Klachtenmails Chevrolet worden hier gebundeld

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Klachtenmails Chevrolet worden hier gebundeld

Bericht door Rostie87 » 09-04-2011 14:47

Misschien wel leuk om de klachtenmails die naar Chevrolet Belgium / Nederland gestuurd worden te bundelen?
Bij deze al een ongezouten mail die ik gestuurd heb, hopelijk maandag een antwoord...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 09-04-2011 14:48

Beste,

Met dit schrijven wens ik mijn ongenoegen te uiten over de service van mijn dealer, garage Deleersnyder te Ledeberg.

In juli 2009 ben ik de trotse eigenaar geworden van de Chevrolet Cruze LT met een goed uitgeruste optielijst. Ik was zeer tevreden over de aankoop en vind het nog altijd een prachtige wagen. Maar jammer genoeg loopt niet alles zoals verwacht.

Bij de aankoop wist de verkoopster van Chevrolet mij niets van info te geven over de Cruze, laat staan over de opties. Als verkoper van een product kom je niet goed over als de klant meer weet dan de verkoper zelf. Kennis over het product is dus ver te zoeken.

Een twee maand geleden had ik problemen voor met de motor, na het uitlezen van de boordcomputer bleek het om een probleem met de roetfilter te gaan.
Na een manuele poging om het probleem te verhelpen is het enkel erger geworden, met als resultaat dat de wagen 14 dagen in de garage gestaan heeft. De dealer ging mij op de hoogte houden van de stand van zaken, maar nooit heb ik zelf een telefoon ontvangen daarover. Blijkbaar zat het probleem veel dieper dan oorspronkelijk gedacht daar de dealer de hulp van Chevrolet zelf ingeroepen heeft (via telefonisch contact nadat ikzelf gebeld had).
Bij afhaling van de wagen werd mij gewoon meegedeeld dat alles in garantie viel (wat ik uiteraard mooi en logisch vond) en dat het probleem de roetfilter en de injectiepomp waren. Meer info werd er mij niet meer meegedeeld en ik werd dan gewoon wandelen gestuurd.

Nu 3 weken geleden heb ik de onaangename ontdekking gedaan dat de wagen na anderhalf jaar al zijn eerste roestplekken vertoond, dit ter hoogte van de geleiders van de achterste zijruiten. Ik heb dit uiteraard gemeld bij de dealer, daar hebben ze de wagen meegenomen naar een ver hoekje in de garage waar geen klanten mogen komen. Na enige tijd kwam de mechanieker de verkoopster halen en iemand van het onthaal en samen gingen ze kijken. Kort daarna kreeg ik te horen dat de geleiders moesten vervangen worden en dat dit in garantie valt. Maar voor zover ik kon zien zijn er geen notities gemaakt of foto's genomen van dit probleem. Dient er in zo'n geval geen dossier of dergelijke aangemaakt te worden?
Woensdag 06/04/11 heb ik zelf gebeld naar de dealer voor een stand van zaken te weten, en men meldde mij dat de stukken nog altijd op de lijst stonden van bestellingen! Leveringstermijn kon men mij niet meedelen, "kan 2 weken zijn, mogelijks nog langer" was het antwoord.

Ik ben dan hoegenaamd niet te spreken over de service van de garage, zeker als het over een jonge wagen van anderhalf jaar gaat die al roest! Blijkbaar als het geld van de aankoop binnen is, is de klant tevreden houden bijzaak geworden. Mijn geld was goed, dan verwacht ik minstens hetzelfde van de service!

Bij deze wens ik dan ook de vraag te stellen of het niet mogelijk is om de garantie van de wagen over te zetten naar een andere garage/dealer (naar keuze) van Chevrolet dan de huidige?

Hopend op een duidelijk antwoord groet ik u vriendelijk,

Ruben Van de Moortele

Boterhoekstraat 50
9820 Melsen
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 09-04-2011 15:16

Je mag altijd naar een andere dealer gaan Rostie. Zolang dit maar een Chevrolet dealer is, behoud je de garantie. Onze Cruzes zijn geleverd met Europese Chevrolet garantie. Dus eender welke Chevrolet dealer binnen Europa kan (en moet) je verder helpen.

