Pagina 1 van 2

Racechip

Geplaatst: 19-01-2013 13:16
door joel
Vernomen van een collega. Hij chipte al verscheidene auto's met deze chips. Heel makkelijk en goed - volgens hem.

http://www.racechip.de/nl/chiptuning

Geplaatst: 19-01-2013 13:26
door CruzerLT
is ook alleen voor de diesels :(

Geplaatst: 20-01-2013 23:06
door Patje
Ik heb eens even gekeken op de site en het doet mij denken aan een modernere versie van de vroegere powerbox.
Iedereen doet wat hij wil natuurlijk, maar als het inderdaad om een soort powerbox gaat zou ik zeggen afblijven.
Het verschil tussen een gewone chiptuning (OBD) en dit systeem is dat met de gewone chiptuning er effectief aangepaste software wordt geladen die alles regelt met inachtneming van de limieten van de motor.
Het powerbox systeem doet eigenlijk niet meer of minder dan de bevelen van de OBD om de tuin leiden en de motorelektronica valse informatie geven in verband met rijgedrag en benodigde power.

Geplaatst: 21-01-2013 21:19
door hangterisaan
Ideaal als ge uwen auto wilt kapot doen . Wat Patje hierboven zegt klopt volledig . En die fabrikanten en plaatsers kunnen zeggen wat ze willen (lerende modules enzo... ) Feit is dat ge de module tussen sensonrs en de ecu plaatst en die dan de waardes gaan verlagen en dus foutief doorgeven aan de ecu . Laat ons nu zeggen common rail druk (want dat is meestal de sensor die word gebrugd) common rail heeft een druk van 1650 bar . Module (sjiek woord voor weerstand) geeft maar 1450 door waardoor er 200 baar extra word gestoken en er ondertussen 1850 bar op uwe common rail staat . Ook echte chiptuning verhoogt hier waardes met dat grote verschil dat de ecu die verhoogde waarde effectief binnenkrijgt en de motor in noodloop zal laten gaan als het te gortig word . bijv : via obd chiptuning is de druk verhoogt naar 1850 bar (ik geef hier maar natte vinger cijfers he dus pin me daar niet op vast he ;) ) limiet voor ecu ligt op 1900 bar dus zolang hij daar niet komt is er geen probleem . bij module loopt hij effectief op 1850 terwijl ecu maar 1650 ziet met als gevolg dat ge al 2100 bar moet halen voor de ecu ingrijpt met zware schade tot gevolg . Denk aan hoge druk pomp , dpf , gaten in cilinders etc...
AFBLIJVEN DUS ;-)

Geplaatst: 21-01-2013 21:21
door hangterisaan
Ben trouwens eens benieuwd hoe uwe collega zijn garantiepolitiek is wanneer er iemand staat met een factuur van de garage voor een euroke of 4000 ;-) . Ook makkelijk en goed lol ? :-)

Geplaatst: 22-01-2013 10:01
door arrivinghere
Niks zo goed als een degelijke OBD tuning. Het is op dit forum al zo dikwijls gezegd. Nog maar eens dan: Powerbox, chip enz. afblijven van die rommel!
Als je meer vermogen wil, laat dat dan doen door een specialist die weet waar hij mee bezig is. Iedere motor is anders. Een goede tuner zal eerst de parameters van jouw motor meten en registreren en aan de hand van die gegevens de software aanpassen en dan nogmaals metingen doen. Dit desnoods verschillende malen tot het resultaat goed is. Denk je nu echt dat zo'n chip of powerbox dat ook kan?

Geplaatst: 22-01-2013 12:37
door CruzerLT
met een power box is het vragen om ellende, de meeste komen na verloop van tijd ook weer te koop, gewoon om dat ze niet doen wat er beloofd word
ja je moter om zeep helpen als je de grenzen gaat opzoeken van je vermogen

Geplaatst: 22-01-2013 16:50
door StijnG
Ik heb mijn auto is vergeleken
163pk naar 215pk.
Terwijl bij OBD tuning maar 200pk is... Zoiets vertrouw ik toch ook niet ze.

Ben met de bovenstaande meningen totaal akkoord. Beter meer betalen en deftige naservice. Ook door profs... ipv goedkoop en achteraf in de garage met een motor die kapot is.

Geplaatst: 12-02-2013 11:16
door KevinX
Thanks for posting.I was able to learned some new stuff.Im a newbie here,thats why I loved to read new things.

Geplaatst: 13-02-2013 09:32
door arrivinghere
Welcome Kevin, do you understand what we're writing here?