welke corvette is jouw dream car

hier kunt u alles wat niet past in de andere rubrieken kwijt
Plaats reactie
CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

welke corvette is jouw dream car

Bericht door CruzerLT » 15-01-2013 20:09

C1
Afbeelding
De Chevrolet Corvette (C1) is de eerste generatie van de sportwagen door de Chevrolet divisie van General Motors introduceerde laat in de 1953 modeljaar en geproduceerd door middel van 1962. Het is algemeen bekend als de "solid-as" generatie, zoals de onafhankelijke achterwielophanging niet verschijnen totdat de 1963 Sting Ray. De Corvette werd in allerijl in productie voor zijn debuut modeljaar om te profiteren van de enthousiaste reactie van het publiek op de concept car , maar de verwachtingen voor het nieuwe model waren grotendeels onvervuld. [ 3 ] Beoordelingen werden gemengd en daalde de omzet ver achter bij de verwachtingen door vroegtijdige van de auto jaren. Het programma werd bijna geannuleerd, maar Chevrolet zou uiteindelijk blijven de cursus en Harley Earl en bedrijf zou de Corvette te toveren tot een wereld-klasse sportwagen. [ 4 ]

C2
Afbeelding
De Chevrolet Corvette C2 sportwagen reed zijn weg in ons hart terug in 1963 en bleef dit doen tot zijn overlijden in 1967. Bekend als de Sting Ray, de C2 was een geweldig stukje van machines voor de productie van 560 pk (voor de C2 427-versie), die was fenomenaal beschouwd in die tijd. Vergeet niet, in die tijd, kon Ferrari modellen niet eens in de buurt van de 500 PK merk. Nu, om dat speedster terug in ons leven is Atlantische Racing, die beroemd werden door hun Le Mans Classic cars.

Atlantische Racing nam de L88 motor in de C2 427 en onmiddellijke doorstart haar vermogen 560 tot 650. Naast het wijzigen van de 7-liter V8-motor, de tuner ook afgenomen gewicht van de auto naar beneden tot 1240 kilo en voegde een Rochester T10 transmissie met versterkte koppeling.

De Corvette C2 427 door Atlantic Racing is speciaal ontwikkeld voor het circuit en heeft al won in 2007 de Europese kampioenschappen GT1 voor de geschiedenis modellen.


C3
Afbeelding
De eerste Corvette C3 bestond uit een 350 in ³ 5,7 L V8-motor die een vermogen van 430 pk geleverd en het werd geprijsd op $ 4.700. In het jaar 1970, de auto bevatte een vergrote motor van 454 in ³ 7,4 L Big-Block V8 motoren die een uitgangsvermogen van 390 pk geleverd.

Ook door de jaren heen, PowerGlide automatische transmissie in 1968, drie versnellingen en vier versnellingsbak in 1970, emissiebeheersingsmaatregelen in 1971, verwijderbare achterruit in 1972, radiaalbanden, plastic voorbumper en chromen achterbumpers in 1973, optionele lichtmetalen velgen in 1976, hebben Indy 500 Pace Cars uitgave in 1978 en L83 kruisvuur brandstof-ingespoten motor geïntroduceerd in de Corvette C3-serie.



Collector Versie
The Collector Versie werd geïntroduceerd in het jaar 1982, dat een TBI brandstof ingespoten motor die een vermogen van 200pk, ook aluminium wielen werden geplaatst, en speciale kleur werd toegepast geleverd bevatte. Een totaal van 6.759 Collector Versie werd gelanceerd met een startprijs van $ 22,537.59.

Indianapolis 500 Pace Cars
Deze versie werd gelanceerd voor de Indianapolis 500-Mile Race. De auto bestond uit een achterspoiler, stickers op de achterbumper putten en getint glas t-tops. Chevrolet dacht eerst dat het vervaardigen van 300 auto's in deze versie, maar door zijn vraag, een totaal van 6.502 auto's zijn vervaardigd.

