Rostie87: 2.0LS diesel-sedan 150PK carbon-flash-black
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Als je schrik hebt dat je iets kapot zou rijden, is het inderdaad beter dat je niet verlaagt.bertvaneck schreef:goeden morgen ik zie er het nut niet van in om onze auto te verlagen koop wel ander speeltjes voor de cruze ben ook bang om de carterpan kapot te rijden
Het nut van een verlaging is met meningsverschillen. De één doet het puur optisch, de ander voor betere prestaties of beiden. Een inox verlagingssetje daarentegen vind ik persoonlijk altijd een voordeel.
Maar als je je wagen verlaagt, moet je wel beseffen wat je doet en weten dat je rijvaardigheid zwaar op de proef gesteld wordt. De kunst om schadeloos te rijden is absoluut een uitdaging. Persoonlijk vind ik dat wel meer een adrenalineshot. Toch als je niet speciaal routes ontwijkt ;) Veel kennen het motto wel "HOW LOW CAN YOU GO" of "F*CK AIRRIDE"... Het is een Lifestyle ;)
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Ik vind de Cruze van c3ltic zeer mooi met die verlaging maar ik deel de mening van Bert na jaren met extreem verlaagde wagens te rijden.c3ltic schreef:Als je schrik hebt dat je iets kapot zou rijden, is het inderdaad beter dat je niet verlaagt.bertvaneck schreef:goeden morgen ik zie er het nut niet van in om onze auto te verlagen koop wel ander speeltjes voor de cruze ben ook bang om de carterpan kapot te rijden
Het nut van een verlaging is met meningsverschillen. De één doet het puur optisch, de ander voor betere prestaties of beiden. Een inox verlagingssetje daarentegen vind ik persoonlijk altijd een voordeel.
Maar als je je wagen verlaagt, moet je wel beseffen wat je doet en weten dat je rijvaardigheid zwaar op de proef gesteld wordt. De kunst om schadeloos te rijden is absoluut een uitdaging. Persoonlijk vind ik dat wel meer een adrenalineshot. Toch als je niet speciaal routes ontwijkt ;) Veel kennen het motto wel "HOW LOW CAN YOU GO" of "F*CK AIRRIDE"... Het is een Lifestyle ;)
Er komt niet veel rijvaardigheid bij kijken om niks kapot te rijden enkel veel geluk.
-
- Member VIP
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11-02-2011 15:42
Och ja, het is eens iets anders om eens over de grond te schuren
Ik heb ook bijna 2 jaar getwijfeld om het te laten doen, en het is ook de eerste keer dat ik een wagen laten verlagen heb (is ook nog maar mijn 2de wagen dusja ). Soms denk ik wel eens van 'waarom em ik et eigenlijk gedaan...' maar die momenten zijn echt heel schaars.
Ik ben dus zéér tevreden met de cruze zoals hij nu staat. De cruze vraagt er enigszins achter (daarom niet zo laag).
Maar het is natuurlijk allemaal puur om smaak. De ene ziet het graag, de andere niet. Dus ik begrijp dat er mensen er maar niets aan vinden Moesten we allemaal hetzelfde denken en vinden, het zou ook maar saai zijn, niet?
Ik heb ook bijna 2 jaar getwijfeld om het te laten doen, en het is ook de eerste keer dat ik een wagen laten verlagen heb (is ook nog maar mijn 2de wagen dusja ). Soms denk ik wel eens van 'waarom em ik et eigenlijk gedaan...' maar die momenten zijn echt heel schaars.
Ik ben dus zéér tevreden met de cruze zoals hij nu staat. De cruze vraagt er enigszins achter (daarom niet zo laag).
Maar het is natuurlijk allemaal puur om smaak. De ene ziet het graag, de andere niet. Dus ik begrijp dat er mensen er maar niets aan vinden Moesten we allemaal hetzelfde denken en vinden, het zou ook maar saai zijn, niet?
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
-
- Master member
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 22-01-2011 23:22
Gisterenavond nog snel eens de meetlat ertegen gelegd...
denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.
@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt.
denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.
@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt.
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Da's wel erg laag achteraan. Maar dat maakt wel dat de uitstraling van de auto lekker breed wordt :P Zeker met de velgen die net uit de kassen steken. Dan krijg je een mooi zicht als je er achter rijdt. En da's toch de kant die de meesten te zien zullen krijgen ;)c3ltic schreef:Gisterenavond nog snel eens de meetlat ertegen gelegd...
denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.
@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt. ;)
-
- Member Senior
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 04-01-2012 20:52
Yep dat klopt inderdaad en dat is de reden waarom ik met pijn in het hart na verschillende auto's afzie om nog zo laag te gaan. Ik ben militair en ik moest indertijd mijn auto aan het begin van de kazerne laten staan omdat er tussen mijn werkplaats en de ingang een weg lag met kinderkopjes die in het midden een beetje bol lag en daar kon ik niet over :-), ik heb meermaals mijn voorbumper beschadigd en twee keer de carterpan één maal met een stukje buis die op de autostrade vanonder een auto schoot en, éénmaal door een steen die wat hoger lag op de baan. Ik doe pakken kilometers en die leg ik nu tenminste meer relax af.c3ltic schreef:Gisterenavond nog snel eens de meetlat ertegen gelegd...
denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.
@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt. ;)
Wat niet wegneemt dat ik u Cruze en die van de andere leden hier prachtig vind met die verlagingen.
Beste Rostie87,Rostie87 schreef:Och ja, het is eens iets anders om eens over de grond te schuren ;)
Ik heb ook bijna 2 jaar getwijfeld om het te laten doen, en het is ook de eerste keer dat ik een wagen laten verlagen heb (is ook nog maar mijn 2de wagen dusja :P ). Soms denk ik wel eens van 'waarom em ik et eigenlijk gedaan...' maar die momenten zijn echt heel schaars.
Ik ben dus zéér tevreden met de cruze zoals hij nu staat. De cruze vraagt er enigszins achter (daarom niet zo laag).
Maar het is natuurlijk allemaal puur om smaak. De ene ziet het graag, de andere niet. Dus ik begrijp dat er mensen er maar niets aan vinden ;) Moesten we allemaal hetzelfde denken en vinden, het zou ook maar saai zijn, niet? ;)
Deze reactie was in 2012, hoe kijk je nu tegen je verlaging aan? Ik neem aan dat het stuk rijden van carterpannen en uitlaten bij jou verlaging geen rol heeft gespeeld? En is het stuiteren al vervelend aan het worden of zijn die momenten nog steeds schaars?
Groeten! :)