Autonieuws | Chevrolet Cruze hatchback

hier vind je alle uitvoeringen van de Cruze
Benzine en diesel
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-02-2011 21:30

bertvaneck schreef:
CruzerLT schreef:
bertvaneck schreef:laten we gauw zeggen ik vind ze alle twee mooi maar ik denkt dat er voor dit model meer markt is als voor de sedan :?:
ik moet het nog zien, we zullen eens kijken als ie een jaar op de markt is wat de verkoop resultaten zijn 8)
rinus ik leest auto bladen en dan word er vaak gezegt jammer dat chevrolet geen hatchback hebt ???wat moet je soms met reactie van lezers kijk maar eens naar deze link

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15919 ... ruze-hatch
dat ben ik wel met je eens Bert, sommige teksten raken kant nog wal, slaan echt nergens op
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-02-2011 21:43

dat zijn bewuste auto krakers die op alles commentaar hebben en vaak denkt ik dat men zelf nog geen wiel hebt om mee te rijden
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gast

Bericht door Gast » 02-02-2011 01:37

CruzerLT schreef:
bertvaneck schreef:
arrivinghere schreef:Ben het eens met CruzerLT. Vind de sedan ook veel mooier.
laten we gauw zeggen ik vind ze alle twee mooi maar ik denkt dat er voor dit model meer markt is als voor de sedan :?:
ik moet het nog zien, we zullen eens kijken als ie een jaar op de markt is wat de verkoop resultaten zijn 8)
Feit is wel dat een 5 deurs in sommige gevallen wel veel praktischer is .
Persoonlijk vind ik de sedan versie ook mooier maar dat is elk zijn smaak hé....

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 02-02-2011 08:52

stone ik deel jou mening als wij naar Polen gaan dan is het vaak voor een paar maanden dan heeft mijn vrouw de kwaal om veel mee te willen nemen en in onze vorige auto de ford mondeo 5 deurs kon je dan meer in proppen dan in de cruze door de beugels van de koffer deksel
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 02-02-2011 21:29

Flashworks schreef:Ik vind het een beetje Mitsubishi achterna lopen.
Als je de wagens op papier vergelijkt zijn de lancer en de cruze zeker concurrenten van elkaar.
Mitsubishi kwam onlangs met hun hatch versie van de lancer en nu doet Chevrolet dit ook.

Ik kan er totaal naast zitten, maar het viel me op. ;)
Ik deel dezelfde mening. Denk dat het onbewust ook daardoor komt dat ik op het autosalon enkel bij de Lancer ben blijven plakken! Maar de Cruze heeft een vollere uitstraling (meer BMW-look) dan de Lancer toch hoor. Vooral op de voorkant (qua sedan). De hatchback-overgang van beide hebben wel heel veel gemeenschappelijk.

Terwijl een hatchbackversie normaal meer de sportlook zou moeten uitstralen, vind ik persoonlijk toch dat bij de Sedan de sportiviteit wel meer naar buiten komt. De sedan heeft meer weg van een coupé (Denk de lijnen van de achterdeur en -ruiten maar eens weg en het is duidelijk).

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 02-02-2011 21:52

c3ltic schreef:
Flashworks schreef:Ik vind het een beetje Mitsubishi achterna lopen.
Als je de wagens op papier vergelijkt zijn de lancer en de cruze zeker concurrenten van elkaar.
Mitsubishi kwam onlangs met hun hatch versie van de lancer en nu doet Chevrolet dit ook.

Ik kan er totaal naast zitten, maar het viel me op. ;)
Ik deel dezelfde mening. Denk dat het onbewust ook daardoor komt dat ik op het autosalon enkel bij de Lancer ben blijven plakken! Maar de Cruze heeft een vollere uitstraling (meer BMW-look) dan de Lancer toch hoor. Vooral op de voorkant (qua sedan). De hatchback-overgang van beide hebben wel heel veel gemeenschappelijk.

Terwijl een hatchbackversie normaal meer de sportlook zou moeten uitstralen, vind ik persoonlijk toch dat bij de Sedan de sportiviteit wel meer naar buiten komt. De sedan heeft meer weg van een coupé (Denk de lijnen van de achterdeur en -ruiten maar eens weg en het is duidelijk).
volledig mee eens

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 03-02-2011 18:19

Ik ben zelf eerst gaan kijken om een lancer te kopen,
de 2 liter ralliart versie ook met de carbon look.


Op mijn weg naar huis vol twijfel passeerde ik de opel/chevrolet garage en ik zag een witte en zilvere cruze staan en de twijfel over de lancer was meteen weg.


Al vind ik ook zoals al gezegd, de hatchback oogt minder sportief dan de sedan,
Maar dit is misschien om met deze versie een ruimer publiek aan te spreken?
Afbeelding
Life is great in my cruze.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 03-02-2011 18:33

Flashworks schreef:
Al vind ik ook zoals al gezegd, de hatchback oogt minder sportief dan de sedan,
Maar dit is misschien om met deze versie een ruimer publiek aan te spreken?
dat is de belangrijkste reden om de hatch op de markt te brengen, ik heb hier dan ook geen enkele moeite mee ,alleen is het niet mijn smaak :P
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 03-02-2011 18:58

CruzerLT schreef:
Flashworks schreef:
Al vind ik ook zoals al gezegd, de hatchback oogt minder sportief dan de sedan,
Maar dit is misschien om met deze versie een ruimer publiek aan te spreken?
dat is de belangrijkste reden om de hatch op de markt te brengen, ik heb hier dan ook geen enkele moeite mee ,alleen is het niet mijn smaak :P
rinus ik vind ze allebij mooi maar het voordeel van hatchback is dat je er meer kan in proppen :D
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 04-02-2011 16:17

nog een verslag van de hatchback bron :autozine


Nieuwsbericht Foto
Chevrolet Cruze
Wereldpremieur voor Chevrolet Cruze hatchback

1 februari 2011 | De Chevrolet Cruze wordt in het voorjaar leverbaar als hatchback. Het serieproductiemodel beleeft zijn wereldpremière tijdens de 81e internationale Geneva Motor Show, van 3 tot en met 11 maart. Een 'show car' van de compacte Chevrolet werd vorig jaar september tijdens de Paris Motor Show al getoond en genoot direct grote belangstelling.
De verkopen van de Cruze bedroegen vorig jaar meer dan die van de Aveo, waardoor dit Chevrolet-model wereldwijd het meest werd verkocht. De introductie van de nieuwe Cruze hatchback is van groot belang in Europa, zoals Wayne Brannon, president en managing director van Chevrolet Europe, uitlegt. "Hatchbacks spelen een belangrijke rol in veel markten. Het gehele segment van compacte auto's in Europa maakt voor een kwart deel uit van de totale markt, waarbij hatchbacks 65% van dat volume voor hun rekening nemen".

Met zijn coupé-daklijn en de korte overhang voor en achter heeft de nieuwe Cruze hatchback dezelfde uitstraling als de sedan, en is hij ook direct herkenbaar.

De bagageruimte van de Cruze hatchback bedraagt bijna 400 liter en de achterbank is in een verhouding van 60/40 deelbaar. De nieuwe Chevrolet Cruze 5-deurs hatchback zal medio 2011 op de markt komen in Europa. De catalogusprijzen zullen over enige tijd bekend worden gemaakt.


Chevrolet Cruze is Autobest 2010
5 EuroNCAP sterren voor Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze is verkoopsucces China
Chevrolet Cruze goedgekeurd als taxi
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “Uitvoeringen Cruze”