Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Re: powerbox

Bericht door arrivinghere » 04-12-2010 21:11

willyT schreef:
CruzerLT schreef:
willyT schreef:Ik heb vandaag een powerbox geplaatst in mijn cruze 150pk en nu zou ik er 196 moeten en hebben en 410nm en ja hoor het is dag en nacht verschil .Al vanaf een toerental van ongeveer 1400 t/min gaat hij er vandoor als een speer en hij blijft gaan.
hallo willyT, van harte welkom op het forum
je mag van jezelf een voorstelling doen in de betreffende topic als je wilt

is of word je cruze nu ook zuiniger in het gebruik?
wat zijn de kosten van een powerbox?
Het juiste verbruik heb ik nog niet kunnen testen maar op de boordcomputer geeft hij toch 1 liter minder verbruik op met een snelheid van 120km/h.De powerbox komt op 245 euro verzending in begrepen en de box kan je nog instellen naar eigen goesting
245 € da's niet teveel. En wat kan je juist instellen en hoe doe je dat? Kan je zelf de turbodruk bepalen en de druk van de Bosch pomp? Of liggen deze vast in de box en heb je hier gegevens van? Veel vragen he :)

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Re: powerbox

Bericht door willyT » 04-12-2010 21:22

bertvaneck schreef:
willyT schreef:
CruzerLT schreef: hallo willyT, van harte welkom op het forum
je mag van jezelf een voorstelling doen in de betreffende topic als je wilt

is of word je cruze nu ook zuiniger in het gebruik?
wat zijn de kosten van een powerbox?
Het juiste verbruik heb ik nog niet kunnen testen maar op de boordcomputer geeft hij toch 1 liter minder verbruik op met een snelheid van 120km/h.De powerbox komt op 245 euro verzending in begrepen en de box kan je nog instellen naar eigen goesting
willie werk het ook op benzine motoren ?????
Neen enkel op turbo diesel

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Re: powerbox

Bericht door willyT » 04-12-2010 21:28

arrivinghere schreef:
willyT schreef:
CruzerLT schreef: hallo willyT, van harte welkom op het forum
je mag van jezelf een voorstelling doen in de betreffende topic als je wilt

is of word je cruze nu ook zuiniger in het gebruik?
wat zijn de kosten van een powerbox?
Het juiste verbruik heb ik nog niet kunnen testen maar op de boordcomputer geeft hij toch 1 liter minder verbruik op met een snelheid van 120km/h.De powerbox komt op 245 euro verzending in begrepen en de box kan je nog instellen naar eigen goesting
245 € da's niet teveel. En wat kan je juist instellen en hoe doe je dat? Kan je zelf de turbodruk bepalen en de druk van de Bosch pomp? Of liggen deze vast in de box en heb je hier gegevens van? Veel vragen he :)
Het is beter dat je eens kijk op de site www.racechip.de ik heb de pro in de mijne geplaatst en voor de auto van mijn vrouw(citroen c2)een half jaar geleden de gewone en tot nu toe geen problemen met de auto van welke aard ook.De box is zelf heel gemakkelijk te plaatsen ik heb het gefikst in 10 min.

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Re: powerbox

Bericht door willyT » 04-12-2010 21:34

arrivinghere schreef:
willyT schreef:Ik heb vandaag een powerbox geplaatst in mijn cruze 150pk en nu zou ik er 196 moeten en hebben en 410nm en ja hoor het is dag en nacht verschil .Al vanaf een toerental van ongeveer 1400 t/min gaat hij er vandoor als een speer en hij blijft gaan.
Hey Willy. Welkom!
Waar heb je die powerbox laten plaatsen? En wat zijn de kosten?
Ik overweeg ook chiptuning maar heb me al laten vertellen dat OBD tuning dan de voorkeur heeft.
Powerbox is beter , die kan je zelf plaatsen en verwijderen voor een onderhoud(garantie ;) ) als je me begrijp bij je dealer.De box laat geen sporen achter!

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Re: powerbox

Bericht door arrivinghere » 04-12-2010 22:26

willyT schreef:
arrivinghere schreef:
willyT schreef:Ik heb vandaag een powerbox geplaatst in mijn cruze 150pk en nu zou ik er 196 moeten en hebben en 410nm en ja hoor het is dag en nacht verschil .Al vanaf een toerental van ongeveer 1400 t/min gaat hij er vandoor als een speer en hij blijft gaan.
Hey Willy. Welkom!
Waar heb je die powerbox laten plaatsen? En wat zijn de kosten?
Ik overweeg ook chiptuning maar heb me al laten vertellen dat OBD tuning dan de voorkeur heeft.
Powerbox is beter , die kan je zelf plaatsen en verwijderen voor een onderhoud(garantie ;) ) als je me begrijp bij je dealer.De box laat geen sporen achter!
da's een voordeel ja en de prijs ook natuurlijk maar sommigen beweren dat een box foute gegevens naar de motor doorstuurt en OBD tuning niet. Bij OBD tuning zouden enkele waarden veranderd worden zoals turbodruk en druk van de dieselpomp. De tuner kan ook precies vertellen wat er veranderd wordt. Ik heb er geen idee van wat zo'n powerbox precies doet. Op de site zegt men hier ook niks over.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 05-12-2010 10:13

kwam deze op marktplaats tegen:

chiptuning €195,00
http://link.marktplaats.nl/399065511
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Bericht door willyT » 05-12-2010 15:19

