Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Gast

Bericht door Gast » 05-12-2010 17:49

Ik ben geen voorstander van chip tuning dat is spelen met toleranties die uw levensduur van de motor bepalen .
Is 150 Pk nog niet genoeg voor de Diesel versie ? Ik denk van wel maar dit is dan ook uitsluitend mijn mening . Ik heb de benzine versie van 141 PK genomen en een automaat dan nog en ik moet zeggen hij trekt beter dan mijn Chevrolet Corsica en verbruik ,, ik heb vandaag een stuk gereden aan 80km/hr +- 1500 toeren en had op dat moment een verbruik van 6.8 da is niet slecht vind ik.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2010 18:01

Stone schreef:Ik ben geen voorstander van chip tuning dat is spelen met toleranties die uw levensduur van de motor bepalen .
Is 150 Pk nog niet genoeg voor de Diesel versie ? Ik denk van wel maar dit is dan ook uitsluitend mijn mening . Ik heb de benzine versie van 141 PK genomen en een automaat dan nog en ik moet zeggen hij trekt beter dan mijn Chevrolet Corsica en verbruik ,, ik heb vandaag een stuk gereden aan 80km/hr +- 1500 toeren en had op dat moment een verbruik van 6.8 da is niet slecht vind ik.
dat is zeker niet slecht de onze rijd ook zo iets nu met die kou in Polen ietjes meer 7.1
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Bericht door willyT » 05-12-2010 18:06

bertvaneck schreef:ik hebt nu ook gelezen dat men het ook heeft voor benzinemotoren maar nu ik dit lees word ik weer on :?: zeker[/quote Voor een benzine motor zonder turbo is de winst zeer gering en vind ik zelf de meerkost niet echt in verhouding met de extra vermogen.Mijn vorige auto was een saab 9.3 met 150 pk en die heb ik origineel laten tunen (hirsch 1.800€) en een vriend van mij bij andere firma (800€) en eerlijk gezegd we zijn veel samen weg geweest en hij moest echt niet onderdoen voor mijn Saab en ik voor de zijne en hij heeft ooit problemen gehad met de motor terwijl ik op 120000km mijn heel balansas systeem moeten vernieuwen heb. Dealers prijs 1200€ zelf gedaan 450 €. Dus ?????

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2010 18:11

willyT schreef:
bertvaneck schreef:ik hebt nu ook gelezen dat men het ook heeft voor benzinemotoren maar nu ik dit lees word ik weer on :?: zeker[/quote Voor een benzine motor zonder turbo is de winst zeer gering en vind ik zelf de meerkost niet echt in verhouding met de extra vermogen.Mijn vorige auto was een saab 9.3 met 150 pk en die heb ik origineel laten tunen (hirsch 1.800€) en een vriend van mij bij andere firma (800€) en eerlijk gezegd we zijn veel samen weg geweest en hij moest echt niet onderdoen voor mijn Saab en ik voor de zijne en hij heeft ooit problemen gehad met de motor terwijl ik op 120000km mijn heel balansas systeem moeten vernieuwen heb. Dealers prijs 1200€ zelf gedaan 450 €. Dus ?????
ik zal eens vragen bij de dealer als zei het ook doen en hoe het zit dan met de garantie
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Bericht door willyT » 05-12-2010 18:14

Stone schreef:Ik ben geen voorstander van chip tuning dat is spelen met toleranties die uw levensduur van de motor bepalen .
Is 150 Pk nog niet genoeg voor de Diesel versie ? Ik denk van wel maar dit is dan ook uitsluitend mijn mening . Ik heb de benzine versie van 141 PK genomen en een automaat dan nog en ik moet zeggen hij trekt beter dan mijn Chevrolet Corsica en verbruik ,, ik heb vandaag een stuk gereden aan 80km/hr +- 1500 toeren en had op dat moment een verbruik van 6.8 da is niet slecht vind ik.
Daar is iedereen vrij in natuurlijk maar mijn diesel is onder de 2000t/min op sterven na dood en nu word hij al wakker op 1400t/min en dat is tijdens het rijden een openbaring en dat geld ook bij legalle snelheden dwz dat ik geen schumacher moet spelen om voordeel te halen uit mijn box.Want eerlijk gezegd hadden ze een cruze met een Benzine motor met turbo had ik die verkozen boven een diesel,rijd veel fijner en plezanter

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 05-12-2010 18:54

als ik zou overwegen om chiptuning te doen of een powerbox dan zou voor mij het belangrijkste zijn dat ie zuiniger word
maar ik denk dat het gewoon origineel blijft zoals ie is , ik heb nu 141 pk en dat vind ik best wel genoeg
en zoals stone al schreef ,bij 80km.p.u. een gemiddelt verbruik van 6.5
ben ik al dik tevreden mee ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2010 19:11

rinus daarom twijfel ik ook ik moet de 14 december terug naar Nederland om wat zaken te regelen en ik hebt ook een afspraak met de dealer over de buiten temparatuur meter die werk bij mijn niet en dan wou ik gelijk vragen hoe het zit met chip turning zoals het punt garantie en hoeveel je er voor terug krijgt :?:
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Gast

Bericht door Gast » 05-12-2010 20:45

bertvaneck schreef:rinus daarom twijfel ik ook ik moet de 14 december terug naar Nederland om wat zaken te regelen en ik hebt ook een afspraak met de dealer over de buiten temparatuur meter die werk bij mijn niet en dan wou ik gelijk vragen hoe het zit met chip turning zoals het punt garantie en hoeveel je er voor terug krijgt :?:
Ik vrees het antwoord voor de garantie al te weten , die mag je op uw buik schrijven , als er iemand anders dan Chevrolet aan uw ECU en andere dingen komt .....

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2010 20:54

Stone schreef:
bertvaneck schreef:rinus daarom twijfel ik ook ik moet de 14 december terug naar Nederland om wat zaken te regelen en ik hebt ook een afspraak met de dealer over de buiten temparatuur meter die werk bij mijn niet en dan wou ik gelijk vragen hoe het zit met chip turning zoals het punt garantie en hoeveel je er voor terug krijgt :?:
Ik vrees het antwoord voor de garantie al te weten , die mag je op uw buik schrijven , als er iemand anders dan Chevrolet aan uw ECU en andere dingen komt .....
dan begin ik er niet aan :?: ik zal morgen eens bellen naar mijn dealer
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-12-2010 21:19

Het is mij niet zozeer om de pk's te doen eigenlijk. Standaard is de 150 pk versie al meer dan snel genoeg voor mij. Ik ben niet echt een racer. :) Maar het mag wel vlot gaan ja. En ik zou het fijn vinden als het koppel bij een lager toerental vrijkomt. Extra koppel is ook altijd meegenomen natuurlijk. Het zogenaamde turbogat is soms vervelend.

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”