GM zou Opel meer en meer afstoten

hier kunt u alles wat betrekking heeft op nieuws over de cruze kwijt , zowel exterieur als interieur ,en model varianten
arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 22-07-2012 18:41

Het ligt er toch vingerdik bovenop dat dit soort nepjournalisten niet objectief schrijven. Het is trouwens niet de Cruze die onderdelen van de Astra leent maar net andersom. De Cruze werd al eerder in produktie gebracht dan de Astra en deze laatste maakt gebruik van hetzelfde onderstel. Er staan trouwens nog meer fouten in het artikel. Het marktaandeel van Opel stelt op wereldvlak ook bijlange niet zoveel voor als dat van Chevrolet.
Logisch dus dat steeds minder mensen de media (surtout de vakpers) nog au serieux nemen. Ik alvast al heeeeeeeeeeel lang niet meer ;)

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 22-07-2012 19:18

ik word kots misselijk van dat volk altijd hebben ze over het goedkope af werk van de Amerikaanse auto,s ik vind dat voor het geld wat je betaald een prima kwaliteit krijgt :?: het is logies dat onze Captiva een beter kwaliteit heeft van de binnen kant want hij kosten ook meer dan 26000 meer
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 23-07-2012 13:34

ik denk dat we deze discussies tot in den treure kunnen voeren
der over uitgepraat zijn we nooit ;)
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 23-07-2012 14:48

CruzerLT schreef:ik denk dat we deze discussies tot in den treure kunnen voeren
der over uitgepraat zijn we nooit ;)
rinus ik ben dat met je eens maar het doet wel zeer want je word weg gezet als een idioot die zo auto koopt het enigste wat goed is in de ogen van deze klanten is het VW concern en daar is ook niks mis mee maar Chevrolet GM :?: :D ook niet
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

bertvaneck
Member VIP
Member VIP
Berichten: 611
Lid geworden op: 23-08-2010 20:05

Bericht door bertvaneck » 23-07-2012 19:12

Nette auto. Echter, niet bijzonder om te zien.
Overigens zegt de rommel in de kofferruimte (sigarettenas of zand?) wel iets over de personen die deze auto onderhanden hadden.
door R de Bruin 22-07-12 | 12:54

Mooie nette auto! Ik zie ze alleen niet zoveel rijden in Nederland! De interieur is het zelfde als de Opel astra! Rijd goed! Veel ruimte! Of hij ook goed gaat verkopen daar heb ik mij twijfels?
door yogho 22-07-12 | 13:00

@r de bruin dat weet ik wel zeker want deze auto is al een behoorlijke tijd in productie en dit is een oude test
door JTDm Power 22-07-12 | 13:11

Bijzonder om nu een artikel met de 'oude' 1.8 terwijl er net deze week in Autoweek vermeld werd, dat deze wordt vervangen door de 1.4 turbo uit de Astra. Weinig nieuwswaarde dit.
door AsconaGT 22-07-12 | 13:40

het interieur heeft wel enkele dingen vanuit de astra, maar is verder wel helemaal anders. maar ik vind het wel een best mooie verschijning. zeker als je hem iets aankleed.
door FW Ta-183 Huckebein I 22-07-12 | 14:01

ligt ook aan de prijs: in Polen (met in totaal bijna 27% belasting) kost de Cruze hatchback vanaf € 11.290,- .......en daar verkoopt ie dus wel goed
door V6Turbo 22-07-12 | 14:04

Mooie neus maar wat een afschuwelijke kont, ziet er echt niet uit.
door VAG; Voor Altijd Geratel. 22-07-12 | 14:17

Lol die 1.8 motor is al niet eens meer leverbaar volgens mij.
Afgezien van dat is het wel een nette auto maar de prijs is gewoon 10 ruggen te hoog (zie ook de Amerikaanse prijzen). Wat dat betreft is dit meer een auto die tussen het B- en C-segment qua prijsstelling in moet vallen. Voor bijna 30 ruggen (de prijs is inmiddels weer verhoogd sinds 1 juli) is veel leukers te koop. En wat een gezeik over die sedan weer zeg Autoweek...
door A3-White 22-07-12 | 16:12

Alle auto's met een belasting toeslag zijn te duur in Nederland. En veel met belastingsvoordeel ook, slim geprijst door de bouwers.
De Cruze is simpel een goede auto, rijdt prettig, en de 1.8 zou zo maar eens een stuk zuiniger kunnen zijn als de 1.4 turbo, dat zou men moeten testen. Als de Cruze oubollig is, wat is een Golf dan? Het Had geen zin op de Cruze direct met 1.4 turbo te leveren om twee redenen, 1) te veel in het vaarwater van de Astra, 2) weinig belastingvoordeel te behalen, in veel gevallen de zelfde showroom zonder muur naar Opel. Of dat slim is en nodig, daar doe ik geen uitspraak over, VAG had een duidelijke scheding.
door V. . 22-07-12 | 16:39

Deze auto is perfect te plaatsen hoor, vraag dat maar aan beemwee in de WTCC.
door RDOG 22-07-12 | 16:42

Chevy zal er IMO niet echt mee zitten dat de Cruze in NL niet zo grif van de hand gaat....op de thuismarkt gaat dit model als een komeet en weten een hoop mensen niet eens meer hoe de voorganger heette. Co2 terreur zorgt ervoor dat de markt aardig wordt uitgevlakt. Niks geen lekker snelle versies, vierwielaandrijving of zelfs maar een simpele handgeschakelde versnellingsbak. Of je moet de hoofdprijs willen betalen.

