Pagina 2 van 5

Geplaatst: 12-09-2012 22:39
door chevy1979
Hey Dimitri, alvast welkom hier en zo te zien heb je een leuke cruze in je bezit die je nog verder wil persionaliseren :D

Geplaatst: 13-09-2012 08:26
door DimitriCruze09
Dank jullie wel..

Op Ebay kun je heel veel vinden voor de Cruze :D En deze auto is nog niet helemaal af.
Binnen 3 maanden verwacht ik een spoiler (standaard) en een chrome kofferbakstrip.

De planning is om volgende jaar de auto verder op te krikken naar nog wat meer vermogen, even eerst een overzichtje maken wat ik daarvoor nodig heb en wat de kosten zijn. Dat laatste is natuurlijk erg belangrijk 8)

Geplaatst: 13-09-2012 08:43
door DimitriCruze09
Flashworks schreef: Je hebt 1,8 benzine chips die ( stock ) op de bank al 190 nm leveren en 183 pk, vanaf zo'n chip zijn we begonnen en zo verder aangepast,
)
Ik zat nog even op de site te kijken CTH BE en zag dat als de auto getuned wordt 153 pk zou krijgen, jij schrijft 183 pk. Is dit een tikfout of is dat echt zo? Was dat dan een extreme chiptuning?

Geplaatst: 13-09-2012 08:56
door DimitriCruze09
Is er geen turbokit voor de 1.8? Iemand daar iets over gehoord? 8)

Geplaatst: 13-09-2012 09:08
door Flashworks
DimitriCruze09 schreef:
Flashworks schreef: Je hebt 1,8 benzine chips die ( stock ) op de bank al 190 nm leveren en 183 pk, vanaf zo'n chip zijn we begonnen en zo verder aangepast,
)
Ik zat nog even op de site te kijken CTH BE en zag dat als de auto getuned wordt 153 pk zou krijgen, jij schrijft 183 pk. Is dit een tikfout of is dat echt zo? Was dat dan een extreme chiptuning?
typfout 153 bedoelde ik uiteraard.
183 zou wel een heel mooi resultaat zijn. :D


En ivm de turbo kit, ik ben hier al ruime tijd naar aan het kijken maar ik raad het voorlopig nog sterk af.
Turbo kit gaat je al snel 4000 euro kosten maar dan is er nog niks IN de motor veranderd om tegen de druk te kunnen.
Als je low boost zou gaan rijden ( 0,5 - 1 bar ) dan zou het nog wel willen gaan maar dan kan niemand garant staan dat je blok nog 15000km haalt..

Ik ben al even opzoek naar Hprofiel stangen en gesmede zuigers ect en ik heb wel een paar bedrijven die ze willen maken maar de prijs is er dan ook naar.. :roll:

Geplaatst: 13-09-2012 09:10
door DimitriCruze09
haha ja he! bij een turbo kan ik dat wel begrijpen ja :)

kan je jouw specs eens noteren. 0 / 100 sprint 0 - 160 of 0 - 200 bijv.
Je koppel momenteel?

Geplaatst: 13-09-2012 09:40
door Flashworks
( ik had de vorige post gedit met turbo info als je dat even wil doorlezen. ;)

Eerste run op 03/09/11
172 pk en 204 NM

Mods:
- Injen Cold air intake
- Uitlaat systeem van Borla ( alles na de collector )
- Vervolgens gechipt

Laatste testbank run op 06/08/12;
181 pk / 207NM.

- Injen Cold air intake
- Uitlaat collector 4-1
- Uitlaat systeem van Borla ( alles na de collector )
- Vervolgens gechipt


Voor de tijden die ik in bittburg op sprints reed zou ik even de papieren moeten terug zoeken. ;)

Geplaatst: 13-09-2012 09:59
door DimitriCruze09
Hoeft het niet helemaal op te zoeken hoor :)

Geplaatst: 13-09-2012 10:00
door Flashworks
T'is niet echt een probleem ik scan ze vanavond wel even in.
Zijn ook wat foto's ect van mijn 1/4 pogingen en slaloms hier op het forum.

;) altijd leuk om te doen.

Geplaatst: 13-09-2012 10:28
door DimitriCruze09
Flashworks schreef:( ik had de vorige post gedit met turbo info als je dat even wil doorlezen. ;)

Eerste run op 03/09/11
172 pk en 204 NM

Mods:
- Injen Cold air intake
- Uitlaat systeem van Borla ( alles na de collector )
- Vervolgens gechipt

Laatste testbank run op 06/08/12;
181 pk / 207NM.

- Injen Cold air intake
- Uitlaat collector 4-1
- Uitlaat systeem van Borla ( alles na de collector )
- Vervolgens gechipt


Voor de tijden die ik in bittburg op sprints reed zou ik even de papieren moeten terug zoeken. ;)
Wat mij opvalt is dat de NM niet heel erg stijgt. De pk's nemen aanzienelijk toe.

Ik denk dat ik deze setup volgend jaar ga toepassen..

Ben wel benieuwd hoe snel je sprint naar de 100 km