Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Bericht door willyT » 05-12-2010 21:46

arrivinghere schreef:Het is mij niet zozeer om de pk's te doen eigenlijk. Standaard is de 150 pk versie al meer dan snel genoeg voor mij. Ik ben niet echt een racer. :) Maar het mag wel vlot gaan ja. En ik zou het fijn vinden als het koppel bij een lager toerental vrijkomt. Extra koppel is ook altijd meegenomen natuurlijk. Het zogenaamde turbogat is soms vervelend.
Het koppel komt bij mijne box bij een toerental van ongeveer 1400t/min al vrij en dat is echt een plezier om mee te rijden.Ik moet veel minder terugschakelen als ik wil accelereren

richard00
Newby
Newby
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-09-2010 18:30

Bericht door richard00 » 06-12-2010 22:17

mensen, ik heb ook al een tijd geleden gekeken of ik mijn cruze 1.6 LS kon tunen en dit is dus niet het geval alle cruzes met uitzondering van de diesels zijn niet te chiptunen dit komt omdat de boorcomputer zich wel laat uitlezen maar de software niet terug laat plaatsen dat is weer een beveiliging van chevrolet.

ik ben er nog steeds mee bezig maar het zal erop neer komen dat je via vele omwegen het op de volgende 2 manieren kan laten doen:

1 een blackbox installeren plug en play maar raad het af omdat dit je gegevens van de auto vervalst naar de computer toe.

2 een intelliebox laten installeren dit is een 2e boordcomputer waar ze via de originele kunnen uitlezen en software aanpassen en het terug zetten op de 2e computer.

google ff intelliebox en je komt meer te weten.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 07-12-2010 10:02

ik hebt vandaag ge belt over de garantie als je de auto op pep maar geen garantie dus ik begin er niet aan vind het jammer maar ik vind het risico om mijn garantie te verliezen te groot
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 07-12-2010 21:23

richard00 schreef:mensen, ik heb ook al een tijd geleden gekeken of ik mijn cruze 1.6 LS kon tunen en dit is dus niet het geval alle cruzes met uitzondering van de diesels zijn niet te chiptunen dit komt omdat de boorcomputer zich wel laat uitlezen maar de software niet terug laat plaatsen dat is weer een beveiliging van chevrolet.

ik ben er nog steeds mee bezig maar het zal erop neer komen dat je via vele omwegen het op de volgende 2 manieren kan laten doen:

1 een blackbox installeren plug en play maar raad het af omdat dit je gegevens van de auto vervalst naar de computer toe.

2 een intelliebox laten installeren dit is een 2e boordcomputer waar ze via de originele kunnen uitlezen en software aanpassen en het terug zetten op de 2e computer.

google ff intelliebox en je komt meer te weten.
Begrijp ik het goed als ik stel dat zo'n intelliebox hetzelfde resultaat geeft als OBD tuning maar dan via een omweg?
Heb je ongeveer een idee over het resultaat dat hiermee kan bekomen worden Richard00?
Ik heb ook altijd gehoord dat de winst bij atmosferische benzinemotoren beperkt is (zoals Willy ook al stelde)

Persoonlijk blijf ik er nog een beetje op hopen dat de software van de nieuwe 163pk diesel op mijn diesel kan gezet worden. 360Nm bij 1750tpm is toch al wat beter dan 320Nm bij 2000tpm. Vrijdag heb ik een afspraak bij de dealer voor een 30000km smering en onderhoud. Zal er nog eens naar informeren. Daarna weet ik meer (hopelijk).

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 10-12-2010 08:30

richard00 schreef:mensen, ik heb ook al een tijd geleden gekeken of ik mijn cruze 1.6 LS kon tunen en dit is dus niet het geval alle cruzes met uitzondering van de diesels zijn niet te chiptunen dit komt omdat de boorcomputer zich wel laat uitlezen maar de software niet terug laat plaatsen dat is weer een beveiliging van chevrolet.

ik ben er nog steeds mee bezig maar het zal erop neer komen dat je via vele omwegen het op de volgende 2 manieren kan laten doen:

1 een blackbox installeren plug en play maar raad het af omdat dit je gegevens van de auto vervalst naar de computer toe.

2 een intelliebox laten installeren dit is een 2e boordcomputer waar ze via de originele kunnen uitlezen en software aanpassen en het terug zetten op de 2e computer.

google ff intelliebox en je komt meer te weten.
Welk octaangehalte heeft de benzine die je tankt Richard00?
En is er een maximaal octaangehalte voorgeschreven?
Door dit octaangehalte op te boosten(eventueel met additieven) zouden je prestaties ook wel eens kunnen verbeteren. Maar ga eerst na wat kan en niet kan. Bespreek het eventueel eerst met je dealer.

