?
Anders is het toch ook wel beter om af en toe eens een langere rit te maken hoor. Niet dat je tot Antwerpen moet rijden ofzo, maar toch wel eens tot Drongen en terug via autosnelweg. Dat doet hem meer deugd. Das eigenlijk ook wel één van de redenen waarom we tegenwoordig meer met de Cruze rondrijden in het weekend, dan met de M3. Anders doet
Ja, eens die DPF aanslaat, kan dat verbruik wel serieus de hoogte ingaan.
:roll:
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Ik heb tot nu toe een 30 000 km gereden en de eerste keer dat de regeneratie gebeurde was op 3000 km en dat was even verschieten qua verbruik en geur maar sindsdien gaan die heel onopgemerkt voorbij (enkel het tijdelijke meerverbruik).
Het lampje is tot nu toe nog nooit aangeweest maar mijn Cruze is dan ook meer een kilometervreter op de autostrade dus zal het zowiezo al veel verschil maken ipv met korte ritjes.
Het lampje is tot nu toe nog nooit aangeweest maar mijn Cruze is dan ook meer een kilometervreter op de autostrade dus zal het zowiezo al veel verschil maken ipv met korte ritjes.
-
- Member VIP
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25-04-2012 20:54
Mij is het nog nooit opgevallen die regeneratie ... Geen geurtjes en geen opvallend extra verbruik . Vind het verbruik in zijn geheel eigenlijk wel tegenvallen . 9l/100 km effectief verbruik met een mondernere (EURO4) , lichtere standaard Cruze tegen 8.4/100 met een zwaar opgevoerde mondeo (een 60 pk meer dan standaard) uit 2004 (EURO3) die 200 kg meer weegt .
Wat wel leuk is , is dat als ik nu gas geef de mensen achter mij niet meer met hun lichten flikkeren omdat ik een zwarte wolk achter laat (alhoewel dat soms toch ook iets had lol )
Wat wel leuk is , is dat als ik nu gas geef de mensen achter mij niet meer met hun lichten flikkeren omdat ik een zwarte wolk achter laat (alhoewel dat soms toch ook iets had lol )
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20