De gas guzzler tax alhier voor een CTS-V met 6-bak is zo'n US$ 1,500 ofzo. Een schijntje.
door Kleijnen 22-07-12 | 18:20

Voor dagelijks gebruik is die 1.8 zo slecht niet. En met veel snelweg op de cc is ie best zuinig... maar dat wordt nooit getest.
door coordinator 22-07-12 | 18:26

Zucht, het woord bijtelling valt weer. Autoweek, er zijn nog mensen zonder leasebakje in dit land hoor. Niet iedereen moet verplicht in zo'n 14 - 20 % hok rijden.
door CaddySRX 22-07-12 | 19:30

@redactie
Tenenkrommend stukje weer. Enkele voorbeelden: "De achterkant oogt gewoon saai door de grote lip van de achterklep" en "de stof op het dashboard geeft een nogal saaie sfeer, maar het oogt goed". Ik had al geen erg hoge pet op van de redactie, vanwege hun niet al te objectieve kijk op zaken en vanwege het vaak matige taalgebruik. Dat wordt er op deze manier niet beter op.
door Ford Versailles V8 22-07-12 | 19:50

Puur mooie auto.
door P Young 22-07-12 | 21:07

Absurde prijs.
door clowntje 22-07-12 | 22:01

Saaie auto.
door MR. Renault!(vanaf een Android-telefoon) 22-07-12 | 22:06

Als chevrolet nou gewoon eens de nieuwe impala hiernaartoe haalt gewoon om eens uit te proberen, zou misschien nog zijn vruchten afwerpen. Vroeger was het in Amerika heel wat als je een chevrolet had en nu? jammer.
door HeMi24 23-07-12 | 08:06

"... Van de 140 pk lijken er af toe een stuk of 20 te ontbreken ..."

Dit is toch niks nieuws bij Opel?!?
door Bmw freak!! 23-07-12 | 08:41

De knopes op het dashboard lijken mij wel een beetje onhandig!
door GdD 23-07-12 | 08:48

@Hemi24...

Wel knap dat iemand het gemis van 20 pk zo haarfijn aanvoelt.

En toch...:

"... De sprintcijfers vanuit stilstand verbloemen de boel een beetje, omdat je dan doorhaalt tot je in de hoge toerentallen het totale vermogen aanspreekt..." en "... Iets wat je in het dagelijks verkeer niet veel doet..."

Waarom zo tendentieus? Is deze vaststelling (en later de veronderstelling) niet het geval bij iedere auto die getest wordt? Waarom wordt dat hier bij Chevrolet wel genoemd en niet bij bijvoorbeeld de Duitse merken?
door d wijls 23-07-12 | 09:47

Deawoolet.
door Koos P. 23-07-12 | 10:15

Perfecte auto om tweedehands te kopen. Koop over 1 of 2 jaar een luxe uitvoering met weinig kilometers en voor iets meer dan € 10.000,- daarin kun je jarenlang rijden. De motor is gewoon rechttoe rechtaan, makkelijk te onderhouden en oerdegelijk (geen turbo's e.d.).
door Nappie 23-07-12 | 12:33

Deze cruze maakt zichzelf overbodig doordat de prijs wat aan de hoge kant is.
KIA en Hyundai in combinatie met hun zeer goede garantie en top design is dat de veel betere keuze.

De Mitsubishi lancer is ook een prijsvechter in deze klasse, maar mensen willen een zachte geile dash ipv. kwaliteit.
door Quantar 23-07-12 | 16:42

Ik zie dat de basisversie met 1.6 l motor al 20.095 kost...toch iets teveel als prijskaker.
door Quantar 23-07-12 | 16:43

prijskraker..sorry.
door Mablo 23-07-12 | 18:53

Een ding moet ik GM wel nageven. Ze weten wel hoe ze marketingzaken moeten aanpakken. Daewoo opgekocht en opgedoekt, een Chevrolet logo opplakken en vervolgens Opel-techniek erin proppen. Ik ben er bijna zeker van dat GM doelbewust Opel de nek aan het omdraaien is, door goedkope Opel-derivaten in de Europese markt te zetten, onder de nam Chevrolet. Ampera-Volt, Cruz Astra. enz. Dit gaat niet lang meer duren, en Opel is niet meer, want Opel is het enige Duitse merk, wat bijna niet buiten Europa wordt verkocht, en het enige Duitse merk wat erg slecht draait. En gezien de prijsstelling, zal die auto in Europa ook nog goed worden gekocht. Redelijke kwaliteit voor weinig geld. Ik zie dit voor Vauxhall in UK ook nog gebeuren.
ik hoop nog lang te mogen genieten van Chevrolet cruze & captiva

Plaats reactie

Terug naar “nieuws berichten over de cruze”