Specificaties

Body Style: - 2-deurs coupe en cabriolet
Type: - sportwagen
Transmissie: - 2-traps automaat PowerGlide, 3-speed en 4-versnellingsbak.

Motoren die worden gebruikt tussen 1968-1982;
327 in ³ V8 small block motor
Deze motor werd gebruikt tijdens 1968-1969 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 300 pk tot 350 pk.

350 in ³ V8 small block motor
Deze motor werd gebruikt in tussen 1969-1982 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 300 pk tot 200 pk.

427 in ³ V8 Big-Block motor
Deze motor werd gebruikt in tussen 1968-1969 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 390 pk tot 400 pk.

427 in ³ V8 Big-Block Tri-power motor
Deze motor werd gebruikt in tussen 1968-1969 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 435 pk.

427 in ³ ZL1 aluminumV8 motor
Deze motor werd gebruikt in tussen 1969-1970 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 550 pk tot 390 pk.

454 in ³ V8 Big-Block motor
Deze motor werd gebruikt in tussen 1971-1974 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 425 pk tot 275 pk.

305 in ³ LG4 V8-motor
Deze motor werd gebruikt in het jaar 1980 en het uitgangsvermogen van de motor is ongeveer 180 pk.

C4
Afbeelding
De C4 Corvette stond bekend om zijn geëvolueerd, strakke en moderne uitstraling. In afwijking van het fiberglas panelen van zijn voorouders, werden achterbumpers de C4 en de panelen van gieten van kunststoffen, een sheet moulding compound . De C4 coupe was de eerste algemene productie Corvette een glas hatchback (de limited edition 1982 Collector Edition is de eerste Corvette uitgerust met deze functie) voor een betere opslag toegang hebben. Het had ook alle nieuwe remmen met aluminium remklauwen. De Corvette C4 kwam standaard met een elektronisch dashboard met een digitale LCD dashboard, met afbeeldingen voor snelheid en toerental en digitale displays voor andere belangrijke motor functies.


1984 Corvette Coupe
De C4 vertegenwoordigde een breuk en een betere, nieuwere look met de vorige generatie van de Corvette. Aangezien emissies regelgeving nog steeds aan het veranderen en elektronisch motormanagement in de kinderschoenen stond, werd pk, vergeleken met eerdere generaties, relatief laag. Dientengevolge moeten de primaire vormgeving nadruk althans voor de lancering, was handling. De prijs van deze no-taboes nadruk op behandeling was rijcomfort, vooral met de Z51 prestaties rijgedrag. De unit-body chassis gebruikt in de C4 was vatbaar voor rammelaars en piepjes als gevolg van een minimale geluidsdemping. Mede door de externe unit-lichaam frame, de dorpels waren heel diep, met in-en uitstappen vergeleken met de hedendaagse auto-tijdschriften met een 'val in en uit klimmen "ervaring. De noodrem, gelegen tussen de deurdrempels en de bestuurders stoel, was lager verplaatst en naar de achterkant van de auto in 1988 voor gemakkelijker in-en uitstappen.
Van 1984 tot 1988 heeft de Corvette was leverbaar met een Doug Nash "4 +3" transmissie - een 4-speed manual gekoppeld aan een automatische overdrive op de bovenste drie versnellingen. Deze ongewone transmissie was een synergie die manier konden Corvette naar een stout 4 speed te houden, maar een overdrive toe te voegen. Naarmate de technologie vorderde, werd het vervangen door een moderne ZF 6-speed handmatige . Nochtans, werd de C4 prestaties gehinderd door de L98 250 pk (186 kW) motor tot 1992, toen de tweede generatie Chevy small block, LT1, werd geïntroduceerd, sterk verbeteren van de C4S prestaties. 1996 was een hoogtepunt van klein blok Chevrolet ontwikkeling en de 330 pk (246 kW) LT4 werd geïntroduceerd in alle handgeschakelde auto's.
De 1986 Corvette zag de herinvoering van de converteerbare en werd genoemd als de Pace Car voor de Indianapolis 500 . GM had gemaakt van de Pass Key I, waarin elke toets bevatte een speciale pellet die kunnen worden gedetecteerd en geïdentificeerd door de computer van de auto door het detecteren van elektrische weerstand. Omdat in het begin van de uitrol van deze nieuwe technologie, waren er slechts 15 verschillende weerstandswaarden beschikbaar die, zodra dieven ontdekte deze zwakte, duidelijk verminderd de waarde van deze vroege systeem.
44 Corvettes werden vervaardigd met een 1983 Voertuig Identificatie Nummer (VIN), maar er werden er geen vrijgegeven aan het publiek als officiële productie voertuigen. Alle werden vernietigd, behalve een, VIN 1G1AY0783D5100023 (wit met medium blauw interieur), L83 350 cu in (5,7 L), 250 pk (186 kW) V8, 4-traps automatische transmissie en werd trok zich terug in de National Corvette Museum in Bowling Green, Kentucky. ( MY 1984 Corvettes werden geproduceerd voor 17 maanden.)

