Rostie87: 2.0LS diesel-sedan 150PK carbon-flash-black

hier kunt u uw Cruze voorstellen met alle gegevens ,type, fotos ,enz.
bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-05-2012 09:06

goeden morgen ik zie er het nut niet van in om onze auto te verlagen koop wel ander speeltjes voor de cruze ben ook bang om de carterpan kapot te rijden
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 05-05-2012 13:00

bertvaneck schreef:goeden morgen ik zie er het nut niet van in om onze auto te verlagen koop wel ander speeltjes voor de cruze ben ook bang om de carterpan kapot te rijden
Als je schrik hebt dat je iets kapot zou rijden, is het inderdaad beter dat je niet verlaagt.

Het nut van een verlaging is met meningsverschillen. De één doet het puur optisch, de ander voor betere prestaties of beiden. Een inox verlagingssetje daarentegen vind ik persoonlijk altijd een voordeel.

Maar als je je wagen verlaagt, moet je wel beseffen wat je doet en weten dat je rijvaardigheid zwaar op de proef gesteld wordt. De kunst om schadeloos te rijden is absoluut een uitdaging. Persoonlijk vind ik dat wel meer een adrenalineshot. Toch als je niet speciaal routes ontwijkt ;) Veel kennen het motto wel "HOW LOW CAN YOU GO" of "F*CK AIRRIDE"... Het is een Lifestyle ;)

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-05-2012 13:06

ik ben vaak in een land waar de wegen nog niet optimaal zijn en waar veel gaten in de wegen zitten dus dit is al een van mij redenen om het niet te doen en ik vind een mooie spoiler op de cruze ook erg mooi ben er naar op zoek
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 06-05-2012 21:53

c3ltic schreef:
bertvaneck schreef:goeden morgen ik zie er het nut niet van in om onze auto te verlagen koop wel ander speeltjes voor de cruze ben ook bang om de carterpan kapot te rijden
Als je schrik hebt dat je iets kapot zou rijden, is het inderdaad beter dat je niet verlaagt.

Het nut van een verlaging is met meningsverschillen. De één doet het puur optisch, de ander voor betere prestaties of beiden. Een inox verlagingssetje daarentegen vind ik persoonlijk altijd een voordeel.

Maar als je je wagen verlaagt, moet je wel beseffen wat je doet en weten dat je rijvaardigheid zwaar op de proef gesteld wordt. De kunst om schadeloos te rijden is absoluut een uitdaging. Persoonlijk vind ik dat wel meer een adrenalineshot. Toch als je niet speciaal routes ontwijkt ;) Veel kennen het motto wel "HOW LOW CAN YOU GO" of "F*CK AIRRIDE"... Het is een Lifestyle ;)
Ik vind de Cruze van c3ltic zeer mooi met die verlaging maar ik deel de mening van Bert na jaren met extreem verlaagde wagens te rijden.
Er komt niet veel rijvaardigheid bij kijken om niks kapot te rijden enkel veel geluk.

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 06-05-2012 23:38

Och ja, het is eens iets anders om eens over de grond te schuren ;)
Ik heb ook bijna 2 jaar getwijfeld om het te laten doen, en het is ook de eerste keer dat ik een wagen laten verlagen heb (is ook nog maar mijn 2de wagen dusja :P ). Soms denk ik wel eens van 'waarom em ik et eigenlijk gedaan...' maar die momenten zijn echt heel schaars.
Ik ben dus zéér tevreden met de cruze zoals hij nu staat. De cruze vraagt er enigszins achter (daarom niet zo laag).

Maar het is natuurlijk allemaal puur om smaak. De ene ziet het graag, de andere niet. Dus ik begrijp dat er mensen er maar niets aan vinden ;) Moesten we allemaal hetzelfde denken en vinden, het zou ook maar saai zijn, niet? ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 07-05-2012 05:43

:?: het is geen kwestie van smaak ik vind het ook wel mooi maar wil geen risico lopen dat ik de boel kapot rijd :D en gelukkig verschillen wij van mening en dat moet kunnen
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 07-05-2012 15:32

Gisterenavond nog snel eens de meetlat ertegen gelegd...

denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.

@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt. ;)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 07-05-2012 21:30

c3ltic schreef:Gisterenavond nog snel eens de meetlat ertegen gelegd...

denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.

@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt. ;)
Da's wel erg laag achteraan. Maar dat maakt wel dat de uitstraling van de auto lekker breed wordt :P Zeker met de velgen die net uit de kassen steken. Dan krijg je een mooi zicht als je er achter rijdt. En da's toch de kant die de meesten te zien zullen krijgen ;)

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 07-05-2012 22:06

c3ltic schreef:Gisterenavond nog snel eens de meetlat ertegen gelegd...

denk vooraan 335 en achteraan 330, maar de baan voor onze deur is niet 100% recht en staat zowat bollig.

@Patje... Deels ga ik akkoord met je, vooral wat betreft geluk. Maar je kan niet ontkennen, dat als je de rijstijl niet aanpast, (vooral op parkeerplaatsen, rioolafvoeringen, drempels, oudere baantjes) je snel schade rijdt. Een blok hout (bvb) op de weg is puur ongeluk natuurlijk, maar dat heb je met alle wagens. Het hangt er gewoon veel van af hoe je omgaat met vervormingen in het wegdek en je aandacht op het wegdek houdt. ;)
Yep dat klopt inderdaad en dat is de reden waarom ik met pijn in het hart na verschillende auto's afzie om nog zo laag te gaan. Ik ben militair en ik moest indertijd mijn auto aan het begin van de kazerne laten staan omdat er tussen mijn werkplaats en de ingang een weg lag met kinderkopjes die in het midden een beetje bol lag en daar kon ik niet over :-), ik heb meermaals mijn voorbumper beschadigd en twee keer de carterpan één maal met een stukje buis die op de autostrade vanonder een auto schoot en, éénmaal door een steen die wat hoger lag op de baan. Ik doe pakken kilometers en die leg ik nu tenminste meer relax af.
Wat niet wegneemt dat ik u Cruze en die van de andere leden hier prachtig vind met die verlagingen.

Gast

Bericht door Gast » 21-02-2014 15:45

Rostie87 schreef:Och ja, het is eens iets anders om eens over de grond te schuren ;)
Ik heb ook bijna 2 jaar getwijfeld om het te laten doen, en het is ook de eerste keer dat ik een wagen laten verlagen heb (is ook nog maar mijn 2de wagen dusja :P ). Soms denk ik wel eens van 'waarom em ik et eigenlijk gedaan...' maar die momenten zijn echt heel schaars.
Ik ben dus zéér tevreden met de cruze zoals hij nu staat. De cruze vraagt er enigszins achter (daarom niet zo laag).

Maar het is natuurlijk allemaal puur om smaak. De ene ziet het graag, de andere niet. Dus ik begrijp dat er mensen er maar niets aan vinden ;) Moesten we allemaal hetzelfde denken en vinden, het zou ook maar saai zijn, niet? ;)
Beste Rostie87,

Deze reactie was in 2012, hoe kijk je nu tegen je verlaging aan? Ik neem aan dat het stuk rijden van carterpannen en uitlaten bij jou verlaging geen rol heeft gespeeld? En is het stuiteren al vervelend aan het worden of zijn die momenten nog steeds schaars?

Groeten! :)

Plaats reactie

Terug naar “Voorstelling Cruze/project/jezelf”