Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepers
-
- Newby
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02-09-2011 20:18
Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepers
Drie vragen
Ik rij bijna een ton per jaar. In de voorgaande auto's (Benz (Command) en Opel (CD70)) kon ik aangeven welke berichten ik via de TMC kon ontvangen. Dat kan bij een Cruze systeem blijkbaar niet. Helaas worden de flitsers ook niet via de TMC weergegeven, wat met de 2.0 diesel toch zorgt voor redelijk wat fanmail uit Leeuwarden, of doe ik iets verkeerd?
Ook kan je niet tegelijk het navi scherm en de RDS van de radio op het scherm krijgen, of doe ik iets verkeerd?
Tot slot Indien ik bel met mijn Parrot (past precies in het vakje vóór de versnellingspook) dan is het netjes dat het tiktak van de knipperlichten niet hoorbaar is. Helaas geldt dat ook voor de piepjes van de achteruitrijpiepers, of doe ik iets fout?
Ik rij bijna een ton per jaar. In de voorgaande auto's (Benz (Command) en Opel (CD70)) kon ik aangeven welke berichten ik via de TMC kon ontvangen. Dat kan bij een Cruze systeem blijkbaar niet. Helaas worden de flitsers ook niet via de TMC weergegeven, wat met de 2.0 diesel toch zorgt voor redelijk wat fanmail uit Leeuwarden, of doe ik iets verkeerd?
Ook kan je niet tegelijk het navi scherm en de RDS van de radio op het scherm krijgen, of doe ik iets verkeerd?
Tot slot Indien ik bel met mijn Parrot (past precies in het vakje vóór de versnellingspook) dan is het netjes dat het tiktak van de knipperlichten niet hoorbaar is. Helaas geldt dat ook voor de piepjes van de achteruitrijpiepers, of doe ik iets fout?
80.000 km a year cruzing. Love the engine, prefer the automatic....
Re: Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepe
bolletje schreef:Drie vragen
Ik rij bijna een ton per jaar. In de voorgaande auto's (Benz (Command) en Opel (CD70)) kon ik aangeven welke berichten ik via de TMC kon ontvangen. Dat kan bij een Cruze systeem blijkbaar niet. Helaas worden de flitsers ook niet via de TMC weergegeven, wat met de 2.0 diesel toch zorgt voor redelijk wat fanmail uit Leeuwarden, of doe ik iets verkeerd?
Ook kan je niet tegelijk het navi scherm en de RDS van de radio op het scherm krijgen, of doe ik iets verkeerd?
Tot slot: Indien ik bel met mijn Parrot (past precies in het vakje vóór de versnellingspook) dan is het netjes dat het tiktak van de knipperlichten niet hoorbaar is. Helaas geldt dat ook voor de piepjes van de achteruitrijpiepers, of doe ik iets fout?
Welk navigatie systeem zit erin ? Het origineel (cd 500) systeem toont geen flitspalen TMC en RDS werkt prima maar moet aanstaan in configuratie (DE RDS kan je niet oproepen , daar krijg je zelf melding van, als er bv een spookrijder gesignaleerd is of zo ) TMC werkt onder het navigeren straten waar er werken zijn worden mondeling gemeld en zijn dik vet rood gekleurd indien er ergens file is krijg daar ook melding van met de vraag of je uw route wil hercalculeren .
Dit is het scherm van de originele CD 500 systeem .
Ik heb ook het parrot systeem maar heb er nog niet opgelet dat de andere medingen s piepjes en bellen niet meer werkten onder het rijden , ik zal er eens opletten.
Microfoon zit naast de achteruitkijkspiegel en de kabel hiervan is mooi weggewerkt
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
-
- Master member
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 13-02-2011 20:03
-
- Newby
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02-09-2011 20:18
Sorry, maar de inbouwplek van de parrot op de foto bezorgd me de kouwe rillingen, ik hou niet van draden en zo. Het vakje voor de versnellingspook is precies groot genoeg voor het type parrot als op de foto.
Ten tweede De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.
Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
Ten tweede De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.
Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
80.000 km a year cruzing. Love the engine, prefer the automatic....
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
Mij stoort het draadje niet hoor , is maar een goeie drietal centimeter zichtbaar en verdwijnt dan, die van het microfoontje is volledig niet zichtbaar.bolletje schreef:Sorry, maar de inbouwplek van de parrot op de foto bezorgd me de kouwe rillingen, ik hou niet van draden en zo. Het vakje voor de versnellingspook is precies groot genoeg voor het type parrot als op de foto.
Ten tweede: De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.
Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
Zoals ik al zei er zitten GEEN flitspalen in het fabrieks eigen systeem
-
- Master member
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 07-09-2010 18:20
:D prachtig hoe je het verwoord bolletje ;) Maar €26,- valt nog mee, niet?bolletje schreef:Sorry, maar de inbouwplek van de parrot op de foto bezorgd me de kouwe rillingen, ik hou niet van draden en zo. Het vakje voor de versnellingspook is precies groot genoeg voor het type parrot als op de foto.
Ten tweede: De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.
Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
Zelf heb ik het ook niet zo op losse kabels. Ik heb daarom de voedingskabel van mijn tomtom door de dealer laten wegwerken zodat die uitkomt in het centrale opbergvak op het dashboard.