160 pk / 200 nm 1.8 Cruze LT Dual Exhaust!!
-
- Newby
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-09-2012 11:28
160 pk / 200 nm 1.8 Cruze LT Dual Exhaust!!
Mijn naam is Dimitri uit Haarlem, ik ben 27 jaar oud en sinds kort trotse Cruze bezitter uit 2009.
Het betreft een 1.8 LT met bijna alle opties behalve navigatiesysteem.
De auto is getuned naar 151,5 pk en 186 nm. Momenteel heeft de auto geschat vermogen 160 pk Voorafgaand is de auto op de vermogens testbank gezet en kwam uit op een gemiddelde vermogen van 135 pk / 168 nm (fabriek 141 pk / 176 nm)
Het is geen wereld verschil maar de auto rijdt soepeler zowel onderin de toeren pakt de auto veel beter op en de hoge piek 151 pk wordt pas gemeten bij de 6200 tpm.
Hiervoor reed ik in een Subaru Wrx uit 2002 met een 2.5 GT30 turbo met 440 pk / 580 nm koppel, na een prachtige tijd te hebben gehad kwam dit ook tot een einde ivm aanschaf huis en toekomstige gezinsuitbreiding.
Ik hoop een leuke tijd mee te maken op dit forum en een hoop wijsheid te kunnen geven / ontvangen.
Filmpjes van de tuning:
http://www.youtube.com/watch?v=qh4dsSPgEXg
http://www.youtube.com/watch?v=djcTv1SmqE4
http://www.youtube.com/watch?v=6aFAYs4E9V4
Het betreft een 1.8 LT met bijna alle opties behalve navigatiesysteem.
De auto is getuned naar 151,5 pk en 186 nm. Momenteel heeft de auto geschat vermogen 160 pk Voorafgaand is de auto op de vermogens testbank gezet en kwam uit op een gemiddelde vermogen van 135 pk / 168 nm (fabriek 141 pk / 176 nm)
Het is geen wereld verschil maar de auto rijdt soepeler zowel onderin de toeren pakt de auto veel beter op en de hoge piek 151 pk wordt pas gemeten bij de 6200 tpm.
Hiervoor reed ik in een Subaru Wrx uit 2002 met een 2.5 GT30 turbo met 440 pk / 580 nm koppel, na een prachtige tijd te hebben gehad kwam dit ook tot een einde ivm aanschaf huis en toekomstige gezinsuitbreiding.
Ik hoop een leuke tijd mee te maken op dit forum en een hoop wijsheid te kunnen geven / ontvangen.
Filmpjes van de tuning:
http://www.youtube.com/watch?v=qh4dsSPgEXg
http://www.youtube.com/watch?v=djcTv1SmqE4
http://www.youtube.com/watch?v=6aFAYs4E9V4
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
-
- Newby
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-09-2012 11:28
De chip is op maat gemaakt aan de hand van het origineel inclusief optimaal afstellen op onze testbank dus geen copy van een copy of standaard tuning. Tevens K&N inlegfilter geplaatst.Flashworks schreef:Welkom hier op het forum,
Leuk te zien dat ik niet alleen ben die de 1,8 probeert op te kietelen hier,
Wat voor mods zijn er allemaal gebeurt aan de wagen of was het 151 na het bijstellen / herprogrammeren van de chip?
Ga nog voor de xenon verlichting en wellicht midden en eindemper vervangen, chrome strip voor op de kofferbak, alles op z'n tijd.
Leuke bezigheid :D
Wat zijn jouw specs?
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
Cold induction kit van injen, 4-1 Uitlaatspruitstuk, Borla uitlaatlijn na het spruitstuk.
Hierna chip aangepast en ik zou de rollout even terug moeten nemen ( ik heb het hier destijds gepost ) maar ik zat toen rond de 180 pk denk ik.
Ik zoek het vast even terug, zat wel overde 200nm koppel denk ik.
Je hebt 1,8 benzine chips die ( stock ) op de bank al 190 nm leveren en 183 pk, vanaf zo'n chip zijn we begonnen en zo verder aangepast,
Ik ben het hardste geschrokken van hoe snel hij nu op het gas gaat tegenover vroeger.
( ik zie net je rollout mooi!, je winst zal vast iets groter geweest zijn omdat de themperatuur naar gelang je dyno sessie vorderde steeg, frisse lucht = meer vermogen, maar dat moet ik je vast niet uitleggen. )
Hierna chip aangepast en ik zou de rollout even terug moeten nemen ( ik heb het hier destijds gepost ) maar ik zat toen rond de 180 pk denk ik.
Ik zoek het vast even terug, zat wel overde 200nm koppel denk ik.
Je hebt 1,8 benzine chips die ( stock ) op de bank al 190 nm leveren en 183 pk, vanaf zo'n chip zijn we begonnen en zo verder aangepast,
Ik ben het hardste geschrokken van hoe snel hij nu op het gas gaat tegenover vroeger.
( ik zie net je rollout mooi!, je winst zal vast iets groter geweest zijn omdat de themperatuur naar gelang je dyno sessie vorderde steeg, frisse lucht = meer vermogen, maar dat moet ik je vast niet uitleggen. )
Life is great in my cruze.
-
- Newby
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-09-2012 11:28
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
-
- Newby
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-09-2012 11:28
-
- Member Senior
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 31-01-2011 17:13
-
- Newby
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12-09-2012 11:28
-
- Webmaster
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: 29-05-2010 18:59