Verkeersboetes Belgie

hier kunt u links plaatsen naar andere forums of sites met betrekking op de Cruze
Gast

Verkeersboetes Belgie

Bericht door Gast » 27-03-2011 12:36

http://www.wegcode.be/boetetarieven

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 27-03-2011 12:56

met alle respect voor de mede-forumleden die beboet werden voor bellen tijdens het rijden: die boetes kunnen niet hoog genoeg zijn!
De keren dat je foute manoeuvres voor je neus ziet gebeuren, zijn meestal chauffeurs met één hand aan hun oor (de rechtse dan nog) en je zal maar de pech hebben dat die tegen je cruze aan knalt!

Vorige week tijdens verplaatsing voor 't werk: pools busje met de telefoon aan zijn oor van 't rechterbaanvak (ik reed links er naast) die plots alles naar links gooit om een vrije parkeerplaats in te nemen... het scheelde geen haar!!!!

Gelukkig tijdens dienstverplaatsingen een full-omnium zonder eigen risico... maar je zal de pech maar hebben....

En als je geen blue-tooth radio/navigatie hebt: bij nokia koop je een oortje voor 15 euro... als je wil bellen of gebeld worden: steek dat oortje dan in en duw op de knop! voila ;)

Gast

Bericht door Gast » 27-03-2011 13:14

rdl schreef:met alle respect voor de mede-forumleden.......... als je wil bellen of gebeld worden: steek dat oortje dan in en duw op de knop! voila ;)
Kan je niets anders dan gelijk geven , wat ik nog meer niet begrijp dat het dikwijls dikke Mercedes , Audi of ander grootkapitaal krachtige voertuigen zijn waar je ééne ziet met de gsm in de hand terwijl je toch verwacht als je zoveel geld voor zo een auto kan spenderen toch ietsje moet over hebben voor een handvrijsysteem.

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 27-03-2011 15:23

tja, voor groot-kapitaal is zo'n boete betalen hetzelfde gevoel als jij en ik iets in een 1-euro winkel kopen ;) dus die heb je niet liggen met een boete

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 27-03-2011 15:43

goed gezegd! maar eigenlijk vind ik dat als een constructeur mee wil strijden naar veiliger verkeer (zoals men nu goed bezig is bij volvo en mercedes door het automatisch stoppen bij lage snelheden in geval de bestuurder zelf niet (tijdig) reageert, opel-eye-toestanden, signaal bij ongewenst (wanneer is dat?) over volle witte lijn rijden, ...) het maar een kleine moeite kan zijn en een véél lagere kost is om standaard een bluetooth-verbinding te voorzien in de wagen!
ik denk dat je daarmee veel meer mensen gaat bereiken dan al die andere snufjes op de optielijst!
ik zou liever een wagen kopen met standaard alleen die bleutooth op dan al die andere snufjes die je (hopelijk) zelden of niet nodig hebt...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 27-03-2011 15:53

inderdaad, 't is bijna zo evident als een achteruitkijkspiegel geworden... kom op chevrolet: standaard blue-tooth knopje op je radio, komaan zeg!

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-03-2011 18:38

rdl schreef:inderdaad, 't is bijna zo evident als een achteruitkijkspiegel geworden... kom op chevrolet: standaard blue-tooth knopje op je radio, komaan zeg!
zou wel mooi zijn als ze dat doen, voorkomt een hoop ellende ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 27-03-2011 19:23

Rostie87 schreef:goed gezegd! maar eigenlijk vind ik dat als een constructeur mee wil strijden naar veiliger verkeer (zoals men nu goed bezig is bij volvo en mercedes door het automatisch stoppen bij lage snelheden in geval de bestuurder zelf niet (tijdig) reageert, opel-eye-toestanden, signaal bij ongewenst (wanneer is dat?) over volle witte lijn rijden, ...) het maar een kleine moeite kan zijn en een véél lagere kost is om standaard een bluetooth-verbinding te voorzien in de wagen!
ik denk dat je daarmee veel meer mensen gaat bereiken dan al die andere snufjes op de optielijst!
ik zou liever een wagen kopen met standaard alleen die bleutooth op dan al die andere snufjes die je (hopelijk) zelden of niet nodig hebt...
Ik kan dat alleen maar toejuichen!

Het is precies zoals je zegt. Als ze veiliger verkeer willen, moeten ze de wagens beter uitrusten in standaartmodel. Van mijn part mogen ze de standaartprijs dan ook gerust optrekken, maar dan heb je tenminste nuttige en veilige snufjes in ruil.

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 27-03-2011 19:37

c3ltic schreef:Ik kan dat alleen maar toejuichen!

Het is precies zoals je zegt. Als ze veiliger verkeer willen, moeten ze de wagens beter uitrusten in standaartmodel. Van mijn part mogen ze de standaartprijs dan ook gerust optrekken, maar dan heb je tenminste nuttige en veilige snufjes in ruil.
Het is natuurlijk te zien wat er allemaal veilige snufjes zijn... Eerlijk gezegd vind ik die opel-eye echt bullshit (als ik da woord mag gebruiken :? ): als je auto al het werk overneemt van u, en dus zelf zijn borden herkent en snelheid zou beginnen regelen, wat moet je dan als chauffeur zelf nog beginnen doen?? je krant lezen? of toch maar bellen zonder bluetooth? :P
het werk van de chauffeur is toch nog altijd zelf op de baan te letten (is nie altijd even makkelijk) maar men maakt met bepaalde snufjes de chauffeur net iets te laks... (cruise control is zalig om mee te rijden, maar verslapt eigenlijk de aandacht en verlengd de reactietijd (voeten iets verder van de pedalen weg) dus eigenlijk ook zo veilig niet...)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-03-2011 19:40

ook allemaal waar, als chauffeur moet het je niet al te makkelijk worden gemaakt ,de aandacht moet op de weg blijven!!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “Linken”