C5
Afbeelding
De C5 was een belangrijke verandering ten opzichte van de vorige generatie. Van meet af als een stevige cabriolet , in tegenstelling tot een coupe die later werd verzwakt door het verwijderen van de dakstructuur, de auto had nu een hydroformed doosframe. De transmissie werd verplaatst naar de achterzijde van de auto naar een geïntegreerde, achterzijde gemonteerde vormen transaxle vergadering die werd aan de nieuwe aangesloten LS1 motor via een torsiebuis , deze motor / transmissie arrangement geholpen te vergemakkelijken een wenselijke 50-50 (percentage, front-achter) gewichtsverdeling van het voertuig. De LS1 motor produceerde aanvankelijk 345 pk (257 kW), maar dat licht werd verhoogd in 2001 tot 350 pk (261 kW). De 4L60-E automatische transmissie uitgeoefend van eerdere modellen, maar de handleiding werd vervangen door een Borg-Warner T-56 6-speed die in staat is het voortbewegen van het C5 naar een topsnelheid van 175 mph (282 km / h). Weg waren de piepjes of rammeltjes van de C4 , [ 2 ] vervangen door een sterkere frame dat zou duren voor ten minste twee generaties. [ nodig citaat ]
De styling van de C5 was ook een afwijking van de trend van de vorige generatie Corvette. Overwegende dat de styling van de C4 was grotendeels een vereenvoudiging van de C3 fastback ontwerp, het strekken van de complexe rondingen van de auto om het slanker lijnen, de C5 omgekeerd dat enigszins. Het voertuig had nu een meer afgeronde en sierlijke verschijning die heeft geholpen bij een aantal van de agressieve looks van de C3 heroveren zonder afbreuk te doen aerodynamica .