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 09-04-2011 15:21

mooie brief aan Chevrolet... die hebben er deze week al enkele ontvangen vanuit dit forum alleen al... buiten het forum weten we het niet natuurlijk wie er allemaal een klacht indient bij Chevrolet.

De garage kies jij zelf hoor. Als je naar een andere Chevrolet garage gaat in het vervolg, bepaal jij zelf.

Ik zou bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt gewoon van garage veranderen... daar is elke nieuwe klant welkom. En vertel er bij wat je meegemaakt hebt met de andere dealer, dan kent die het verhaal mocht je nog problemen krijgen in de toekomst met je wagen. (wat we niet hopen natuurlijk).

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 09-04-2011 19:14

initiatief om de klachten te bundelen vind ik wel een goede zaak
ik ga dan wel alle berichten die verder geen belang hebben verwijderen om dus werkelijk alleen de klachten te registreren
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 10-04-2011 01:56

arrivinghere schreef:Je mag altijd naar een andere dealer gaan Rostie. Zolang dit maar een Chevrolet dealer is, behoud je de garantie. Onze Cruzes zijn geleverd met Europese Chevrolet garantie. Dus eender welke Chevrolet dealer binnen Europa kan (en moet) je verder helpen.
Dat is niet helemaal waar, het zit namelijk zo.
Chevrolet heeft een garantie bepaling wat wil zegen dat een hoop onder garantie valt maar niet alles.
Als er dus iets mis is met je auto en de dealer gaat dit repareeren gaat de nota naar chevrolet en wordt de dealer betaalt voor het verrichte werk.
echter sommen dingen vallen niet onder deze bepaling en dan neem de dealer de kosten voor hun rekening.
Nu kan je je voorstelen als je met een probleem komt bij een vreemde dealer, met iets dat niet onder de bepaling valt dat de dealer niet staat juigen met jou komst, hij zal je dan verwijzen naar de verkopende dealer van jou auto.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 10-04-2011 08:32

corensan schreef:
arrivinghere schreef:Je mag altijd naar een andere dealer gaan Rostie. Zolang dit maar een Chevrolet dealer is, behoud je de garantie. Onze Cruzes zijn geleverd met Europese Chevrolet garantie. Dus eender welke Chevrolet dealer binnen Europa kan (en moet) je verder helpen.
Dat is niet helemaal waar, het zit namelijk zo.
Chevrolet heeft een garantie bepaling wat wil zegen dat een hoop onder garantie valt maar niet alles.
Als er dus iets mis is met je auto en de dealer gaat dit repareeren gaat de nota naar chevrolet en wordt de dealer betaalt voor het verrichte werk.
echter sommen dingen vallen niet onder deze bepaling en dan neem de dealer de kosten voor hun rekening.
Nu kan je je voorstelen als je met een probleem komt bij een vreemde dealer, met iets dat niet onder de bepaling valt dat de dealer niet staat juigen met jou komst, hij zal je dan verwijzen naar de veropende dealer van jou auto.
daar heb je een punt, goede opmerking
ik heb vrijdag een nieuwe kabelboom voor mijn trekhaak moeten plaatsen
omdat hij kapot was gegaan,als ik de stekker erin duwde
deze trekhaak heb ik gelijk voor aflevering laten plaatsen
dus zou ik naar een andere dealer gaan,zou die de onkunde van mijn huidige dealer moeten betalen , denk niet dat ze dat doen
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 10-04-2011 10:11

dan zou ik enkel de garantieperiode uitdoen bij die slechte garage... deed ik vroeg met mijn Nissans ook, als de garantie uit was (maar die moest je bij dat merk nooit inroepen, wegens prima kwalitiet ;) ) ging ik naar een gewone garage... moest je wel stap voor stap voorzeggen wat je wilde dat er nagekeken werd, dat wel... (Auto5, maar vond ik toen wel prima)...

in die Auto5 ooit eens met 4 nieuwe banden weggereden, gratis voor niets... die receptionist vulde de werkbon in voor de grote beurt... en dan pas vroeg ik om 4 nieuwe banden te plaatsen (was een lage actieprijs voor 4 toen)... en die vult een 2de werkbon in...

