Error 95

hier kun je de echt technische vragen en weetjes kwijt
muzzer
lid
lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02-02-2011 22:54

Error 95

Bericht door muzzer » 23-04-2011 14:28

Ook ik word sedert een paar weken geplaagd door het error95 spook.
Eerst af en toe, nu constant. Het komt vaak voor bij het gaan verzitten. Ik heb contact met de garage opgenomen om een afspraak te maken. Toen ik vertelde dat het een vaak voorkomend iets is, wist men daar helemaal niets over te zeggen. Woensdag dus naar de garage (de Leersnijder in Gent).

Mssn voortaan alles wat met foutcodes en gevolgen daarvan te maken heeft in één topic :?:

SeeYa

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Re: Error 95

Bericht door Rostie87 » 23-04-2011 17:54

muzzer schreef:Ook ik word sedert een paar weken geplaagd door het error95 spook.
Eerst af en toe, nu constant. Het komt vaak voor bij het gaan verzitten. Ik heb contact met de garage opgenomen om een afspraak te maken. Toen ik vertelde dat het een vaak voorkomend iets is, wist men daar helemaal niets over te zeggen. Woensdag dus naar de garage (de Leersnijder in Gent).

Mssn voortaan alles wat met foutcodes en gevolgen daarvan te maken heeft in één topic :?:

SeeYa
Waarom verschiet ik er niet van dat ze in die garage niets weten over de cruze...
hopelijk doen ze toch hun uiterste best en krijg je een goede service en vooral: is het probleem van de baan ;)
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

corensan
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10-02-2011 22:55

Bericht door corensan » 24-04-2011 00:54

Vertel maar in de garage dat ze de stoel in de hoogste stand en naar voor moeten zetten, dan kunnen ze via de achterkant de bekleding onder de stoel los maken.
Rechts zit er een stekker die dit veroorzaakt.
Als ze de auto uitlezen zullen ze aan een weerstand van zo'n 3 ohm komen, dat is dus niet goed.
Oplossing is de stekker er tussen uit en alles solderen.
:roll: let wel op dat er geen deuk in je motorkap word geduwd :roll:
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

muzzer
lid
lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02-02-2011 22:54

Bericht door muzzer » 24-04-2011 17:11

Ze laten al weten dat een vervangwagen voor die dag al helemaal niet gratis is, dwz dat ik verlof moet nemen op het werk.
Daar ben ik bij Lexus en Toyota nooit mee afgescheept, steeds stond een vervangwagen klaar.
Enfin, dank zij jullie kan ik al wat zinnigs vertellen tegen de technieker.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 24-04-2011 22:09

Let wel op muzzer. Er is een (heel) grote kans dat die code 95 veroorzaakt wordt door een slecht contact in de fiche onder de zetel. Zeker te horen aan jouw omschrijving van het probleem. Maar er kunnen ook andere (bijkomende) oorzaken zijn. Bijvoorbeeld storing in een of andere sensor (zoals bij mij)
En nog: deze contacten vast solderen kan een oplossing zijn, maar is niet de beste oplossing. Ik heb van de dealer vernomen dat in sommige fiches een klein (oranje of geel) vergrendelingspinnetje kan ontbreken.
Sommige dealers lossen het op door dit te solderen omdat ze dat vergrendelingspinnetje niet hebben. Is sneller en misschien goedkoper dan dit te bestellen maar naar mijn mening niet volledig correct.

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 24-04-2011 23:59

muzzer schreef:Ze laten al weten dat een vervangwagen voor die dag al helemaal niet gratis is, dwz dat ik verlof moet nemen op het werk.
Daar ben ik bij Lexus en Toyota nooit mee afgescheept, steeds stond een vervangwagen klaar.
Enfin, dank zij jullie kan ik al wat zinnigs vertellen tegen de technieker.
zou ik toch eens over spreken hoor over de vervangwagen. Als het over een fout in de wagen gaat waar jij als eigenaar niets kan aan doen valt dit toch in de garantie? dan zouden ze de kostprijs van de vervangwagen ook in de garantie moeten steken...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-04-2011 12:29

Rostie87 schreef:
muzzer schreef:Ze laten al weten dat een vervangwagen voor die dag al helemaal niet gratis is, dwz dat ik verlof moet nemen op het werk.
Daar ben ik bij Lexus en Toyota nooit mee afgescheept, steeds stond een vervangwagen klaar.
Enfin, dank zij jullie kan ik al wat zinnigs vertellen tegen de technieker.
zou ik toch eens over spreken hoor over de vervangwagen. Als het over een fout in de wagen gaat waar jij als eigenaar niets kan aan doen valt dit toch in de garantie? dan zouden ze de kostprijs van de vervangwagen ook in de garantie moeten steken...
Ik krijg altijd gratis een vervangwagen. Een goeie dealer doet dit voor de klant. Goeie service is blijkbaar moeilijk te vinden tegenwoordig.

Gast

Bericht door Gast » 25-04-2011 13:01

arrivinghere schreef:
Rostie87 schreef:
muzzer schreef:Ze laten al weten dat een vervangwagen voor die dag al helemaal niet gratis is, dwz dat ik verlof moet nemen op het werk.
Daar ben ik bij Lexus en Toyota nooit mee afgescheept, steeds stond een vervangwagen klaar.
Enfin, dank zij jullie kan ik al wat zinnigs vertellen tegen de technieker.
zou ik toch eens over spreken hoor over de vervangwagen. Als het over een fout in de wagen gaat waar jij als eigenaar niets kan aan doen valt dit toch in de garantie? dan zouden ze de kostprijs van de vervangwagen ook in de garantie moeten steken...
Ik krijg altijd gratis een vervangwagen. Een goeie dealer doet dit voor de klant. Goeie service is blijkbaar moeilijk te vinden tegenwoordig.
Ik krijg gratis een vervangwagen bij mijnen dealer ik moet enkel zien dat hij volgetankt is en wat proper is als ik hem terug binnen mag brengen .

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 25-04-2011 18:15

zo hoort het ook, je hebt naar mijn mening gewoon recht op vervangend vervoer, je koopt tenslotte geen pakje boter!!!!!
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

muzzer
lid
lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02-02-2011 22:54

Bericht door muzzer » 05-05-2011 17:50

Wagen is een uurtje binnen geweest, vrouwlief kreeg de wagen "in orde" terug zonder verdere uitleg. Het was de eerste keer dat de garage dit voor heeft gehad. Hopelijk is het probleem opgelost. Volgende keer ga ik zelf en eis ik feedback. :evil:

Plaats reactie

Terug naar “Technische hoek”