Chevrolet Corvette C5 coupe
In de inaugurele modeljaar (1997), werd alleen de fastback coupe aangeboden, met de converteerbare - Schrijf als eerste een stam bieden sinds 1962 - na in 1998. 1998 zag ook de C5 convertible pacing de Indianapolis 500 , en een replica pace-car editie werd verkocht; C5 Corvette daarna liep de 2002 en 2004 Indianapolis 500 races, maar geen replica pace car versies werden aangeboden tijdens de modeljaren. In 1999, een derde lichaam stijl de hardtop is (ook aangeduid als de "vaste dak coupe" of "FRC"), toegevoegd aan de lineup. Dit lichaam stijl, zoals de naam al doet vermoeden, werd gekenmerkt door een vaste top (geen verwijderbaar targa top paneel als bij de fastback coupe) met een daklijn vorm en kofferruimte vergelijkbaar met die van de cabriolet.
Naast cosmetische verschillen (nieuw wiel stijlen, kleuren verf, pace car / herdenkingsmunt edities in 1998, 2003, en 2004, enz.), paardenkracht verhoogt en nieuwe aanbiedingen voor optionele uitrusting, waren er weinig fundamentele veranderingen van het ene modeljaar op de volgende in de productie run van de C5. Een van de meer populaire "high-tech"-opties geïntroduceerd om de Corvette lijn was een head-up display of HUD, terwijl een andere innovatie was de Actieve Handling System (eerst als optie verkrijgbaar in 1998, dan is standaard op alle modellen in 2001) . De C5 was ook de eerste Corvette naar een te nemen drive-by-wire gasklep en variabele inspanning besturing, waarbij de assist niveau van de stuurbekrachtiging is gevarieerd naargelang de rijsnelheid (meer bij lagere snelheden, minder bij hogere snelheden).
In tegenstelling tot de reputatie van high-performance auto's voor arme brandstofverbruik , de C5 bereikt relatief hoge EPA- ratings van 18/25 mpg (stad / snelweg) met de automatische transmissie [ 3 ] en 19/28 met de handgeschakelde versnellingsbak, [ 4 ] [ 5 ] waardoor het de "te vermijden gas vreetzak "belasting die wordt geheven tegen de meeste andere auto's in de klas van de Corvette. Een aantal factoren zijn verantwoordelijk voor deze: de relatief lichte gewicht van de C5 (een rijklaar gewicht onder 3.300 pond (1.500 kg); Chevrolet ging zelfs zo ver om het reservewiel als een gewichtsbesparing maatregel achterwege te laten, met een beroep op run-flat banden in plaats daarvan), laag van de C5 luchtweerstandscoëfficiënt , en het voertuig de neiging te laten opschakelen naar de hogere versnellingen zo snel mogelijk. De handgeschakelde versnellingsbak's Computer-Aided schakelen resulteert in een verplichte overgang van de 1e versnelling direct in 4e versnelling onder bepaalde rijomstandigheden, het systeem kan worden geremd door het gebruik van een apparaat voor de aftermarket.
Schorsing keuzes voor het basismodel C5 waren beperkt tot het standaard onderstel ( RPO FE1), met opties voor zowel de autocross -geïnspireerde FE3 Sport Suspension (meegeleverd met de Z51 Performance & Handling Package en standaard op de 1999-2000 FRC), of de F45 Selective Ride Control Suspension, die "on-the-fly" driver selectie van verschillende rijeigenschappen (sport of touring) toegestaan. Laat in de productie run (te beginnen met het model van 2003 jaar), de F55 Magnetic Selective Ride Control Suspension vervangen van de F45 als de derde schorsing keuze. De race-geïnspireerde FE4 ophanging gebruikt voor de Z06 is stijver weer dan welke worden aangeboden op het basismodel C5, en uniek is voor dat model zonder aangeboden optionele schorsingen.
De C5 is in staat om passende of besting de 0-60 mph acceleratietijden van een aantal van 's werelds grootste sport auto's, waaronder de BMW Z8 , Ferrari 360 en Porsche 911 Turbo (type 996) [ nodig citaat ] . Een composiet van gepubliceerde prestatiecijfers nummers voor de basis-model coupe en convertible geeft een 0-60 mph tijd van circa 4,7 seconden en een staande kwart-mijl tijd van ongeveer 13,2 seconden op 109 mph (beide keren voor een voertuig dat is uitgerust met de 6 -versnellingsbak) [ nodig citaat ] .
Terwijl de C5, kunnen in eerste instantie zijn bekritiseerd voor het gebruik van goedkope materialen en oudere technologie (bijvoorbeeld, in het lichaam van panelen en planken vloer: een OHV motor, en bladveren), zogenaamd als kostenbesparende maatregelen, deze componenten zijn eigenlijk zeer sterk voor hun relatief licht van gewicht (lage massa), of een bewezen betrouwbaarheid. Modulair opbouwsysteem de C5 panelen uitsluitend gebruik maken van een lichtgewicht composiet materiaal bekend in de automobielindustrie als SMC of vel gevormd composiet, een soort glasvezels wordt gemengd en gebonden met kunststof. SMC biedt betere bescherming tegen directe klappen, want het is zeer stijf en zal niet deuk. De vloerplanken op de C5 zijn samengesteld sandwich van SMC in balsahout in het midden. Balsa hout werd gekozen vanwege zijn extreme stijfheid, licht gewicht en een uitstekende geluidsdemping kwaliteiten. De volledig aluminium LS1 bovenliggende kleppen motor is veel lichter dan zijn gietijzeren voorganger, de LT1 en zorgt voor een veel lagere hoodline vergeleken met een bovenliggende nokkenas van de relatieve verplaatsing. De composiet bladveren zijn veel lichter en zitten veel lager dan de typische schroefveren en hulp te bieden de C5 met zijn uitstekende rijeigenschappen en onderscheidende rijhoogte.