's avonds ga ik de wagen ophalen en die rekent alleen die 1ste werkbon af... (8000 franken toen, 200 euro nu)... en die 2de bon die eraan gepint was, merkte die zelf niet op...

Dus ik dacht in een flits: gelijk betalen en doorrijden ;)

Nooit wat van gehoord (ze hebben je gegevens nochtans genoteerd)... maar ook nooit durven teruggaan :lol:

Dus het Midas-alternatief vind ik wel te proberen eens de garantie voorbij is... zij kunnen de auto-computer uitlezen en kijken de wagen op bijna 80 punten na... voor 165 euro als er geen onverwachte kosten bijkomen.

Bij je Chevrolet dealer is het anders ook maar afwachten of het niet toevallig een nieuwe mekanieker is of een interim, of een student, die aan je wagen zit te klooien. (in de supergrote garages zoals bij mij, bedoel ik dan)... en het zal maar net tegen die zijn zin zijn die ochtend dat hij aan je wagen werkt en de helft niet uitvoert of overslaat.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 10-04-2011 12:05

corensan schreef:
arrivinghere schreef:Je mag altijd naar een andere dealer gaan Rostie. Zolang dit maar een Chevrolet dealer is, behoud je de garantie. Onze Cruzes zijn geleverd met Europese Chevrolet garantie. Dus eender welke Chevrolet dealer binnen Europa kan (en moet) je verder helpen.
Dat is niet helemaal waar, het zit namelijk zo.
Chevrolet heeft een garantie bepaling wat wil zegen dat een hoop onder garantie valt maar niet alles.
Als er dus iets mis is met je auto en de dealer gaat dit repareeren gaat de nota naar chevrolet en wordt de dealer betaalt voor het verrichte werk.
echter sommen dingen vallen niet onder deze bepaling en dan neem de dealer de kosten voor hun rekening.
Nu kan je je voorstelen als je met een probleem komt bij een vreemde dealer, met iets dat niet onder de bepaling valt dat de dealer niet staat juigen met jou komst, hij zal je dan verwijzen naar de veropende dealer van jou auto.
Bedankt voor de aanvulling corensan. Kan je ook de bron van deze info vermelden en eventueel een lijst met wat er precies onder deze bepaling valt. Kan interessant zijn dit te weten. Ik ben niet precies op de hoogte van de afspraken tussen dealers en Chevrolet. Kan het zijn dat hier een verschil is voor Nederland en België? Maar bij mijn weten zijn de kosten ivm garantie steeds doorgerekend naar Chevrolet. Ik vraag me dan wel af welke kosten voor de dealer zelf zijn.

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 10-04-2011 12:58

Logischerwijze zijn de kosten die eigen zijn aan de dealer, de kosten die gemaakt worden omwille van hun eigen toedoen. Zoals in het geval dat ze de trekhaak nadien plaatsen in de garage. Indien ze daar in de mist gaan, komt Chevrolet daar niet in tussen. Dat zijn "eigen risico's". Andere kosten die wel doorgegeven worden aan Chevrolet, zijn meestal degene die je op vaste garantiepapieren ziet staan (motorproblemen, constructiefouten ed.) Dus dingen waar de garage zelf niets aan toegebracht heeft.

Allez, dat is toch hetgeen ik er logischerwijze over denk hé.

Moet je eigenlijk een beetje bekijken alsof je een firmawagen hebt... De boetes van overdreven snelheid zijn ook je eigen fout! Of verzekering van de auto... In je onrecht moet je ook zelf betalen hé. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”