Plaatsen HID bi-xenon conversiekit

heb je iets aan je Cruze gedaan, doe hier dan verslag van met duidelijke omschrijving en als het kan met fotos
Plaats reactie
c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Plaatsen HID bi-xenon conversiekit

Bericht door c3ltic » 25-06-2011 21:01

Het plaatsen van een bi-Xenon-kit van Pilot
Afbeelding

De kit is makkelijk al eens in elkaar te steken buiten het voertuig. De aansluitingen zijn duidelijk en kunnen maar op 1 manier met elkaar verbonden worden... zie foto hieronder:

Afbeelding

Na dit samenhangsel eens bekeken te hebben, begrijp je redelijk snel wat er enkel nog moet gebeuren in het voertuig. ...

- ruimte maken om goed te kunnen werken,
- originele lampen verwijderen,
- plaatsen van de bi-xenon kit
- alles aansluiten
- controle

1. Maak ruimte (vooral aan de linkerkoplamp) om beter te kunnen werken, door het verwijderen van de vuldop van het ruitensproeimiddel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

2. Verwijder nu de originele lampen
- ontkoppel de fiche met een schroevendraaier
- verwijder het beschermingsrubber
- haak de bevestigingsijzertjes los en haal de lamp er voorzichtig uit

3. Ontmante de xenon-lamp (Open-close) en plaats het omhulsel van de lamp al op z'n plaats en vergrendel die met de bevestigingsijzertjes
Afbeelding

4. Plaats het rubber terug op z'n plaats

5. Plaats de xenonlamp op z'n plaats (foto duid aan hoe het geheel dan zou samen moeten zitten)
AfbeeldingAfbeelding

6. Sluit alle kabeltjes terug aan, zoals u het vooraf hebt gedaan. Let er wel op dat je dit doet op een manier waardoor je zelf gemakkelijk alle bekabeling kan wegstoppen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

7. Sluit de massa's aan (maak het jezelf niet te moeilijk)
AfbeeldingAfbeelding

8. Sluit de "+" aan
Afbeelding

Als alles is aangesloten en zit iets of wat deftig weggestopt, dan ziet het er ongeveer zo uit onder de motorkap...
Afbeelding

En als resultaat heb je er het meest genot van...
vóór:
Afbeelding

Na:
AfbeeldingAfbeelding

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 25-06-2011 23:46

Testrit gemaakt in donkerte...

Zeer geslaagd!!! :D
De lichten geven een enorme verbetering aan bochtzicht en andere veiligheid. Zo is de reflectie van de lijnen en borden vééééél beter.

Cruzegirl had vroeger moeite om een aankomende bocht of borden te zien... Nu lijkt dit verleden tijd te zijn. Beiden tevreden dus!

Als afsluiter...
AfbeeldingAfbeelding

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 26-06-2011 19:44

een mooi resultaat heb je met je xenon gekregen ,en je leder ziet er ook subliem uit met de sticksels
al met al een mooie cruze!!!!!! ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 26-06-2011 20:54

ik heb er vandaag ook en setje in gebouwd,maar ik kon de twee kastjes niet kwijt op de plek waar jij ze heb liggen, de motor kap ging dan niet meer goed dicht.
Mijn kastjes zij ook een stuk dikker als die van jou zie ik.
Ik heb er een links onder de accu geschroeft en rechts onder het luchtfilter.
Nu nog even wachten tot het donker is en kijken hoe het bevalt.
Ook ga ik nog even opzoek naar nieuwe stads lampjes want ik vindt het lampje te geel vergeleken bij de xenon
Ik zat te denken aan de 4leds insteeklampjes van all ride.
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

c3ltic
Master member
Master member
Berichten: 1130
Lid geworden op: 22-01-2011 23:22

Bericht door c3ltic » 27-06-2011 21:20

Van mij zitten die witte LED's van Pilot erin, die je ook op die eerste foto ziet ;)

Nadien denk ik dan wel, dat die LED's te wit zijn tov de wit-blauwe xenons. Misschien beter de K6000 xenons gestoken. Die zijn echt wit. Maar tijdens de dag zijn die blauw-schijnende wel héél mooi...

Welke xenons heb jij dan wel gestoken? Foto's? ;)

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 27-06-2011 21:47

c3ltic schreef:Van mij zitten die witte LED's van Pilot erin, die je ook op die eerste foto ziet ;)

Nadien denk ik dan wel, dat die LED's te wit zijn tov de wit-blauwe xenons. Misschien beter de K6000 xenons gestoken. Die zijn echt wit. Maar tijdens de dag zijn die blauw-schijnende wel héél mooi...

Welke xenons heb jij dan wel gestoken? Foto's? ;)
Het set wat ik er in heb zitten is inderdaad met lampen van 6000 kelvin.
ik heb gisteravond voor het eerst er mee gereden.
Bevalt goed, verkeersborden lichten netjes op.
Mooi helder wit licht,stuk beter zicht.
Foto's zal ik van de week eens maken, als ik nu weg gaat met de auto kan ik nergens meer parkeren :x
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

pat5140
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 11-07-2011 06:09

Bericht door pat5140 » 27-07-2011 06:10

Knap gedaan, maar wat kost zo een set bi-Xenon-kit van Pilot en gaat dat nog door de keuring :?:
pat5140 2.0 D 163pk WTCC

Gast

Bericht door Gast » 27-07-2011 09:20

pat5140 schreef:Knap gedaan, maar wat kost zo een set bi-Xenon-kit van Pilot en gaat dat nog door de keuring :?:
Door de keuring gaat hij wel niet geraken , maar ik vermoet dat je wel makkelijk uw oude lampen (met houders) kan wisselen als je naar de keuring gaat.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 14-12-2011 20:36

Nog een vraagje. Het vervangen van de H4 lampen is redelijk simpel. Maar hoe krijg je de kleine lampjes van de standlichten los? Ik durf er niet teveel kracht op te zetten uit schrik iets stuk te trekken?

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 14-12-2011 21:22

arrivinghere schreef:Nog een vraagje. Het vervangen van de H4 lampen is redelijk simpel. Maar hoe krijg je de kleine lampjes van de standlichten los? Ik durf er niet teveel kracht op te zetten uit schrik iets stuk te trekken?
je hoeft niet bang te zijn om iets kapot te maken, gaat vrij simpel het wisselen
alleen moet je als je de let erin hebt kijken of hij het doet, als ie het niet doet dan moet je de let andersom erin doen
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Plaats reactie

Terug naar “How tos”