Koreaan of Amerikaan

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
Plaats reactie
Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Koreaan of Amerikaan

Bericht door Patje » 18-02-2012 13:34

Ik schuim af en toe de autotijdschriften en sites al eens af, en nu laatst op het werk in verband met de Cruze een kleine discusie gehad.
Ik heb veel met Amerikaanse auto's gereden vroeger de V8 later de meer Europees gerichte Amerikanen ook de reden waarom ik voor Chevrolet gekozen heb nu.
In het ene tijdschrift spreekt men van een kleine Amerikaan op een andere site gaat het dan weer over een Koreaan.
Ik weet dat de Cruze in Korea wordt gebouwd in de oude Daewoo fabrieken maar niks meer met Daewoo te maken heeft, de HB wordt blijkbaar zelfs in Australië gebouwd bij Holden.
Maar voor mij is Chevrolet en GM nog steeds Amerikaans gelijk waar ze gebouwd zijn.
Hier in België wordt ook Volvo en Audi gamaakt en Opel zelfs in Polen nu maar dat maakt deze wagens ook niet Belgisch of Pools :-)
Was eens nieuwsgierig naar de reacties hier :-)

Gast

Bericht door Gast » 18-02-2012 15:48

Het merk Chevrolet die van jongs af aan bij de GM groep toe behoord is Amerikaans . Daewoo van oorsprong Koreaans is overgenomen door GM .
Zoals je zegt Chevrolet maakt gebruik van de fabrieken in Korea om verschillende modellen te produceren .

De naam Deawoo is bezig aan het uitdoven en maakt plaats voor Chevrolet ook in Korea.

De Cruze (4d) word op verschillende locaties gemaakt , Korea maakt Cruze's voor een groot deel van de Aziatische markt en Europa , Lordstown Ohio Noord Amerikaanse Markt en als ik mij niet vergis is er in in Mexico of Brazilie ook nog een fabriek die de Zuid-Amerikaanse Markt bevoorraad.
Rusland heeft zelf zijn Cruze fabriek doordat er heel strenge import regels zijn en het is mogelijk dat China voor dezelfde redenen zelf zijn Cruze maakt.

Onlangs verscheen nog een persbericht dat de Cruze die voor de Europese markt bestemd is mogelijks in Polen zou geproduceerd worden dit zou de wacht tijd waardoor er nu velen net niet de Cruze kopen heel wat verkorten.

Dat een wagen op andere locaties gemaakt word dan het hoofdkantoor (VS) is niet ongewoon de Camaro word gemaakt in Canada en werd zelfs een tijdje in Zwitserland en Antwerpen gemaakt (Jaren 60 - 70 ).

Een heel interessant boek is het 100 Years of Chevrolet boek helaas kan je hem hier in Europa niet bestellen .


Afbeelding

Doordat de benzine prijs heel lang spot goedkoop was heeft men in de States lang kunnen rond rijden met V8 en V6 motoren maar ik merk op de Internationale site dat er meer en meer Amerikanen zich bewust een Cruze kopen doordat de brandstof prijzen ook omhoog gaan , als je daarbij nog een de combinatie neemt dat 100 Km of 200 Km rijden om naar het werk te gaan als heel gewoon word gezien dan begrijp ik hun wel. (Ondanks het feit dat de benzine prijzen in de States al een heel pak gestegen zijn is ze nog altijd de helft goedkoper dan hier.)


Wat leuk is om weten is het feit dat Dodge onderdeel van Chrysler nu eigenlijk Italiaans is want ze zijn overgenomen door FIAT. Dus als je met je Cruze een opmerking krijgt zoals ik al kreeg van een Dodge rijder op een US meeting dan kan je hem terecht wijzen dat hij met zijn FIAT eigenlijk daar niet thuis hoort ( Wel kijken of die Dodge(Fiat) rijder kleiner is dan jij want anders kan je nog klop krijgen
:lol: :lol: :lol: :lol: ;) ).

Chevrolet is dus op en top Amerikaans degene die het tegendeel beweerd is een "Nitwit" .

PS betekenis Nitwit "nitwit
1) Dom persoon 2) Iem. die niets weet 3) Iemand die niets weet 4) Leeghoofd 5) Onbekwaam iemand 6) Onbekwaam persoon 7) Onbekwaam persoon (eng.) 8) Onbenul 9) Persoon die niet bekwaam is 10) Persoonsbenaming "

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 18-02-2012 16:48

Awel dat noem ik nog eens een antwoord se :-)
Trouwens ik rijd nu met een Dodge Caliber en de reden waarom ik daar niet meer ben gaan zien voor een nieuwe auto is omdat het FIAT geworden is en het kan tussen de oren zitten maar een Dodge of Chrysler met een FIAT logo wil ik niet echt rijden.
Ook al is de diesel van de chevrolet ook Italiaans, de naam tenminste niet :-)

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”