Waarom ik sneller dan 130 Km onverantwoord vind...

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 25-10-2011 20:59

Stone schreef:
Rostie87 schreef:
Om te zeggen dat de snelheid beperkt moet worden tot 130km/u vind ik iets te drastisch (als ik dat woord mag gebruiken) ik rij nl 140 op de snelwegen... als het verkeer het toelaat. Dus je niet die snelheid kunt rijden moet je niet beginnen bumperkleven, met de lichten trekken, pinken en slalommen tussen het verkeer door.
Maar door die hardrijders wordt het verkeer wel meer opengetrokken. Als je op plaatsen komt waar een max snelheid geld die effectief gecontroleerd wordt (locatie van flitspalen, of bijv het viaduct in Gentbrugge waar je 90 (!) mag) stropt alles op in pakje auto's, eens ze weer kunnen doorrijden is er precies geen verkeer meer...



En de belangrijkste reden om 140 te rijden voor mij: dan draait de cruze mooi op 2100 toeren wat dus ideaal is voor de roetfilter om te regenereren ;) dus om het milieu te sparen moet je sneller rijden :P

Wat Duitsland betreft het is niet zo dat van als je de grens over bent je kan en mag plankgas geven de stukken dat je dit wel mag doen zijn heel beperkt en zitten tamelijk diep in Duitsland.
De pakkans in Duitsland is hoger dan hier dus hou je maar aan de reglementen.
I know ;) twas bij wijze van spreken ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 25-10-2011 21:00

Stone schreef:
Rostie87 schreef:
Om te zeggen dat de snelheid beperkt moet worden tot 130km/u vind ik iets te drastisch (als ik dat woord mag gebruiken) ik rij nl 140 op de snelwegen... als het verkeer het toelaat. Dus je niet die snelheid kunt rijden moet je niet beginnen bumperkleven, met de lichten trekken, pinken en slalommen tussen het verkeer door.
Maar door die hardrijders wordt het verkeer wel meer opengetrokken. Als je op plaatsen komt waar een max snelheid geld die effectief gecontroleerd wordt (locatie van flitspalen, of bijv het viaduct in Gentbrugge waar je 90 (!) mag) stropt alles op in pakje auto's, eens ze weer kunnen doorrijden is er precies geen verkeer meer...



En de belangrijkste reden om 140 te rijden voor mij: dan draait de cruze mooi op 2100 toeren wat dus ideaal is voor de roetfilter om te regenereren ;) dus om het milieu te sparen moet je sneller rijden :P
Ik heb het geluk gehad een paar duizend Km te rijden in de VS en iedereen houd zich daar aan de max snelheid , er zijn altijd uitzonderingen maar die worden over het algemeen van de weg geplukt en toch gaat het verkeer vlotter , waarom ? Wel ten eerste zijn er meer baanvakken ten tweede zijn ze breder , ten derde zijn de wegen heel goed onderhouden en tenslotte en voornaamste punt is er is geen snelheidsbeperking voor camions zodanig moet je niet al zigzaggend rijdend gelijk hier en dat men daar trager moet rijden dan hier is een fabeltje want op de meeste snelwegen mag je 75 mph (120,70 Kmh) of zelfs 95 mph (152 kmh)zelf gezien op een stuk autosnelweg in Tampa.

Doordat de camions aan dezelfde snelheid zich voort bewegen en iedereen zich aan de snelheid min of meer houd heb je het gevoel dat je in blok zich voort beweegt.
Dan kan je je ook afvragen of het ook wel veilig is dat zo'n zwaar gevaarte zich ook aan zo'n hoge snelheden voortbeweegt... remafstand enz... vergroot en bla bla bla... dus het heeft dan ook zijn nadelen...
maar zo heeft iedere oplossing wel een negatief kantje hé... ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 07:47

Rostie87 schreef:
Dan kan je je ook afvragen of het ook wel veilig is dat zo'n zwaar gevaarte zich ook aan zo'n hoge snelheden voortbeweegt... remafstand enz... vergroot en bla bla bla... dus het heeft dan ook zijn nadelen...
maar zo heeft iedere oplossing wel een negatief kantje hé... ;)
Het is ook daardoor dat de meeste camions in de VS een lange neus hebben , ter bescherming van de chauffeur , natuurlijk als jij daar met uw personen wagen onder geraakt ben je de pineut.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 12-03-2012 10:25

In onze kikkerlandjes is het niet echt mogelijk om op een veilige manier sneller te rijden of het moest tijdens de nacht zijn en dan nog is de kans dat je een foto krijgt groot.
Ge haalt er weinig mee uit, maar het kan toch zo plezant zijn.
Ik heb een hele tijd in Nederlands Limburg gewoond voor het werk en moest meer dan regelmatig de grens naar Duitsland over, ook voor het werk richting Frankfurt, Ramstein, Heidelberg enz en daar kom je nog een paar keer voor soms 100 km vrije snelheid en het gevoel van de echt duitse autobahn tegen en eens daar kwam mijn teller meestal niet meer onder de 200 soms tot 250 (BMW 535D van het werk) en hoe gevaarlijk en nefast ook in geval van een ongeval het was kicken.
Of gelijk de Duitsers zeggen Nur fliegen ist schöner :-)

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 12-03-2012 11:51

Té snel rijden is nooit verantwoord... Maar iedereen wil wel eens testen wat z'n auto aankan.

Op de autosnelweg hou ik mij meestal ergens tussen de 130 en 140. Als er dan al geflitst wordt, heb ik het meestal in de gaten en zoniet, dan blijft de boete beperkt to 50 euro.
Met de ///M daarentegen ligt die gemiddelde snelheid toch ietsje hoger (rond de 150), maar die heeft dan een klein voordeel op basis van flitsers. De testrit (uiteraard al getest), waarbij ik uiteindelijk moest inhouden voor een voorligger, is beperkt gebleven tot 250. Ik weet dat het onverantwoord is, daarom zou ik binnenkort toch wel eens naar de Ring willen gaan om daar wat beter te kunnen testen als het lukt.

Fisichella
Newby
Newby
Berichten: 40
Lid geworden op: 06-12-2011 21:36

Bericht door Fisichella » 12-03-2012 12:07

Op de Nurburgring kun je niet echt goed de topsnelheid van je auto testen omdat je halverwege het rechtenstuk eraf moet/ erop komt. Op de weg er naartoe kun je het op de autobahn wel proberen natuurlijk.

In Nederland hou ik me tegenwoordig gewoon aan de snelheid. Rustig op de cruisecontrol. De brandstofprijzen ben ik zat en de belachelijke hoogte van de bekeuringen ook. Ik weiger daar nog langer geld aan te verspillen.
2010 Chevrolet Cruze 1.8 LT sedan Poly Silver metallic

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 12-03-2012 21:25

Op wegen die je dagelijks doet en goed kent, zijn er soms wel stukken bij waar je even goed gas kan geven als de situatie het toelaat.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 12-03-2012 21:49

In België en Nederland hou ik mij meestal ook wel binnen de perken ik heb de staat al veel te veel gesponsord ook al omdat ik heel veel kilometers doe en deed.
De laatste jaren waren het telkens die domme boetes wanneer ge bv geflitst wordt tegen 57 waar ge 50 mag, daar heb ik mij nu tegen gewapend met een Coyote te kopen en dat ding heeft zijn geld al opgebracht, het blijft oppassen natuurlijk maar toch.

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”