Chiptuning

hierin kunt u alles kwijt wat met tuning en racesport te maken heeft van de cruze
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 27-08-2011 14:18

CruzerLT schreef:over het algemeen worden de motoren wel iets zuiniger na het chiptunen ;)
Hmm , ja maar ik betrouw het toch nog altijd niet hoor , als alles zoveel beter en zuiniger word , waarom passen ze dit niet onmiddellijk op de fabrieks instellingen toe en wat met verzekering en fiscus want je betaald je BIV op de Pk's (de kans dat ze je pakken hier in Belgie is natuurlijk héél klein maar je weet nooit of er ooit een politieker komt die eens grote kuis doet ). En wat met de motor garantie ?

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 27-08-2011 16:22

Welke garantie heeft de tuner gegeven ?

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-08-2011 16:43

Stone schreef:
CruzerLT schreef:over het algemeen worden de motoren wel iets zuiniger na het chiptunen ;)
Hmm , ja maar ik betrouw het toch nog altijd niet hoor , als alles zoveel beter en zuiniger word , waarom passen ze dit niet onmiddellijk op de fabrieks instellingen toe en wat met verzekering en fiscus want je betaald je BIV op de Pk's (de kans dat ze je pakken hier in Belgie is natuurlijk héél klein maar je weet nooit of er ooit een politieker komt die eens grote kuis doet ). En wat met de motor garantie ?
Ik heb me dit ook al afgevraagd. Volgens een collega (technieker) zou dit zijn omdat de software zo ontwikkeld is dat de motoren kunnen gebruikt worden binnen een zeer grote marge en zeer grote temperatuurschommelingen aan zouden kunnen. (van Siberië tot de Sahara) Nu bij ons komt dit niet voor en kunnen ze de motoren fijner tunen door de software aan te passen. Als het buiten -45°C is ga ik toch niet rondrijden ;)

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-08-2011 16:49

Dit is wat op de website van ASD staat:
Bij diesel tuning wordt het motorvermogen van uw auto elektronisch geoptimaliseerd. Sinds het ontstaan van elektronisch gestuurde diesel motoren worden meer en meer wagens softwarematig aangestuurd. Hierdoor kunnen de prestaties van deze auto’s ook steeds meer softwarematig aangepast en verbeterd worden.

ASD chiptuning maakt bij diesel tuning vooral gebruik van OBD tuning, de opvolger van chiptuning. Bij chiptuning wordt het programma herschreven door de originele chip te vervangen. OBD staat voor "On Board Diagnosis", dit is ook het systeem waarlangs men ook mogelijke motorproblemen kan opsporen of waarlangs uw dealer software updates oplaadt. Bij OBD tuning worden de gegevens van het motormanagement uitgelezen via een diagnosestekker en vervolgens geoptimaliseerd naar het type voertuig en het specifieke gebruik ervan. ASD beschikt niet enkel over de meest recente technieken betreffende OBD en diesel tuning, maar ook over de meest kwalitatieve diagnosetools van gerenommeerde merken zoals Bosch en Texa.

Iedere auto beschikt over een eigen unieke software en moet individueel behandeld worden. ASD chiptuning voert dan ook een diesel tuning op maat uit die ervoor zorgt dat uw auto niet enkel qua verbruik maar ook qua trekkracht beter presteert. Door een hoger koppel zal uw auto dus niet enkel krachtiger zijn, maar door meer kracht te geven op een lager toerental zal uw auto ook minder brandstof verbruiken. De mate van brandstofbesparing is natuurlijk afhankelijk van uw rijstijl maar u kan tot 10 % brandstof besparen dankzij de diesel tuning.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-08-2011 16:53

En dit staat er ivm garantie:
Professionaliteit staat centraal voor ASD chiptuning, wij bieden u dan ook een functiegarantie van 5 jaar op de uitgevoerde tuning.

Gast

Bericht door Gast » 27-08-2011 16:58

arrivinghere schreef:En dit staat er ivm garantie:
Professionaliteit staat centraal voor ASD chiptuning, wij bieden u dan ook een functiegarantie van 5 jaar op de uitgevoerde tuning.
'K zou toch nog eens willen zien dat zij U een nieuwe motor vergoeden moest er morgen er ergens iets gebeuren met uw motor en als uw dealer weet heeft van de tuning mag je ook al uwe garantie op uw buik schrijven.....

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-08-2011 17:16

True. De garantie die zo'n tuner geeft, stelt eigenlijk niet veel voor. Ik ben eigenlijk eerder afgegaan op ervaringen van Captiva rijders (zelfde motor) en ook nog andere merken die door deze tuner via OBD gedaan werden. (Hij doet zo'n 500 OBD's per jaar) En ze waren er allemaal positief over. We zijn ook niet extreem ver gegaan om de laatste pk er uit te halen. 172pk is mooi maar niet overdreven he. Ik heb het gevoel dat de motor nu gezonder is dan daarvoor. Het is inderdaad een risico maar ik heb er geen spijt van. Het rijplezier is me ook veel waard.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-08-2011 18:11

als jij er maar tevreden over bent, dat is het aller belangrijkste
en je hebt dan ook niet het onderste uit de kan willen halen wat betreft de tuning ,dus....
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Gast

Bericht door Gast » 27-08-2011 20:32

CruzerLT schreef:als jij er maar tevreden over bent, dat is het aller belangrijkste
en je hebt dan ook niet het onderste uit de kan willen halen wat betreft de tuning ,dus....
Ja natuurlijk elk moet weten wat hij doet natuurlijk en als dit beter rijd zoveel te beter , maar als er éénder wat aan de motor kapot gaat ook al zou het kapot gegaan zijn zonder tuning heeft men nu bij Chevrolet een reden om de garantie niet toe te kennen , daarom zou ik eerder geneigd zijn om te wachten met tuning tot dat de motor uit garantie is.

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 27-08-2011 22:01

och ja de garantie... alles valt eronder, behalve hetgeen kapot gaat :P
daarvoor zou ik het niet direct laten... toch niet voor de motor.
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Plaats reactie

Terug naar “tuning ,rally , en andere races”