DPF regeneratie

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-11-2012 16:33

Als dat lampje brandt, is er meer aan de hand dan een gewone regeneratie. Dat wil zeggen dat de regeneratie niet (volledig) kon voltooien. Je moet dan blijven rijden tot dat lampje terug uit gaat. Als het lampje niet meer uit gaat, zal je naar de dealer moeten rijden om die dpf nog zuiver te krijgen. Zolang dat lampje aan is, moet je de motor eigenlijk laten lopen.

napster
Member
Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 11-07-2012 19:38

Bericht door napster » 13-11-2012 19:36

dat is juist en terwijl het brandt je toerental boven de 2000 houden dat moet je ong een 5 tal min aanhouden dan is het opgelost.
lt 2.0 150pk

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 13-11-2012 20:02

zal wel langer dan 5min duren hoor maar het lampje brand wel veel te veel .zou toch es naar de dealer gaan .

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 13-11-2012 20:57

Een diesel is niet gemaakt voor korte ritten en een diesel met dpf al zeker niet.

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 13-11-2012 22:07

Heb jij de software-update al laten doen Bjorn?

Anders is het toch ook wel beter om af en toe eens een langere rit te maken hoor. Niet dat je tot Antwerpen moet rijden ofzo, maar toch wel eens tot Drongen en terug via autosnelweg. Dat doet hem meer deugd. Das eigenlijk ook wel één van de redenen waarom we tegenwoordig meer met de Cruze rondrijden in het weekend, dan met de M3. Anders doet

Ja, eens die DPF aanslaat, kan dat verbruik wel serieus de hoogte ingaan.

:roll:

napster
Member
Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 11-07-2012 19:38

Bericht door napster » 14-11-2012 21:06

chevy1979 schreef:zal wel langer dan 5min duren hoor maar het lampje brand wel veel te veel .zou toch es naar de dealer gaan .

bij mij brand het toch nooit langer dan 5 min,
lt 2.0 150pk

bjornoz
Member Senior
Member Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 26-05-2012 13:53

Bericht door bjornoz » 15-11-2012 15:16

c3ltic schreef:Heb jij de software-update al laten doen Bjorn?

Anders is het toch ook wel beter om af en toe eens een langere rit te maken hoor. Niet dat je tot Antwerpen moet rijden ofzo, maar toch wel eens tot Drongen en terug via autosnelweg. Dat doet hem meer deugd. Das eigenlijk ook wel één van de redenen waarom we tegenwoordig meer met de Cruze rondrijden in het weekend, dan met de M3. Anders doet

Ja, eens die DPF aanslaat, kan dat verbruik wel serieus de hoogte ingaan.

:roll:
kweet het drm da ik de dpf zowieso laat verwijderen. want nutteloos lange ritten doen vind ik ook maar dom

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 19-11-2012 08:10

Ik heb tot nu toe een 30 000 km gereden en de eerste keer dat de regeneratie gebeurde was op 3000 km en dat was even verschieten qua verbruik en geur maar sindsdien gaan die heel onopgemerkt voorbij (enkel het tijdelijke meerverbruik).
Het lampje is tot nu toe nog nooit aangeweest maar mijn Cruze is dan ook meer een kilometervreter op de autostrade dus zal het zowiezo al veel verschil maken ipv met korte ritjes.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 21-11-2012 04:47

Mij is het nog nooit opgevallen die regeneratie ... Geen geurtjes en geen opvallend extra verbruik . Vind het verbruik in zijn geheel eigenlijk wel tegenvallen . 9l/100 km effectief verbruik met een mondernere (EURO4) , lichtere standaard Cruze tegen 8.4/100 met een zwaar opgevoerde mondeo (een 60 pk meer dan standaard) uit 2004 (EURO3) die 200 kg meer weegt .
Wat wel leuk is , is dat als ik nu gas geef de mensen achter mij niet meer met hun lichten flikkeren omdat ik een zwarte wolk achter laat ;-) (alhoewel dat soms toch ook iets had lol )
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-11-2012 14:03

Nu verdwijnt die zwarte wolk in de dpf. En wat daar in zit, moet er vroeg of laat toch weer uit. Als je die dpf weghaalt, kan je soms terug wat zwarte rook hebben. Alhoewel dat nogal meevalt.

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”