Klachten ivb met dealers , bestelling , techniek ea !!!

hierin kunnen verbruik registraties , km. registraties en andere nuttige info ingezet worden
Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 04-02-2012 13:46

StijnG schreef:ofwel is het alleen in mijn garage...
dan zitten we bijna allemaal bij dezelfde garage denk ik... ;) :P
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 06-02-2012 19:04

Om op mijn vorige post terug te komen.

Probleem bij mijn cruze stelt zich al van in het begin dat ik he had. Er waren toen nog geen 200km op de wagen.
Als ik op de motor af rem naar 3de en 2de vittesse en ik laat de koppeling terug komen dan maakt hij een schurent geluid... Dus ik dacht dat men koppeling niet inorde was, koppeling zelf kapot, synchro's beschadigd.. I don't know.

1ste contact met service dealer:
Ik ging naar mijn dealer en kaart het probleem aan. Die vertelde kan allemaal geen kwaad, rij hem verder in en laat dan nog iets weten.

"1 maand later: blijft dit probleem zich verder voordoen".

2de contact met dealer:
Mechanieker is meegereden met mij en heeft het geluid ook ontdekt. Hij heeft dat ook met de cruze gereden en hij had het dan af en toe. Hij zo ja dat is de chauffeur hé. Maar hij remde amper op de motor gebruikte meer de rem. Dit terwijl mijn vriendin hetzelfde probleem heeft en kameraad die er ook mee heeft gereden het ook voor heeft. Dus zal het niet de chauffeur zijn hé. Hij de auto binnen gereden en op de brug gezet. 2u moeten wachten zonder enige informatie. Mijn geduld was al ver zoek, komt hij terug naar mij met het resultaat RESONANTIE. Gaat wel weg zegt hij, of breng hem is een dag binnen.

3de contact met dealer:
Nu al 3 maanden aan het aanslepen! Ik breng mijn cruze binnen bij dealer voor 1 dag omdat ze het gingen onderzoeken en repareren. Ik haal nog is duidelijk aan dat het de versnellingsbak/koppeling is en geen resonantie probleem. Daar hadden ze geen oren naar... Want jij bent maar een noob.

Vervangwagen moet je betalen immers 30 euro per dag. Aangezien ik de auto nodig heb voor het werk heb ik die van men ouders mogen lenen want vond het redelijk duur. 17:15u auto nog niet klaar en geen telefoon of sms gehad dat ik hem mocht komen halen. Dan check ik het internet en sluit de garage om 17u (service dienst). Telefonisch kon je ze niet meer bereiken en aangezien ik dat weekend moest werken moest ik mijn wagen terug hebben. Ik rij naar de garage en zie mijn wagen niet op de parking staan. Ik ben dan langs de showroom binnen geweest en er zat nog volk op de service dienst. De service manager antwoord op een arrogante manier "wat kom jij hier nog doen, je bent te laat hé" ik vertelde dat ik nog geen info had of telefoon heb gehad dat men auto klaar is. Hij lachte ermee enz... nam me niet serieus. Op dat moment zag ik dat ze mijn auto naar buiten reed... Toen kwamen ze me de sleutels afgeven en zeiden ze ja hij moet nog maar is een dag binnen mss wel een hele week... Want we moeten de boite opendoen enz... We gaan daar is kijken. Besluit: ze hebben NIKS gedaan die dag aan mijn wagen. Een vervangwagen krijg ik immers niet gratis. Vind het rotslecht schandalig hoe de service daar loopt.

Zelf weet ik niet wat ik moet doen nu?

Het gaat immers over deze garage " wittockx aarschot chevrolet/opel dealer".

grtz

Gast

Bericht door Gast » 06-02-2012 20:20

Verwijderd door gebruiker !

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 06-02-2012 21:51

zeker klacht neerleggen en je niet laten afschepen !

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 06-02-2012 22:45

Mail sturen naar Chevrolet, met de groeten van het Cruze-forum (kwestie van Erna nog meer grijze haren te bezorgen van ons ;) )
Service is zoals de temperaturen nu: ver onder nul!
Ik had ook zo'n dealer, heb ook 3 "vriendelijke" mails naar Chevrolet gestuurd, die hebben alles opgevraagd bij de dealer en alles doorgegeven naar mijn nieuwe dealer, ik ben dus ook verandert.
Zeker niet twijfelen, blijf daar niet. Ze zijn de klanten niet waard...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 07-02-2012 10:12

Het is eigenlijk allemaal erg met sommige dealers, het lijkt erop dat eens de auto verkocht is het voor hen een gedane zaak is.
Ik moet de mijne nog afhalen begin maart maar ik heb een klein beetje een keuze van dealer gemaakt op basis van eerste contact.
Ik was bij een paar dealers geweest voor prijzen enz en dan ook voor een deftige prijs voor mijn oude wagen.
Er waren er 2 die de gegevens opschreven en me zeiden dat ze me zouden bellen .... waarna ik nooit meer iets hoorde.
De 3de garage gaven mij een prijsofferte voor de nieuwe Cruze noteerden de gegevens voor de overname, de verkoper nam de telefoon en 10 minuten later wist ik wat de prijs voor mijn overname was.
Nu is dit geen garantie voor goed service na levering maar toch maakt het het wantrouwen toch al iets beter.

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 07-02-2012 19:21

Bedankt voor de info... Zou idd minder over mij moeten laten lopen.

Morgen een e-mail sturen naar chevrolet zelf se.

Weten jullie welke een wat deftigere garage is van chevrolet regio aarschot (leuven).

Die van leuven is die wat deftig?

StijnG
Member
Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 29-10-2011 11:30

Bericht door StijnG » 08-02-2012 14:16

Bedankt, ik ga eerst is in leuven horen bij die autostad. Is een erkende dealer volgens de lijst. Probeer al even binnen te raken telefonisch op de klantendienst chevrolet maar helaas geen verbinding phfff...

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 08-02-2012 17:39

De lijst eens bekeken maar ik vrees dat er ondertussen al een paar veranderingen zijn tenminste die waar ik zeker van ben in de Provincie Antwerpen.
Ook staat mijn garage er niet bij garage De Prijcker op de Antwerpsesteenweg te Lier.
Geen kritiek hoor gewoon even up to date houden.

K_evin91
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-08-2011 20:21

Bericht door K_evin91 » 08-02-2012 20:10

Nee ge kunt toch ook geen opel bij een saab dealer kopen als deze geen opel doet.Het kan wel zijn dat sommige dealers hun chevrolet "dealershap" hebben opgezegd en enkel nog "erkende werkplaats" zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Het gebruik van uw Cruze”