C6
Afbeelding
De Corvette C6 was vrijwel alle nieuwe inbegrip van de nieuwe carrosserie met zichtbare koplampen, een herziening van de wielophanging, een grotere passagierscompartiment, een groter 6,0 L (364 cu in; 5967 cc) motor . en een veel hoger niveau van verfijning [ 2 ] het algemeen is 5,1 inches (13 cm) korter dan de C5 , maar de wielbasis met 1,2 inch (3 cm). Het is ook een inch (2,5 cm) smaller. De 6,0 L LS2 V8 produceert 400 pk (300 kW) bij 6000 tpm en 400 pond · voet (542 N · m) van torsie bij 4400 tpm.
Met een automatische transmissie , de Corvette bereikt 15/25 mpg (stad / snelweg), de manuele-transmissie . model krijgt 16/26 mpg [ 3 ] handgeschakelde versnellingsbak van de Corvette is voorzien van Computer Aided schakelen (KG), verplichting voor de bestuurder om van 1 direct verschuiven naar 4e bij de bediening bij lagere toerentallen. Dit verhoogt de EPA's zijn afgeleid brandstofverbruik waardoor de koper om te voorkomen dat het betalen van de "gas vreetzak" belasting. GM badges werden toegevoegd aan de auto in 2006.
Met ingang van het modeljaar 2008, de Corvette kreeg een nieuwe motor, de LS3 . Met verplaatsing verhoogd tot 6,2 liter (376 cu in; 6162 cc), [ 4 ] de macht werd verhoogd tot 430 pk (321 kW) bij 6500 tpm en 428 pond · voet (580 N · m) van torsie bij 6500 rpm, of 436 pk (325 kW) en 438 pond · voet (594 N · m) met de optionele vacuum bediende klep uitlaat. [ 5 ] De vorige Tremec T56 transmissie op handmatige Corvettes werd vervangen door een nieuwe versie, de TR6060, in modeljaar 2008. [ 6 ] Handmatige Corvettes zijn verbeterd verschuiving koppeling, het automatische model is opgezet voor sneller schakelen, en (volgens Chevrolet) gaat van 0 tot 60 mph . in 4,0 seconden sneller dan elke andere productie-automatische Corvette [ 7 ] Vanaf 2008 verder , stuurbekrachtiging werd aangepast voor een beter gevoel en de wielen zijn bijgewerkt naar een nieuwe vijf-spaaks design. [ 7 ]

C7
Afbeelding
Dit is de nieuwe Corvette. De zevende generatie alweer. En GM heeft dit supercar-icoon nog bruter gemaakt dan hij al was.