CruzerLT schreef:kwam deze op marktplaats tegen:

chiptuning €195,00
http://link.marktplaats.nl/399065511
Met chiptuning zitten ze in de ecu van de fabricant te prutsen he en dat is heel gemakkelijk te achterhalen mocht ge een probleem krijgen met de motor de garantie vervalt voor 100% op alles.Mijn broer had een bmw x5 met chiptuning van een heel bekend bedrijf dat aanbevolen geweest is door zijn dealer,op 50000km ketting van oliepomp aandrijving stuk gevlogen met als gevolg volledige motor schade.Bmw heeft ecu uit gelezen hebben de chiptuning ontdekt en de garantie werd in getrokken op heel de wagen,en dat voor een wagen van 98000€ en 9 maand oud.Prettig is anders hoor zijn factuur na herstelling (nieuw motorblokl) 20000€.M.a.w powerbox is niet te achterhalen en is zelf na 10 min verwijdert mochten er problemen optreden en de auto naar de dealer moet voor wat dan ook.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-12-2010 17:04

Ja ik begrijp wat je bedoelt Willy. Je hebt enerzijds een sterk argument om voor zo'n box te gaan. Maar wat als de garantieperiode om is en je jaagt dan je dieselpomp er door omdat zo'n box de druk op die pomp gedurende geruime tijd maximaal gezet heeft? Dan kan je ook 3 à 4 duizend euro ophoesten. De slijtage van bepaalde onderdelen zal na tuning volgens mij zeker toenemen. Als er niet overdreven wordt met het veranderen van bepaalde waarden, zal dit nog wel allemaal meevallen denk ik. Daarom zou ik eigenlijk willen weten in welke mate zo'n box deze waarden verandert. Als je van plan bent je wagen te verkopen voor de garantieperiode om is, maakt dit niet uit natuurlijk. Maar ik ben eigenlijk van plan er nog wat langer mee te rijden.

willyT
Newby
Newby
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-11-2010 23:58

Bericht door willyT » 05-12-2010 17:39

arrivinghere schreef:Ja ik begrijp wat je bedoelt Willy. Je hebt enerzijds een sterk argument om voor zo'n box te gaan. Maar wat als de garantieperiode om is en je jaagt dan je dieselpomp er door omdat zo'n box de druk op die pomp gedurende geruime tijd maximaal gezet heeft? Dan kan je ook 3 à 4 duizend euro ophoesten. De slijtage van bepaalde onderdelen zal na tuning volgens mij zeker toenemen. Als er niet overdreven wordt met het veranderen van bepaalde waarden, zal dit nog wel allemaal meevallen denk ik. Daarom zou ik eigenlijk willen weten is in welke mate zo'n box deze waarden verandert. Als je van plan bent je wagen te verkopen voor de garantieperiode om is, maakt dit niet uit natuurlijk. Maar ik ben eigenlijk van plan er nog wat langer mee te rijden.
Bij chiptuning worden er ook waarden verandert en geloof me die chiptuners of powerboxers kunnen volgens mij toch niet slimmer zijn als eender welke constructeur die er miljoenen tegen aangooien om een motor te ontwikkelen en die tuners voor een paar honderd euro uw motor zogezegd OPTIMALISEREN.Aan elke tuning van welke aard hangen natuurlijk nadelen,maar ik denk als ge een getunde motor niet overmatig MISBRUIKT er weinig problemen van komen.Als ge toch voortdurend veel pk's wilt gebruiken is het toch beter dat ge een auto koopt die standaard uw gewenste pk's levert zonder een tuning.Ik heb de tuning gedaan zodat ik als het nodig moest hebben toch een paar pk's achter de hand heb die kunnen bij springen.Mijn Cruze moet geen rally auto worden hoor.Als er iets stuk gaat na de garantie periode met een chip tuning of powerbox de kosten zijn toch voor u hoor want de garantie die sommige beloven zijn niks waard omdat er in kleine letters vermeld staat dat de schade aan de motor moet kunnen bewezen worden dat het de schuld is van de powerbox of chiptuning,dus anders gezegt bewijs het maar is toch nooit hun schuld maar die van u zoals uw rijstijl ,slechte diesel ,verkeerde olie en zo kan ik nog effe door gaan.De beslissing is toch aan u of ge het risico wilt nemen.

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 05-12-2010 17:43

ik hebt nu ook gelezen dat men het ook heeft voor benzinemotoren maar nu ik dit lees word ik weer on :?: zeker
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”