Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepers

hier kunt u alles wat betrefd geluidsinstalatie, navigatie,handsfree bellen, dvd etc. in kwijt
bolletje
Newby
Newby
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-09-2011 20:18

Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepers

Bericht door bolletje » 24-03-2012 14:24

Drie vragen
Ik rij bijna een ton per jaar. In de voorgaande auto's (Benz (Command) en Opel (CD70)) kon ik aangeven welke berichten ik via de TMC kon ontvangen. Dat kan bij een Cruze systeem blijkbaar niet. Helaas worden de flitsers ook niet via de TMC weergegeven, wat met de 2.0 diesel toch zorgt voor redelijk wat fanmail uit Leeuwarden, of doe ik iets verkeerd?

Ook kan je niet tegelijk het navi scherm en de RDS van de radio op het scherm krijgen, of doe ik iets verkeerd?

Tot slot Indien ik bel met mijn Parrot (past precies in het vakje vóór de versnellingspook) dan is het netjes dat het tiktak van de knipperlichten niet hoorbaar is. Helaas geldt dat ook voor de piepjes van de achteruitrijpiepers, of doe ik iets fout?
80.000 km a year cruzing. Love the engine, prefer the automatic....

Gast

Re: Flitsers niet op TMC, geen rds op scherm en parkeerpiepe

Bericht door Gast » 24-03-2012 20:43

bolletje schreef:Drie vragen
Ik rij bijna een ton per jaar. In de voorgaande auto's (Benz (Command) en Opel (CD70)) kon ik aangeven welke berichten ik via de TMC kon ontvangen. Dat kan bij een Cruze systeem blijkbaar niet. Helaas worden de flitsers ook niet via de TMC weergegeven, wat met de 2.0 diesel toch zorgt voor redelijk wat fanmail uit Leeuwarden, of doe ik iets verkeerd?

Ook kan je niet tegelijk het navi scherm en de RDS van de radio op het scherm krijgen, of doe ik iets verkeerd?

Tot slot: Indien ik bel met mijn Parrot (past precies in het vakje vóór de versnellingspook) dan is het netjes dat het tiktak van de knipperlichten niet hoorbaar is. Helaas geldt dat ook voor de piepjes van de achteruitrijpiepers, of doe ik iets fout?

Welk navigatie systeem zit erin ? Het origineel (cd 500) systeem toont geen flitspalen TMC en RDS werkt prima maar moet aanstaan in configuratie (DE RDS kan je niet oproepen , daar krijg je zelf melding van, als er bv een spookrijder gesignaleerd is of zo ) TMC werkt onder het navigeren straten waar er werken zijn worden mondeling gemeld en zijn dik vet rood gekleurd indien er ergens file is krijg daar ook melding van met de vraag of je uw route wil hercalculeren .

Dit is het scherm van de originele CD 500 systeem .
Afbeelding


Ik heb ook het parrot systeem maar heb er nog niet opgelet dat de andere medingen s piepjes en bellen niet meer werkten onder het rijden , ik zal er eens opletten.
Afbeelding
Microfoon zit naast de achteruitkijkspiegel en de kabel hiervan is mooi weggewerkt

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 25-03-2012 22:59

Zou wel handig zijn als de park-distance-control ten allen tijde signaal geeft bij achteruitrijden ja. Maar ik heb met die parrot geen ervaring. Dus de dealer (of degene die hem ingebouwd heeft) zou dit moeten kunnen oplossen.

Gast

Bericht door Gast » 26-03-2012 13:54

Tussen haakjes .
Navigatie systemen met flitspalen zijn VERBODEN in Frankrijk ook voor buitenlanders !!!! Was vorige week nog in het nieuws .

Er staan serieuze boetes op.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 26-03-2012 16:05

Inderdaad en reken daar ook Zwitserland maar bij en nog een handvol landen in Europa.

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 26-03-2012 19:37

Gewoon de functie op off zetten zou voldoende moeten zijn van je draagbaar navigatiesysteem?

bolletje
Newby
Newby
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-09-2011 20:18

Bericht door bolletje » 26-03-2012 19:47

Sorry, maar de inbouwplek van de parrot op de foto bezorgd me de kouwe rillingen, ik hou niet van draden en zo. Het vakje voor de versnellingspook is precies groot genoeg voor het type parrot als op de foto.

Ten tweede De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.

Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
80.000 km a year cruzing. Love the engine, prefer the automatic....

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 26-03-2012 19:51

Wist ik niet. Heb die gewoon altijd op actief staan als ik door Frankrijk rij. Is dat pas verboden of al langer? En wat moet ik me voorstellen over serieuze boetes? Staat er geen vast bedrag op dan?

Gast

Bericht door Gast » 26-03-2012 19:55

bolletje schreef:Sorry, maar de inbouwplek van de parrot op de foto bezorgd me de kouwe rillingen, ik hou niet van draden en zo. Het vakje voor de versnellingspook is precies groot genoeg voor het type parrot als op de foto.

Ten tweede: De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.

Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
Mij stoort het draadje niet hoor , is maar een goeie drietal centimeter zichtbaar en verdwijnt dan, die van het microfoontje is volledig niet zichtbaar.

Zoals ik al zei er zitten GEEN flitspalen in het fabrieks eigen systeem

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 26-03-2012 20:04

bolletje schreef:Sorry, maar de inbouwplek van de parrot op de foto bezorgd me de kouwe rillingen, ik hou niet van draden en zo. Het vakje voor de versnellingspook is precies groot genoeg voor het type parrot als op de foto.

Ten tweede: De fuinctie op "off" zetten zou inderdaad een optie moeten zijn, maar ik heb meer interesse in het op "on"zetten, want ik krijg geen enkele melding op mijn fabriekssyteem.

Mijn draadjesafkeur wordt nu danig op de proef gesteld door een losse tomtom naast de handrem. Belachelijk, maar het scheelt bakken geld. (ik heb een aantrekkingskracht voor de €26,- bonnetjes, verstrekt door werkschuw tuig wat in een luxe camper in de berm van de weg bivakkeerd.
:D prachtig hoe je het verwoord bolletje ;) Maar €26,- valt nog mee, niet?
Zelf heb ik het ook niet zo op losse kabels. Ik heb daarom de voedingskabel van mijn tomtom door de dealer laten wegwerken zodat die uitkomt in het centrale opbergvak op het dashboard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “geluidinst.,navi.,handsfree b., dvd etc.”