Kan ik geloven. Na een ritje naar Willebroek en terug vorige week is mijn verbruik ook gezakt naar 7.8... is nog genoeg om met een gewone standaard-motorisatie te rijden :Parrivinghere schreef:Gemiddeld verbruik op BC is ondertussen terug gezakt naar 6,3 l/100km. Der zat wel een lange rit naar Amsterdam en terug tussen en dat trekt alles wel naar onder. Zal wel terug stijgen en vermoedelijk is het werkelijk verbruik ook wat hoger dan wat BC aangeeft. Maar zelfs als het uiteindelijk rond de 7 liter uit komt, ben ik er wel tevreden mee.
arrivinghere: 2.0LT diesel-sedan 150PK switchblade-silver
-
- Member VIP
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11-02-2011 15:42
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Na een kleine 2 maand Cruzen met de setup 184pk en 434Nm denk ik dat het het gemiddeld verbruik stabiel genoeg blijft op 6,5l/100km (BC). En het vermogen verveelt nog steeds niet. Meer koppel is echt niet nodig. Misschien binnenkort nog eens langs ASD om hem nog wat zuiniger te zetten(als dat kan). Het vermogen mag voor mij dan zelfs een tikkeltje minder dan nu moest dat nodig zijn. Er is toch reserve genoeg. Maar er mag niet teveel vanaf, het rijplezier moet blijven
Het is wel doseren nu bij accellereren met het smallere winterrubber(205/60R16) daarom tegen volgende winter 225/50R17 winterbanden op de originele velgen leggen. Die zullen het koppel wel beter kunnen verteren.
Het is wel doseren nu bij accellereren met het smallere winterrubber(205/60R16) daarom tegen volgende winter 225/50R17 winterbanden op de originele velgen leggen. Die zullen het koppel wel beter kunnen verteren.
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
De achterkant van de Cruze vond ik nog niet sober genoeg. De letters waren al verwijderd maar nu ook de nummerplaathouder vervangen door een kleiner en simpeler exemplaar. De wielen achteraan zaten ook nog wat te diep in de kas dus H&R spacers van 15mm geplaatst. De ET gaat dus van 46 naar 31. De 8J brede velgen vallen nu net gelijk met de buitenkant kas.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Maar da's pas voor als ik een nieuwe koop. Die nieuwe nummerplaten zijn breder dus zal de auto ook breder moeten zijn. Een Audi S5 of zoiets :D . Zal al maar beginnen sparen.CruzerLT schreef:is altijd mooier als ie wat breder staat
als jij aan nieuwe nummerplaten moet krijg je een standaardmodel wat zeker niet mooier zal ogen :?
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
vooral niet doen :twisted:arrivinghere schreef:Maar da's pas voor als ik een nieuwe koop. Die nieuwe nummerplaten zijn breder dus zal de auto ook breder moeten zijn. Een Audi S5 of zoiets :D . Zal al maar beginnen sparen.CruzerLT schreef:is altijd mooier als ie wat breder staat
als jij aan nieuwe nummerplaten moet krijg je een standaardmodel wat zeker niet mooier zal ogen :?
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Staat netjes hé zo... Clean en mooi!
Bij ons hangt er zo'n mastodont van een nummerplaat op, dus zal het bij een grote moeten blijven.
Voel je nu een verschil aan de wegligging doordat hij breder op z'n poten staat? Normaal zou je nu toch iets stabieler door de bochten moeten gaan, maar niet dat het een wereld van verschil zal maken natuurlijk. Optisch is het wel een beter zicht vind ik, zowel vooraan als achteraan. Toppie!!
Bij ons hangt er zo'n mastodont van een nummerplaat op, dus zal het bij een grote moeten blijven.
Voel je nu een verschil aan de wegligging doordat hij breder op z'n poten staat? Normaal zou je nu toch iets stabieler door de bochten moeten gaan, maar niet dat het een wereld van verschil zal maken natuurlijk. Optisch is het wel een beter zicht vind ik, zowel vooraan als achteraan. Toppie!!
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Verschil zal er wel zijn maar om dat te ervaren moet je al heel extreem gaan rijden. Hij lag eigenlijk al stabiel op de weg voorheen. Sinds de Conti's erop liggen heb ik hem toch nog niet laten uitbreken. Met de Kumho's was dat wel wat anders in de regen. :lol: Nu nog een tikje laten zakken achteraan. En nog een voor en zijaanzichtc3ltic schreef:Staat netjes hé zo... Clean en mooi! Bij ons hangt er zo'n mastodont van een nummerplaat op, dus zal het bij een grote moeten blijven. ;) Voel je nu een verschil aan de wegligging doordat hij breder op z'n poten staat? Normaal zou je nu toch iets stabieler door de bochten moeten gaan, maar niet dat het een wereld van verschil zal maken natuurlijk. Optisch is het wel een beter zicht vind ik, zowel vooraan als achteraan. Toppie!! ;)
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22