Fout code B0233 Probleem airco werkt soms wel soms niet.

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
Plaats reactie
macade
Newby
Newby
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-03-2017 12:42

Fout code B0233 Probleem airco werkt soms wel soms niet.

Bericht door macade » 22-05-2019 09:54

Hallo ik ben Martin Nieuwland en trots eigenaar van een sedan cruze 2011.
Al een tijd werkt mijn airco wel en dan weer niet, moet dan de motor uitzetten en alles afsluiten en openen. Dan werkt hij hopelijk weer. De auto uit laten lezen en er kwam een probleem uit met code B0233 ( Regeling van de luchtstroomregeling (algemene / enkelvoudige regeling) defect ) ik vraag mij af hoe ziet dat onderdeel er uit en waar kan ik dat vinden, en uiteraard kan ik het zelf vervangen.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen.

Mvg. Martin

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 26-05-2019 21:16

Hoi Martin.

De hele regelunit zit als ik mij niet vergis achter je radio, dit is nogal een klus om dit tevoorschijn te halen!
is je airco zelf al getest en evt bijgevuld met koudemiddel?
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

macade
Newby
Newby
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-03-2017 12:42

Bericht door macade » 26-05-2019 21:59

Hoi, ja ik heb alles al na laten kijken 2 maal laten nakijken of het koudemiddel goed was. Daar ligt het niet aan. Morgen ga ik met de uitdraai van de Code naar de dealer om te kijken wat zij er van vinden. Ik ben inderdaad bang dat het de climate controle unit is die achter mijn radio zit.
Als ik het gevonden heb dan horen jullie het op het forum.

PS. bedankt voor je antwoord.

Gr. Martin

macade
Newby
Newby
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-03-2017 12:42

Bericht door macade » 05-06-2019 13:36

Hallo ik ben bij de dealer geweest, heb daar een nieuw climate controle unit besteld. Zelf er in gezet en bij de dealer de software er in laten zetten en programmeren. Nou de prijs weten ze wel.
Onderdeel, programmeren en de software downloaden. Want deze unit wordt ook in diverse opels gebruikt. 425 euro. Nou dan heb je ook wel wat.
Maar mijn airco werkt weer perfect.

Groetjes Martin

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”