Pagina 10 van 30

Geplaatst: 05-03-2011 15:02
door chevy1979
volgens mij scheelt er meer want de 125 en 150 pk versie zijn euro4 motoren met 1991 cc
en de 163 pk versie is een euro 5 met 1998cc inhoud

Geplaatst: 05-03-2011 16:51
door Rostie87
hhmm dat noemt men nu eens brute pech hebben :(

Geplaatst: 05-03-2011 19:52
door chevy1979
ach,zelfs als je je wagen chipt wil je na een poosje toch terug meer dus ergens moet je een grens trekken .

Geplaatst: 05-03-2011 23:29
door Mister_K
Zo, ik ben vandaag langsgeweest. Van 125pk naar 180, en koppel 400Nm!
Wat trekt hij lekker zeg, vooral van 120 naar 160, hij is niemeer te stoppen...
Een gigantisch vermogensverschil. Maar ik heb wel een paar bedenkingen. Ze vertelden mij dat ik hem eerst +/- 150km moest inrijden voor het resultaat echt voelbaar zou zijn. Nu ben ik van ginder tot brussel gereden maar hij doet toch nog wel een beetje raar. Als ik wat gas wil geven, bvb na het schakelen, moet hij eerst ongeveer 2 seconden "nadenken" en schiet dan pas vooruit als een raket, is alsof hij twijfelt... Dat is zo in elke versnelling, raar toch? Of is dit normaal?

En een tweede ding zijn de lampjes die zijn beginnen branden op het dash (TC, ESP en onderhoud), die zouden na een tijdje vanzelf uitgaan zeiden ze, is dat zo? Maak me er wat zorgen over.

Maar vooral dan over het "twijfelen", veel vermogen is leuk maar hij moet ook snel reageren als je op het gas komt natuurlijk...

Geplaatst: 06-03-2011 01:03
door arrivinghere
Dit kan niet de bedoeling zijn. Als je voor chiptuning gaat, wil je directe respons op het gaspedaal. En over die lampjes zou ik me ook zorgen maken. Blijven die aan of gaan ze enkel soms branden?

Geplaatst: 06-03-2011 08:37
door CruzerLT
Mister_K schreef:Zo, ik ben vandaag langsgeweest. Van 125pk naar 180, en koppel 400Nm!
Wat trekt hij lekker zeg, vooral van 120 naar 160, hij is niemeer te stoppen...
Een gigantisch vermogensverschil. Maar ik heb wel een paar bedenkingen. Ze vertelden mij dat ik hem eerst +/- 150km moest inrijden voor het resultaat echt voelbaar zou zijn. Nu ben ik van ginder tot brussel gereden maar hij doet toch nog wel een beetje raar. Als ik wat gas wil geven, bvb na het schakelen, moet hij eerst ongeveer 2 seconden "nadenken" en schiet dan pas vooruit als een raket, is alsof hij twijfelt... Dat is zo in elke versnelling, raar toch? Of is dit normaal?

En een tweede ding zijn de lampjes die zijn beginnen branden op het dash (TC, ESP en onderhoud), die zouden na een tijdje vanzelf uitgaan zeiden ze, is dat zo? Maak me er wat zorgen over.

Maar vooral dan over het "twijfelen", veel vermogen is leuk maar hij moet ook snel reageren als je op het gas komt natuurlijk...
dat is wel een serieuze upgrade ,ben benieuwd hoe hij het doet na een 500km. dan moet het gas wel direct reageren

Geplaatst: 06-03-2011 09:41
door Mister_K
Kan het dan normaal zijn? Die mensen zijn enorm ervaren dus ze zullen wel weten waarover ze praten zeker als ze zeggen dat de auto de software moet inleren voor hij optimaal rijdt. Ik had al zo een gevoel dat hij toch iets vlugger reageert dan helemaal in het begin maar kan ook ingebeeld zijn natuurlijk.
Die lampjes blijven constant branden en er komt een foutcode op de bc. Maar dat zou volgens hen ook allemaal verdwijnen. Laat ons hopen.

Op de snelweg kon iig niemand mij nog bijhouden, wat een koppel zeg die 400 Nm.

Geplaatst: 06-03-2011 11:08
door c3ltic
Amaai, zo'n verschil moet alleszins de max zijn om aan te voelen.

Hoop ook wel dat zowel die 'twijfel' als 'foutmeldingen' verdwijnen, want denk ook dat dat niet echt de bedoeling kan zijn.
So keep us posted ;)

Geplaatst: 06-03-2011 12:50
door arrivinghere
hmmmm... zou er toch niet gerust in zijn. Welke foutcode geeft hij?

Geplaatst: 06-03-2011 13:00
door Mister_K
Nr 84 als ik mij niet vergis. En nja zie het niet zitten om zover te rijden om het laten te fixen. Maar ice had zijn 125pk toch ook daar laten tunen tot 180pk? had jij er dan geen last van?