Proficiat he. En nog vele mooie jaren samen! ;)c3ltic schreef:voor ik mijn vrouw kende (en dat was gisteren al 11 jaar).
c3ltic&cruzegirl: 2.0VCDi LT 199PK/470Nm olympic-white
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Thx mannen...
Maar heb nog een foutje ontdekt...
Blijkbaar was het niet die ML3000 die hij voor ogen had, maar de ES300-D. Op mijn vraag die ik laatst had gesteld wat hij voor ogen had, had hij er zelf niet op gelet, maar opeens begon ik er wel op te letten want die ML's zijn de duurste versies en dat zou idd een veel zwaardere of zelfs 2 versterkers nodig hebben. Dus vanmorgen had ik hem nog aan de lijn om af te spreken en vroeg het hem nogmaals. Die ES300 zijn lichtere subs, maar goed genoeg voor de cruze als daily. Anders zouden die ML's ons nog zo'n dikke 1000 euro extra lichter maken... (Dat houden we wel om ooit in de ///M te investeren - daar komt wel een ultieme ICE-install in als de tijd rijp is).
Gisteren had ik al met hem afgesproken om samen de install te doen, maar aangezien hij het druk heeft en tegen de tijd dat hij een gaatje vindt, ik alweer aan het werk zal zijn, zal hij de install alleen doen, de 2e week van januari... nog even wachten dus
Maar heb nog een foutje ontdekt...
Blijkbaar was het niet die ML3000 die hij voor ogen had, maar de ES300-D. Op mijn vraag die ik laatst had gesteld wat hij voor ogen had, had hij er zelf niet op gelet, maar opeens begon ik er wel op te letten want die ML's zijn de duurste versies en dat zou idd een veel zwaardere of zelfs 2 versterkers nodig hebben. Dus vanmorgen had ik hem nog aan de lijn om af te spreken en vroeg het hem nogmaals. Die ES300 zijn lichtere subs, maar goed genoeg voor de cruze als daily. Anders zouden die ML's ons nog zo'n dikke 1000 euro extra lichter maken... (Dat houden we wel om ooit in de ///M te investeren - daar komt wel een ultieme ICE-install in als de tijd rijp is).
Gisteren had ik al met hem afgesproken om samen de install te doen, maar aangezien hij het druk heeft en tegen de tijd dat hij een gaatje vindt, ik alweer aan het werk zal zijn, zal hij de install alleen doen, de 2e week van januari... nog even wachten dus
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
Hertz zal wel een goe merk zijn , er bestaan veel merken he
Mijn eerste woofers waren van audiotop en na vele jaren plezier heb ik dan MTX woofers gekocht en die staan nu op zolder
Als versterker had ik een DHD NTX 2009 en als radio verschillende kenwoods (7 serie onder andere) Ook dan een Boschmann 5kanaals gekocht 1x900watt en 4x 250watt maar die DHD was toch beter spul vond ik.
Mijn eerste woofers waren van audiotop en na vele jaren plezier heb ik dan MTX woofers gekocht en die staan nu op zolder
Als versterker had ik een DHD NTX 2009 en als radio verschillende kenwoods (7 serie onder andere) Ook dan een Boschmann 5kanaals gekocht 1x900watt en 4x 250watt maar die DHD was toch beter spul vond ik.
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
De installatie zit in de Cruze...
We zijn er extreem tevreden van. Nu heb ikzelf eigenlijk nog nooit echt een installatie geplaatst in een wagen, maar het klinkt verbazend goed. En ook Jonathan van VSB was zelf verbijsterd.
Nu, hoe en wat...
* De subs hebben we uiteindelijk toch gewijzigd naar 2xES380 ipv 2xES300, dus iets duurdere investering.
http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_es380.pdf
* De versterker is wel de HCP1D gebleven, want deze kon wel de subs aan.
http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/hertz_HCP1D_tech.pdf
De kofferruimte is simpel, proper en heel bruikbaar gehouden. Niet dat er nu nog veel plaats over is, maar in een paar minuten kan alles terug herleid worden naar de originele grootte. En met de subs erin, blijft er nog een diepte van 42 cm over, genoeg om zo'n draagbak voor aankopen erin te kunnen plaatsen en nog enkele sixpacks water- of colaflessen, zonder kans op schade aan de subs.
Alles werd geplaatst op 31/12 van 'smorgens 10h tot 17h... Respect en dank aan Jonathan om zich de laatste dag van het jaar daar toch nog voor vrij te hebben gemaakt.
De plaatsing ging niet zonder tegenslagen. Het ging heel goed, maar we kregen ook geen technische fiche meer door, waardoor Jonathan zelf het circuit is mogen opzoeken om de aansluitingen ten goede te kunnen plaatsen. En op het laatst sloeg de versterker in veiligheid. Maar uiteindelijk heeft Jonathan nog een oplossing gevonden. Het fijne weet ik er niet echt van, maar weet wel dat hij nog een kabel heeft moeten bijplaatsen terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was. Ligt de fout bij Chevrolet of Hertz... Dat moet nog duidelijk worden.
