Chiptuning
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Heinz belooft voor de diesel 185pk en 400Nm voor 834,9€ maar het lijkt er naar dat het koppel zelfs nog iets later vrijkomt
http://www.autotuneheinz.be/index.php#/ ... //All//2.0 TCDI//1731//150
Tot nu toe lijkt Irmscher mij de interessantste oplossing dan. Zal eens naar Duitsland moeten denk ik om het verder uit te zoeken. Tot hiertoe nog geen reactie op mail gehad.
http://www.autozone.be/auto/artikel/dui ... /5862.html
Wat de resultaten voor de benzines betreft: meer dan ik had gedacht, 15pk voor de 1.8
Op de chrono ga je verschil zien, maar echt veel ga je het niet voelen denk ik.
http://www.autotuneheinz.be/index.php#/ ... //All//2.0 TCDI//1731//150
Tot nu toe lijkt Irmscher mij de interessantste oplossing dan. Zal eens naar Duitsland moeten denk ik om het verder uit te zoeken. Tot hiertoe nog geen reactie op mail gehad.
http://www.autozone.be/auto/artikel/dui ... /5862.html
Wat de resultaten voor de benzines betreft: meer dan ik had gedacht, 15pk voor de 1.8
Op de chrono ga je verschil zien, maar echt veel ga je het niet voelen denk ik.
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
hebt jij een idee wat het zou kunnen schelen kwa snelheid en verbruik ???arrivinghere schreef:Heinz belooft voor de diesel 185pk en 400Nm voor 834,9€ maar het lijkt er naar dat het koppel zelfs nog iets later vrijkomt :?
http://www.autotuneheinz.be/index.php#/ ... //All//2.0 TCDI//1731//150
Tot nu toe lijkt Irmscher mij de interessantste oplossing dan. Zal eens naar Duitsland moeten denk ik om het verder uit te zoeken. Tot hiertoe nog geen reactie op mail gehad.
http://www.autozone.be/auto/artikel/dui ... /5862.html
Wat de resultaten voor de benzines betreft: meer dan ik had gedacht, 15pk voor de 1.8
Op de chrono ga je verschil zien, maar echt veel ga je het niet voelen denk ik.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
bedankt voor jou informatie ik ga het eens rond vragen en een gasinstallatie neem ik niet rij te weinig tussen de 15000 en 18000 kilometer per jaar hier in Nederland rij ik heel weinig want we wonen in het hart van het centrum van Almere met rondom winkels en de markt en naar Amsterdam nemen wij altijd de trein en staat onze auto in de parkeer garage onder ons huis wij rijden hooguit 3000 kilometer in Nederland
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva
Hmm en van 141 Pk naar 156 Pk daar ga je niet veel van voelen denk ik.arrivinghere schreef:Voor de benzines. Topsnelheid gaat beetje omhoog. Misschien 5 km/uur schat ik. Op de spurt van 0 naar 100 km/uur ga je geen volledige seconde winnen denk ik. Echt minder verbruik moet je niet verwachten, hiervoor moet je het niet doen. Dan kan je beter een LPI installatie laten monteren.
Ook blijf ik twijfelen of het chiptunnen eigenlijk wel gezond is voor de blok ......
-
- Member VIP
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 23-08-2010 20:05
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Het (bij)plaatsen van een chip of powerbox vertrouw ik ook niet. De werking hiervan kan je volgens mij best vergelijken met een soort overbrugging. Bepaalde (gemeten) waarden worden volgens mij genegeerd en foute gegevens naar het motormanagement doorgestuurd. Een degelijke OBD tuning door een ervaren tuner lijkt mij wel veilig en betrouwbaar ook op langere termijn.
Maar zoals je zegt Bert vervalt de fabrieksgarantie.
En inderdaad Stone, echt voelbare vermogenwinst levert het niet op voor de benzine.
Maar zoals je zegt Bert vervalt de fabrieksgarantie.
En inderdaad Stone, echt voelbare vermogenwinst levert het niet op voor de benzine.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
Bij de vraag is chiptuning wel gezond voor het blok?
Ja en nee.
Bij merken als EDS, SKN, Imscher.. kan je ervan uit gaan dat alles uitvoerig getest is.
Ik weet uit ervaring dat software die bij ziptuning binnenkomt gemiddeld 10-15 uur op de testbank staat voor deze verdeeld word.
Je kan bij een chiptune altijd vragen de begrenzer weg te nemen al raad ik dit af.
Normaal kan je met chiptuning niet fout gaan,
'ongezond' voor de wagen hangt van de bestuurder zijn rechter voet af op ( onderandere ) een koude motor.
Ja en nee.
Bij merken als EDS, SKN, Imscher.. kan je ervan uit gaan dat alles uitvoerig getest is.
Ik weet uit ervaring dat software die bij ziptuning binnenkomt gemiddeld 10-15 uur op de testbank staat voor deze verdeeld word.
Je kan bij een chiptune altijd vragen de begrenzer weg te nemen al raad ik dit af.
Normaal kan je met chiptuning niet fout gaan,
'ongezond' voor de wagen hangt van de bestuurder zijn rechter voet af op ( onderandere ) een koude motor.
Life is great in my cruze.
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59
kwam deze net tegen
http://www.apecbelgium.be/chiptuning.html
die geven wel motor garantie
stukje uit de garantie bepaling:
Naast de gebruikelijke software & vermogensgarantie -die elke klant gratis krijgt-, bieden wij
vanaf heden ook motorgarantie aan (motor, turbo & aandrijving). Dit al vanaf €179/jaar. Een
exclusiviteit voor klanten van APEC. Contacteer ons voor meer informatie betreffende deze garantie!
Wagens tot 2 jaar oud (max 100.000km) = €179/jaar
Wagens tot 5 jaar oud (max 80.000km) = €255/jaar
Maximale dekking €2580, bij motorschade €6450
10% Vrijstelling - Standaard dekking van motor, aandrijving en turbo!
[Optioneel bij 4x4 = €35/jaar]
http://www.apecbelgium.be/chiptuning.html
die geven wel motor garantie
stukje uit de garantie bepaling:
Naast de gebruikelijke software & vermogensgarantie -die elke klant gratis krijgt-, bieden wij
vanaf heden ook motorgarantie aan (motor, turbo & aandrijving). Dit al vanaf €179/jaar. Een
exclusiviteit voor klanten van APEC. Contacteer ons voor meer informatie betreffende deze garantie!
Wagens tot 2 jaar oud (max 100.000km) = €179/jaar
Wagens tot 5 jaar oud (max 80.000km) = €255/jaar
Maximale dekking €2580, bij motorschade €6450
10% Vrijstelling - Standaard dekking van motor, aandrijving en turbo!
[Optioneel bij 4x4 = €35/jaar]