De Chevy Corvette C7 is zoals je hem in de basis verwacht. Met twee zitplaatsen, een ‘hatchback’ achterkant, een lange neus en een kort kontje waar vier centraal geplaatste uitlaten uitsteken. En boy, wat is ‘ie nieuw. De eerste echt nieuwe ‘Vette sinds sinds de C5 (1995).
Rev-matching
Onder de kap prijkt de eerder aangekondigde 6.2-liter V8, genaamd LT1. Een blok met 450 pk en 610 Newtonmeter aan koppel én cilinderuitschakeling. Op rustige momenten kan het een virtuele viercilinder worden in naam der brandstofbesparing. De achtcilinder kan gekoppeld worden aan een conventionele zestraps automaat, maar dit wil je eigenlijk alleen maar met de nieuwe handbak met zeven versnellingen kiezen, die ook nog eens is uitgerust met rev-matching (volautomatisch tussengas in schakelmomenten), iets dat we eerder zagen bij Nissans SynchroRev Match.
De motherf#cking Stingray is terug!
Met het einde van de Corvette C3 sneuvelde ook de legendarische naam Stingray, maar maakt nu weer een comeback. Het basismodel gaat namelijk onder die naam door het leven. Basismodel? Dus er komt meer leuks? Ja, natuurlijk!
Harde cijfers & feiten:
- Een sprint naar de 96 km/u gaat volgens Chevrolet in minder dan 4 seconden
- Het interieur zit vol koolstofvezel, leer, en aluminium.
- Het chassis -van alle versie- is opgetrokken uit aluminium en 57% stijver.
- Hij is 45 kg lichter dan de Corvette C6.
- Op het circuit zou ‘ie sneller moeten zijn dan de Corvette Grand-Sport.
- Er zijn twee stoel-opties; GT voor comfort, Competition Sport om ten alle tijden in het zadel te blijven.
- Magnetic Ride Control past de schokdempers aan op het type wegdek.
- Z51 Performance Package: dry-sump-oliesysteem, remkoeling, spoilertje achterop, grotere remschijven: 345 mm vóór, 338 mm achter.
- Hij heeft een limited-slip differentieel. Een elektronische.
- De motorkap is van koolstofvezel, evenals het UITNEEMBARE dakje.
Hij staat vanaf nu te glimmen op de Detroit Autoshow, in het derde kwartaal rolt hij de Chevy-dealerschappen binnen.
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 15-01-2013 20:14

beste leden
phv gaf mij de voorzet om een poll op te zetten welke corvette de mooiste is ik geef hier graag gehoor aan

geef hieronder je top 3 weer en geef in de poll je echte favoriet

ben benieuwd wat de winnaar gaat worden :P ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 15-01-2013 20:15

voor mij de volgende top 3
C5
C7
C3

;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

phv
Member
Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2011 17:03

Bericht door phv » 15-01-2013 20:49

C2 ( mix van kracht en mooie lijnen )
C5 ( beestig )
C7 ( lijkt een beetje een mix van kracht en mooie lijnen, en ziet er beestig uit )
Philip - Chevrolet Cruze 2.0 VDCi LS 125pk Carbon Flash Centennial

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 16-01-2013 09:39

De nieuwste ziet er het beste uit maar met de camaro ben ik ook al tevreden :D

Of nen audi TT rs 8)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 16-01-2013 12:33

C7
C5
C1

Chavke
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 27-01-2013 13:59

Bericht door Chavke » 27-01-2013 17:13

Top 3:
C4 (wel met targadaken natuurlijk)
C3
C2

whisper380
lid
lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-11-2011 21:48

Bericht door whisper380 » 28-01-2013 20:32

Absoluut de C4.
Prachtige wagen.
Een dag niet gereden is een dag niet gereden :roll:
Een chevi for life or else SPARK!!!!

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 27-02-2013 12:24

Mijn Top 3:

C3 Altijd een super coole wagen gevonden in de oude films
C6 Omdat ik al het privélège heb gehad om met zo ene te mogen rijden (al was het maar van en naar de kade (rechte baan vol gas)
C7 Omdat ik zot ben van nieuwe sportieve en agressieve modellen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off topic”