afwerking voorzetels
-
- Member Senior
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05-02-2011 15:01
na opnieuw te hebben gemailed naar Chevrolet Belgium, ditmaal met mijn volledig lijstje klachten van de dealer en de vermelding dat ik sinds de opstart van Chevrolet, na de Evanda, reeds mijn 2de nieuwe Chevrolet heb aangeschaft op 6 jaar tijd:
- beloofde volwaardig reservewiel zit er niet in (geen reactie daarop)
- lichtdorpels en navigatie ontbraken
- defecte alternator
wordt door Chevrolet eigenlijk gewoon bevestigd dat de dealer daar verantwoordelijk voor is en niet de juiste afleveringsprocedure heeft gevolgd. Dat een auto de fabriek kan verlaten met een defecte alternator, daarvoor geen erkenning van de hinder die ik er door leed.
Van het mankement met de lederen zitting gaat Chevrolet mijn foto's doorgeven aan hun accesoire-verantwoordelijke... mogelijks komt daar nog een reactie (compensatie?) voor... heb er immers 1400 euro voor bijbetaald en de afwerking is niet zoals bij de stoffen zetelbekleding.
De navigatie zou opnieuw beschikbaar zijn vanaf half april... dus hier leid ik uit af dat het Chevrolet zelf is die de Pioneer F30BT levert/bekostigt en het geen "geste" van de dealer is.
Klachten worden wel onmiddellijk en beleefd beantwoord, maar naar mijn gevoel niet probleem-oplossend behandeld. En weinig erkenning getoond voor de hinder die de problemen met zich meebrengen.
In hun plaats zou ik bijvoorbeeld al vermelden dat de dealer op de fouten zal worden gewezen en het volwaardig reservewiel zou ik dan spontaan aanbieden zonder veel gemor... daar moest de klant niet eens om vragen bij mij... maar ja
Ik heb ook de indruk dat Chevrolet het goede imago dat het ambieert niet ten volle kan waarmaken... komt dit door het (nog) beperkte verkoopsvolume in de benelux in vergelijking met de andere GM-merken? Ik weet het niet...
Tegelijk vraag ik me nog altijd af waar mijn nieuwe auto nu eigenlijk origineel vandaan komt omdat de gunsmoke grey in geen verste verte vernoemd wordt op een Europese chevrolet-site (dan de Roemeense)... en hij geproduceerd werd in oktober 2010...
En dit bericht sluit ik af met de extra melding dat ik toch REUZE TROTS ben op mijn Cruze en de wagen super-de-luxe rijgevoel geeft... de automaat lost alle verwachtingen meer dan in... de auto rijdt zoals een mes door warme boter glijdt... dus de teneur is niet in mineur!
- beloofde volwaardig reservewiel zit er niet in (geen reactie daarop)
- lichtdorpels en navigatie ontbraken
- defecte alternator
wordt door Chevrolet eigenlijk gewoon bevestigd dat de dealer daar verantwoordelijk voor is en niet de juiste afleveringsprocedure heeft gevolgd. Dat een auto de fabriek kan verlaten met een defecte alternator, daarvoor geen erkenning van de hinder die ik er door leed.
Van het mankement met de lederen zitting gaat Chevrolet mijn foto's doorgeven aan hun accesoire-verantwoordelijke... mogelijks komt daar nog een reactie (compensatie?) voor... heb er immers 1400 euro voor bijbetaald en de afwerking is niet zoals bij de stoffen zetelbekleding.
De navigatie zou opnieuw beschikbaar zijn vanaf half april... dus hier leid ik uit af dat het Chevrolet zelf is die de Pioneer F30BT levert/bekostigt en het geen "geste" van de dealer is.
Klachten worden wel onmiddellijk en beleefd beantwoord, maar naar mijn gevoel niet probleem-oplossend behandeld. En weinig erkenning getoond voor de hinder die de problemen met zich meebrengen.
In hun plaats zou ik bijvoorbeeld al vermelden dat de dealer op de fouten zal worden gewezen en het volwaardig reservewiel zou ik dan spontaan aanbieden zonder veel gemor... daar moest de klant niet eens om vragen bij mij... maar ja
Ik heb ook de indruk dat Chevrolet het goede imago dat het ambieert niet ten volle kan waarmaken... komt dit door het (nog) beperkte verkoopsvolume in de benelux in vergelijking met de andere GM-merken? Ik weet het niet...