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 01-02-2011 20:37

Een paar stats van de chiptuner 'SKN'


De 1.6 Benzine

Van:

113pk / 153 NM

Naar:

126pk / 168 NM


De 1.8 Benzine

Van:

141pk / 176 NM

Naar:

156pk / 192 NM


De 2 liter diesel ( 2 versies )

Versie 1

Van:

125pk / 300 NM

Naar:

151pk / 355 NM

Versie 2

Van:

150pk / 320 NM

Naar:

175pk / 375 NM




Even ter vergelijking en verduidelijking:


De 2 liter diesel chip van EDS

Van:

150pk / 320 NM

Naar:

190pk / 430 NM




Wat ik wel vond bij SKN is dit:

Our TÜV certified development and production will ensure quality and service at the highest level.
SKN is not thinking of the limits of feasibility but of the sensible.
SKN philosophy is that the reserves of your engine will be used and not exhausted.
SKN offers a free 60 months software warranty and an additional 36 month tuning and mobility warranty.
With your SKN product you are in all respects on the safe side.

Ruw vertaalt naar het Nederlands:

Onze TÜV gecertificeerde ontwikkeling en productie zal zorgen voor kwaliteit en service op het hoogste niveau.
SKN is niet te denken aan de grenzen van de haalbaarheid maar van wat verstandig is.
De SKN filosofie is dat de reserves van uw motor gebruikt zullen worden zonder echt de grens op te zoeken.
SKN biedt een gratis 60 maanden Software garantie en een extra 36 maanden tuning en mobiliteit garantie.


Prijs is hetzelfde als EDS, vebruik blijft wel lager vermoed ik.
Afbeelding
Life is great in my cruze.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 01-02-2011 20:41

Flashworks schreef:Een paar stats van de chiptuner 'SKN'


De 1.6 Benzine

Van:

113pk / 153 NM

Naar:

126pk / 168 NM


De 1.8 Benzine

Van:

141pk / 176 NM

Naar:

156pk / 192 NM


De 2 liter diesel ( 2 versies )

Versie 1

Van:

125pk / 300 NM

Naar:

151pk / 355 NM

Versie 2

Van:

150pk / 320 NM

Naar:

175pk / 375 NM




Even ter vergelijking en verduidelijking:


De 2 liter diesel chip van EDS

Van:

150pk / 320 NM

Naar:

190pk / 430 NM




Wat ik wel vond bij SKN is dit:

Our TÜV certified development and production will ensure quality and service at the highest level.
SKN is not thinking of the limits of feasibility but of the sensible.
SKN philosophy is that the reserves of your engine will be used and not exhausted.
SKN offers a free 60 months software warranty and an additional 36 month tuning and mobility warranty.
With your SKN product you are in all respects on the safe side.

Ruw vertaalt naar het Nederlands:

Onze TÜV gecertificeerde ontwikkeling en productie zal zorgen voor kwaliteit en service op het hoogste niveau.
SKN is niet te denken aan de grenzen van de haalbaarheid maar van wat verstandig is.
De SKN filosofie is dat de reserves van uw motor gebruikt zullen worden zonder echt de grens op te zoeken.
SKN biedt een gratis 60 maanden Software garantie en een extra 36 maanden tuning en mobiliteit garantie.


Prijs is hetzelfde als EDS, vebruik blijft wel lager vermoed ik.
bij wie kan je dit bestellen die chips ??vast bedankt voor deze informatie
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 01-02-2011 20:50

Bestellen gaat niet,
Voor zover ik weet is er niemand die een SKN of EDS licentie heeft in BE of NL.
Dus dat word een tripje naar DE.



Ik ben nog even aan het zoeken naar dichter bij de deur,
Ik heb er een paar maar die tunen alleen de 2l diesel.


edit:


Je hebt ook ziptuning in BE en NL.
Die beloven 189pk en 416NM op de 2l diesel.
Afbeelding
Life is great in my cruze.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 01-02-2011 20:57

zo heb je ook de powerbox die je zelf kunt plaatsen
maar of je hier resultaat mee haalt betwijfel ik
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Flashworks
Member Senior
Member Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 31-01-2011 17:13

Bericht door Flashworks » 01-02-2011 20:58

Idd, resultaat haal je er zeker mee maar meestal nog geen 70% van wat beloofd word. , ;)
Afbeelding
Life is great in my cruze.

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”