Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepers

hier kunt u alles wat betrefd geluidsinstalatie, navigatie,handsfree bellen, dvd etc. in kwijt
Gast

Re: Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepe

Bericht door Gast » 27-03-2012 06:52

bolletje schreef:Drie vragen
I. Helaas worden de flitsers ook niet via de TMC weergegeven,
Was net aan het bedenken ook FLITSPALEN worden NIET met het TMC signaal mee gestuurd . Het TMC signaal meld enkel , files , wegeniswerken enz .

En dit werkt prima hoor in de fabrieks eigen navigatie .

Uitleg TMC in Wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

Gast

Bericht door Gast » 27-03-2012 06:54

Patje schreef: De functie kan er via de MY TOMTOM software in principe van verwijderd worden.
De flitspalen in TomTom is idd een apart bestandje dat je toevoegt aan TomTom en deze kan je idd weer verwijderen.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-03-2012 09:33

je kan je ook gewoon overal aan de snelheid houden, hoef je ook geen detectors te gebruiken wat je dan ook weer boetes kan opleveren :P
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 27-03-2012 15:02

Goh Rinus het gaat niet zozeer om met een geruster gevoel sneller te rijden, hoe dikwijls gebeurd het niet dat je ergens 55 rijd ipv 50 even niet opletten en een ticketje van 50€ in de bus (in België toch Nederland is meestal nog iets goedkoper) maar toch is zuur geld.
Ik heb mij speciaal om die dingen te vermijden een Coyote gekocht en dat ding heeft al zijn geld opgebracht.
Natuurlijk als je van plan bent van als een gek overal te gaan racen mag men voor mijn part gerust zwaar straffen.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 27-03-2012 17:35

Patje schreef:Goh Rinus het gaat niet zozeer om met een geruster gevoel sneller te rijden, hoe dikwijls gebeurd het niet dat je ergens 55 rijd ipv 50 even niet opletten en een ticketje van 50€ in de bus (in België toch Nederland is meestal nog iets goedkoper) maar toch is zuur geld.
Ik heb mij speciaal om die dingen te vermijden een Coyote gekocht en dat ding heeft al zijn geld opgebracht.
Natuurlijk als je van plan bent van als een gek overal te gaan racen mag men voor mijn part gerust zwaar straffen.
ja ik begrijp je ook wel ,als je maar 5km. te hard rijd ben je al wel de sjaak
en als je zo de boetes binnen krijgt is dat wel zuur ja :?
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 27-03-2012 18:07

Patje schreef:
arrivinghere schreef:Wist ik niet. Heb die gewoon altijd op actief staan als ik door Frankrijk rij. Is dat pas verboden of al langer? En wat moet ik me voorstellen over serieuze boetes? Staat er geen vast bedrag op dan?
De boete zou 1500 eurokes bedragen en dit telt voor het gebruik van een navigatie of Coyote die in Frankrijk gebruikt wordt, dus enkel de functie uitschakelen telt niet de flitspaaldetectie moet effectief verwijderd zijn van de navigatie.
Het is sinds dit jaar dus opletten als ge naar Frankrijk gaat want volgens mij zouden ze tijdens de vakantie wel eens echt kunnen controleren.
De functie kan er via de MY TOMTOM software in principe van verwijderd worden.
Pffff amai mijn kl :? :? :? :? Da's een klein maandloon. De gewone burger wordt steeds meer langs alle kanten genekt. Een CEO betaalt zoiets misschien nog met de glimlach maar een voor een gemiddelde werknemer is dat een serieuze streep door de rekening. Die boetes zouden eigenlijk aan het inkomen moeten worden aangepast.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat dit niks meer te maken heeft met verkeersveiligheid maar het spekken van de staatskas.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 27-03-2012 18:41

Inderdaad als men soms ziet waar men tegenwoordig het boekje voor bovenhaalt (niet alleen op verkeersgebied) dan krijg je inderdaad de indruk dat het al helemaal niets meer met veiligheid te maken heeft, maar dat gewoon de kassa moet rinkelen.

Gast

Bericht door Gast » 27-03-2012 19:05

Patje schreef: Ik heb mij speciaal om die dingen te vermijden een Coyote gekocht en dat ding heeft al zijn geld opgebracht.
Zou dit ook wel willen kopen maar je zit dan weer gekloot met kabeltjes voor voeding enzo en waar moet je dan dit weer plaatsen op het dash...

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 28-03-2012 09:20

Tja dat hebt ge natuurlijk weer dan die dingen moeten allemaal ergens aangesloten worden.
Maar met een beetje verbeelding kunt ge dat volgens mij wel ergens kwijt geraken.
Bij mij staat hij gewoon op het dashboard op het bijgeleverd magnetisch voetje en eens opgeladen haal ik de kabel er van tussen maar ja das ook maar voor een uur of 2 a 3.
Ik weet een collega van mij heeft dat mooi laten inbouwen in zijn Q5 zonder zichtbare kabels.

Plaats reactie

Terug naar “geluidinst.,navi.,handsfree b., dvd etc.”