De versterker is voor gebruiksgemak in het reservewielbak geplaatst.
De subs zitten in voorgemaakte subkisten en zijn netjes naast elkaar geplaatst. Die zullen worden afgewerkt met een plank die reeds op maat is gemaakt (maar nog moet worden bekleed) en de 2 kisten samenhoudt en zorgt voor een simpel en properder zicht.
Om de kofferruimte terug naar origineel te brengen, zal ik enkel de plank moeten verwijderen (met 4 of 6 schroeven), de kabels losmaken van de kisten en de kisten uithalen. De kabels kunnen makkelijk onder het tapijt terug verstopt worden. Het blijft nog steeds een daily hé
Foto's volgen dit weekend misschien. Zaterdag zal de afwerkingsplank normaal wel op z'n plaats zitten, dus dan trek ik er foto's van.
We zijn er extreem tevreden van. Nu heb ikzelf eigenlijk nog nooit echt een installatie geplaatst in een wagen, maar het klinkt verbazend goed. En ook Jonathan van VSB was zelf verbijsterd.
Nu, hoe en wat...
* De subs hebben we uiteindelijk toch gewijzigd naar 2xES380 ipv 2xES300, dus iets duurdere investering.
http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_es380.pdf
* De versterker is wel de HCP1D gebleven, want deze kon wel de subs aan.
http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/hertz_HCP1D_tech.pdf
De kofferruimte is simpel, proper en heel bruikbaar gehouden. Niet dat er nu nog veel plaats over is, maar in een paar minuten kan alles terug herleid worden naar de originele grootte. En met de subs erin, blijft er nog een diepte van 42 cm over, genoeg om zo'n draagbak voor aankopen erin te kunnen plaatsen en nog enkele sixpacks water- of colaflessen, zonder kans op schade aan de subs.
Alles werd geplaatst op 31/12 van 'smorgens 10h tot 17h... Respect en dank aan Jonathan om zich de laatste dag van het jaar daar toch nog voor vrij te hebben gemaakt.
De plaatsing ging niet zonder tegenslagen. Het ging heel goed, maar we kregen ook geen technische fiche meer door, waardoor Jonathan zelf het circuit is mogen opzoeken om de aansluitingen ten goede te kunnen plaatsen. En op het laatst sloeg de versterker in veiligheid. Maar uiteindelijk heeft Jonathan nog een oplossing gevonden. Het fijne weet ik er niet echt van, maar weet wel dat hij nog een kabel heeft moeten bijplaatsen terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was. Ligt de fout bij Chevrolet of Hertz... Dat moet nog duidelijk worden.
De versterker is voor gebruiksgemak in het reservewielbak geplaatst.
De subs zitten in voorgemaakte subkisten en zijn netjes naast elkaar geplaatst. Die zullen worden afgewerkt met een plank die reeds op maat is gemaakt (maar nog moet worden bekleed) en de 2 kisten samenhoudt en zorgt voor een simpel en properder zicht.
Om de kofferruimte terug naar origineel te brengen, zal ik enkel de plank moeten verwijderen (met 4 of 6 schroeven), de kabels losmaken van de kisten en de kisten uithalen. De kabels kunnen makkelijk onder het tapijt terug verstopt worden. Het blijft nog steeds een daily hé
Foto's volgen dit weekend misschien. Zaterdag zal de afwerkingsplank normaal wel op z'n plaats zitten, dus dan trek ik er foto's van.
-
- moderator
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 04-11-2012 16:41
Mooi dat het gefixt is!
Ben benieuwd naar je foto's
Ben benieuwd naar je foto's
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition
Chevrolet Cruze Black Edition
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
Ben ook wel benieuwd,je kon ook een ES380 voor de diepe bassen nemen en een ES300 voor de korte bassen maar denk wel dat ze 'knallen' Heb je gekozen voor de gesloten kist (28liter)? Of open kist..Ze maken beide een heel ander geluid.
Nu even afwachten op je you tube filmpje met audio geluid op een vette schijf he
Het zou wel beginnen kriebelen maar met de kleine gaat het niet (buggy) ,je kan niet alles hebben he
Nu even afwachten op je you tube filmpje met audio geluid op een vette schijf he
Het zou wel beginnen kriebelen maar met de kleine gaat het niet (buggy) ,je kan niet alles hebben he
-
- Member Senior
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 26-05-2012 13:53
Zet een goede hardcore schijf op ;-)chevy1979 schreef:Ben ook wel benieuwd,je kon ook een ES380 voor de diepe bassen nemen en een ES300 voor de korte bassen maar denk wel dat ze 'knallen' :lol: Heb je gekozen voor de gesloten kist (28liter)? Of open kist..Ze maken beide een heel ander geluid.
Nu even afwachten op je you tube filmpje met audio geluid op een vette schijf he :P
Het zou wel beginnen kriebelen maar met de kleine gaat het niet (buggy) ,je kan niet alles hebben he :roll:
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03