Tegelijk vraag ik me nog altijd af waar mijn nieuwe auto nu eigenlijk origineel vandaan komt omdat de gunsmoke grey in geen verste verte vernoemd wordt op een Europese chevrolet-site (dan de Roemeense)... en hij geproduceerd werd in oktober 2010...
En dit bericht sluit ik af met de extra melding dat ik toch REUZE TROTS ben op mijn Cruze en de wagen super-de-luxe rijgevoel geeft... de automaat lost alle verwachtingen meer dan in... de auto rijdt zoals een mes door warme boter glijdt... dus de teneur is niet in mineur!
Proficiat goed gedaan met uw klacht te zenden naar de klantendienst.rdl schreef: Tegelijk vraag ik me nog altijd af waar mijn nieuwe auto nu eigenlijk origineel vandaan komt omdat de gunsmoke grey in geen verste verte vernoemd wordt op een Europese chevrolet-site (dan de Roemeense)... en hij geproduceerd werd in oktober 2010...
Staat er niets op uw gelijkvormigheid attest ,daar kan je de productie datum en fabriek zien waar hij gemaakt is.
Als de houding van Chevrolet Belgium - Nederland hun houding niet veranderd door hun dealer strengere instructies te geven of zo , kunnen we altijd nog eens met onze Cruzes naar de maatschappelijke zetel van Chevrolet BE - NL rijden en voor wat pers aandacht zorgen dit zullen ze niet leuk vinden maar als het nodig blijkt is dit de aangewezen actie.
Desnoods naar gaan we naar Chevrolet Europe in Zwitserland.
Als ons geld goed is moet het product en service ook goed zijn.
-
- Member Senior
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05-02-2011 15:01
mijn cruze is wel degelijk in Korea geproduceerd... maar ik vraag me gewoon af waar die dan 2 maanden gestaan heeft, terwijl ik iedereen hoor klagen over de lange leveringstermijn...
Ook ik heb de indruk dat Chevrolet nogal laks reageert... bij mij door eerst te vragen welke dealer ik heb en nadien pas te laten weten dat mijn probleem met de zetels niet gekend is en elke zetel hetzelfde is. Mij komt dit over dat ik dan een "zeurkous" ben... terwijl ik toch het duurste van het duurste dat ze in huis hebben op mijn bestelbon heb laten zetten... dus ik verwacht dan ook niet dat ze zo'n "paradepaardje" van de cruze op zo'n manier afleveren.
Een attentie opsturen naar elke erkende klacht zou ook al iets betekenen... zo'n miniatuur cruze bijvoorbeeld
Ook ik heb de indruk dat Chevrolet nogal laks reageert... bij mij door eerst te vragen welke dealer ik heb en nadien pas te laten weten dat mijn probleem met de zetels niet gekend is en elke zetel hetzelfde is. Mij komt dit over dat ik dan een "zeurkous" ben... terwijl ik toch het duurste van het duurste dat ze in huis hebben op mijn bestelbon heb laten zetten... dus ik verwacht dan ook niet dat ze zo'n "paradepaardje" van de cruze op zo'n manier afleveren.
Een attentie opsturen naar elke erkende klacht zou ook al iets betekenen... zo'n miniatuur cruze bijvoorbeeld
-
- Newby
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28-03-2011 17:55
Mijn dealer wist van in het begin waar die van mij was , die zei drek dies op zee en das de datum dat hij is aangekomen in antwerpen, weet nu op dit moment dat die in gent staat ...... mag daar max 10 dagen blijve en moet die bij de dealer staan .
Als ik da zo lees allemaal amai dan is die van mij toch wel goed , houdt me echt op de hoogte en zet er wa vaart achter.
mah idd zou er ook achter zitten zeker nie laten doen blijven sturen en helpt dit niet gelijk gezegd de pers ze zulle rap bijdraaien
hoop dat het toch in orde komt voor je
Als ik da zo lees allemaal amai dan is die van mij toch wel goed , houdt me echt op de hoogte en zet er wa vaart achter.
mah idd zou er ook achter zitten zeker nie laten doen blijven sturen en helpt dit niet gelijk gezegd de pers ze zulle rap bijdraaien
hoop dat het toch in orde komt voor je
-
- Member Senior
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05-02-2011 15:01
-
- Member Senior
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05-02-2011 15:01
op het gelijkvormigheidsattest staat kleurcode GQKStone schreef:Staat er niets op uw gelijkvormigheid attest ,daar kan je de productie datum en fabriek zien waar hij gemaakt is.
