Flashworks: VAG project: Golf 1

hierin kunnen forumleden hun hobby auto of 2de auto onderbrengen
Plaats reactie
chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 30-05-2012 21:02

Hehe :D

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 30-05-2012 22:09

chevy1979 schreef:Hehe :D
gaat helemaal goed komen :P ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 31-05-2012 11:13

CruzerLT schreef:
chevy1979 schreef:Hehe :D
gaat helemaal goed komen :P ;)
En zo niet gaat het op zijn minst serieus knallen.
:oops: Maar ik hoop nogaltijd dat het werkt als een droom bij de eerste start, al weet ik dat dit niet zo zal zijn.
Afbeelding
Life is great in my cruze.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 01-06-2012 23:00

Ik heb wel bewondering voor mensen die zelf zitten sleutelen om zoiets tot een succes in elkaar te krijgen. Ik zou zelf niet weten waar te beginnen.

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 02-06-2012 17:32

als de auto er zo voorkomt als de mijne ervoor kwam is het niet zo moeilijk.

ALLES demonteren en dan..

Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren, Schuren.

Dat houd je wel een maand of 2 bezig. :lol:
Afbeelding
Life is great in my cruze.

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 02-06-2012 20:41

Afbeelding

Staat helemaal in de primer wachtend op zijn kleurtje :D
Afbeelding
Life is great in my cruze.

FabiCruze
Newby
Newby
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-05-2012 23:00

Bericht door FabiCruze » 02-06-2012 21:00

Knap werk echt waar ;)
Chevrolet Cruze 5d - LT 1.7D - Olympic White

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 02-08-2012 18:07

Nog maar eens een update.

Ben inmiddels aan een 2de blok begonnen.
Een G60 blok uit een corrado.
Weet nog niet welke ik zal gebruiken.

De g-lader is bij velen onbekend maar dit werkt als een compressor en geeft ongeveer 1 bar druk.
;)
Afbeelding
Life is great in my cruze.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 02-08-2012 21:41

Ik weet niet of ze later die G-laders verandert hebben maar ten tijde van de eerste G-laders in de polo, en Golf woonde ik in Duitsland en veelvuldig bezig met ombouwen en sleutelen aan auto's.
Er was daar toen (hoe kan het anders in Duitsland) een grote VW scene en ik had duitse vrienden waar ik wel eens voor sleutelde, en naar wat ik mij herinner hadden we regelmatig bij die eerste generatie G-laders problemen met inlopen van de lagers.
Ik heb het nadien niet meer echt gevolgd dus zou kunnen dat VW nadien verbeteringen heeft aangebracht aan die G-laders.
Ik heb hier een tijd geleden nog wel een buggy klaargemaakt voor de cross met een Corradomotor met G-lader en die had toch ook al problemen gehad maar dat kan natuurlijk door externe factoren komen in een crossbuggy.

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 02-08-2012 23:20

Standaard G-Laders hebben inderdaad dat probleem en zullen dat altijd blijven hebben.
Degene die ik heb ( ik post wel wat foto's ) is echter compleet gereviseerd en aangepast ( luchtkanalen geoptimaliseerd voor een goede flow )
Dichtingen zijn goed en de verdringer werd met een speciaal vet ingesmeerd om de toleranties op een veilige manier klein te houden.

Het is niet de eerste keer dat ik een G-lader reviseer, de eerste die ik deed is inmiddels 50 000 km verder en geeft nog steeds 0.7 bar.
Mijn Glader zou meer moeten geven vermits deze met RS lagers zit, Kleinere poelie, Sintimid dichtingen, en goed ingewreven werd met Klüber vet.


Maar je hebt zeker gelijk wat betreft de onbetrouwbaarheid, ze zijn extreem gevoelig aan vuil en gaan daardoor hard slijten.
Afbeelding
Life is great in my cruze.

Plaats reactie

Terug naar “hobby autos van onze leden”