Als je dat op internet intikt kom je zowel op "smokey grey" als op "gunsmoke grey"
Dus voortgaande op Timbo hier die een paar weken terug de witte 2.0 diesel besteld heeft, die al op de boot stond... zal mijne toen ik hem kocht ook op de boot gestaan hebben... extra wagens die ze misschien importeren als showmodel of voor kopers zonder geduld zoals ik? ;)
-
- Member Senior
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05-02-2011 15:01
maar ik lees net in het garantieboekje dat je inderdaad bij lekke band Chevrolet Assitance mag bellen want dat dit als een defect wordt aanzien (dag en nacht service)... dus vergeet het reservewiel maar zolang ik geen nieuwe banden nodig heb, hou ik het op de noodkit in de koffer... en bij platte band is het compressor-pompje dan wel handig! en dat zou er niet bij gezeten hebben met een volwaardig reservewiel :lol:rdl schreef: en het volwaardig reservewiel zou ik dan spontaan aanbieden zonder veel gemor... daar moest de klant niet eens om vragen bij mij... maar ja :cry:
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Ge moogt gerust zijn timbo. Het personeel bij LHC weten waar ze mee bezig zijn. En de service is goed. Ze doen nog iets voor de klant daar. Er zijn dus nog goede Chevrolet dealers. Daarom ben ik er ook al jaren klant. Ik dacht ook dat ze ooit een award gekregen hebben voor best service. Het is er wel altijd druk want ze hebben veel klanten doordat ze ook veel auto's verkopen. Ze hebben al veel Cruzes verkocht en van de Orlando hadden ze er al 7 verkocht nog voor hij in de showroom stond (puur op foto dus) Maar ondanks dat vele werk, word ik er altijd goed geholpen. Zelfs als ik zonder afspraak even binnen spring, doen ze toch moeite om mij zo vlug mogelijk te helpen. En dat is niet altijd vanzelfsprekend he.timbo schreef:Mijn dealer wist van in het begin waar die van mij was , die zei drek dies op zee en das de datum dat hij is aangekomen in antwerpen, weet nu op dit moment dat die in gent staat ...... mag daar max 10 dagen blijve en moet die bij de dealer staan .
Als ik da zo lees allemaal amai dan is die van mij toch wel goed , houdt me echt op de hoogte en zet er wa vaart achter.
mah idd zou er ook achter zitten zeker nie laten doen blijven sturen en helpt dit niet gelijk gezegd de pers ze zulle rap bijdraaien
hoop dat het toch in orde komt voor je ;)
Jammer genoeg zijn niet alle garagisten zo.
-
- Member Senior
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05-02-2011 15:01
ik moet hier wel vermelden dat de collega-dealer in Boom van GMAN heel correct was bij de diagnose en herstelling van de alternator... met hem afgesproken dat ik voortaan voor onderhoud daar naar toe kom... dus inderdaad, niet alle dealers gaan we hier over dezelfde kam scheren...
't probleem zit niet echt in de "dealer", maar in de "prutsverkopers" die bij zo'n superdealer zo'n buro-jobke hebben en nooit in de garage komen... en maar wat verkoperspraat lullen in de hoop je zo snel mogelijk een wagen te verkopen met beloftes die ze er maar even uitflappen om je snel te doen beslissen...
bestaat al zo lang er auto's op 4 wielen verkocht worden
't probleem zit niet echt in de "dealer", maar in de "prutsverkopers" die bij zo'n superdealer zo'n buro-jobke hebben en nooit in de garage komen... en maar wat verkoperspraat lullen in de hoop je zo snel mogelijk een wagen te verkopen met beloftes die ze er maar even uitflappen om je snel te doen beslissen...
bestaat al zo lang er auto's op 4 wielen verkocht worden