Standaard navigatie CD500.

hier kunt u alles wat betrefd geluidsinstalatie, navigatie,handsfree bellen, dvd etc. in kwijt
Gast

Bericht door Gast » 04-11-2011 21:27

Blijkbaar een teer punt bij Opel ook het ligt dus aan GM Europe.

http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... tie-cd500/

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-11-2011 09:26

Daar is wel sprake van het gratis ter beschikking stellen van de updates ter compensatie van het lange wachten. Het zou dus niet meer dan correct zijn als Chevrolet dit ook zou doen.

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-11-2011 10:27

Toen ik mijn Cruze ging bestellen bij mijn dealer (LHC Cars) heb ik er ook over gedacht deze met navigatie te bestellen. Ik moet zeggen dat de dealer mij toen wel eerlijke en correcte informatie gegeven heeft hierover. Zodat ik ook niet voor een onaangename verrassing kwam te staan. De navigatie houdt in dat de 6-cd(mp3)wisselaar wegvalt (op de LT(Z)).Navigatie hield ook enkel Benelux kaarten in. Upgrades naar andere landen waren toen nog niet beschikbaar. Ook was op dat moment nog niet duidelijk wanneer die upgrades of updates ter beschikking zouden zijn of wat deze zouden kosten.
Ik ben van mening dat ik GPS het meest nodig heb als ik naar Frankrijk of Italië rij, niet om mijn dagelijkse woon-werk verplaatsing te maken.
Dit wetende, heb ik de nav er niet bijbesteld. Van de 600€(de meerprijs indertijd) die ik uitgespaard heb, is een tomtom Live angeschaft (170€) en de dealer heeft deze voor 37€ proper ingebouwd.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Deze waarschuwt ook voor flitslocaties, berekent alternatieve routes indien mogelijk bij files enz. en kan dus ook altijd updates krijgen. De Live service is wel maar een jaar geldig maar kan ook bijgekocht worden.
Bijkomend voordeel is ook dat de 6-cd wisselaar behouden werd.
De dealer heeft hier dus niet in de eerste plaats gedacht aan zoveel mogelijk verkopen, maar wel aan het tevreden stellen van de klant door op voorhand correcte info te geven. Zou altijd zo moeten.
Ik vraag me dan ook af of degenen die wel de standaard nav er bij besteld hebben deze info ook gekregen hebben? Vind je dat je correct ingelicht bent?

Gast

Bericht door Gast » 05-11-2011 11:50

Mijn dealer kon niet veel kwijt over die navigatie enkel dat het Benelux en hoofdwegen van Europa en dat er op "regelmatige" basis updates gingen komen van de kaarten , dat de cd wisselaar weg viel maakte voor mij niets uit aangezien ik meestal naar radio of naar USB stick luister.

Ik heb een TomTom en heb er altijd mee graag gewerkt , maar ik vind een ingebouwd toestel toch nog steeds praktischer , en het ingebouwd systeem van Chevrolet doet zijn werk goed eens je hem gewend bent , alleen spijtig dat je enkel 2D scherm hebt , geen flitspalen kan toevoegen en dat de kaartupdates lang op zich laten wachten.

Ook vind ik het uitzicht op de console veel mooier en is de bediening door de menu's voor de instellingen van de de Cruze praktischer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het heeft dus ook goeie aspecten......

Gast

Bericht door Gast » 05-11-2011 11:52

arrivinghere schreef:Daar is wel sprake van het gratis ter beschikking stellen van de updates ter compensatie van het lange wachten. Het zou dus niet meer dan correct zijn als Chevrolet dit ook zou doen.
Eerst zien en dan geloven er word veel vertelt om er maar vanaf te zijn van die lastige klanten......

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 05-11-2011 18:10

Het is ontegensprekelijk veel mooier zo'n standaard ingebouwde navigatie. Al is het maar voor de menu's zoals je zegt. Als er standaard detailkaarten van heel europa op stonden had ik er ongetwijfeld ook de nav bij besteld. Maar daar was toen geen zekerheid over. En ik zou het maar stom vinden dat ik 600€ zou betalen voor nav en als ik dan richting Frankrijk rij mij nog met een tomtom of iets dergelijks moet behelpen. Ik begrijp dan ook niet waarom men er niet standaard Europa opzet. Benelux stelt toch niks voor, daar ben je toch zo doorheen.

Gast

Bericht door Gast » 05-11-2011 22:52

arrivinghere schreef: Ik begrijp dan ook niet waarom men er niet standaard Europa opzet. Benelux stelt toch niks voor, daar ben je toch zo doorheen.
Je hebt 100 % gelijk .

Wat je wel zou moeten kunnen is of ergens een stad dichtbij uw eindbestemming die langs een hoofdweg ligt programmeren want heel Europa staat er wel degelijk op. Alleen is de Benelux enkel gedetailleerd .
Of een cd/dvd in de cd lezer plaatsen van Frankrijk en deze gebruiken vanaf de grens of het zou moeten lukken met beide kaarten , Benelux in geheugen en Frankrijk in de cd/dvd lezer , zal ik toch eens moeten uitproberen.

Bij Opel heb je de keuze tussen cd500 het cd800 systeem , op ditl laatste past wel volledig Europa.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 06-11-2011 11:24

ik had toen ik mijn cruze bestelde al geen keus meer, de navi zou er standaard opzitten bij de LT
ik wilde hem in principe ook niet hebben, ik had pas een tomtom live XL aangeschaft
daar zijn mijn zoons nu blij mee
nu ik de navi goed ken, ben ik er toch wel erg blij mee,omdat ik ook niet echt buiten de Benelux kom is hij voor mij goed genoeg
ik zou ook wel een update willen, als hij een beetje betaalbaar blijft
is het niet zo dat als 1 man de nieuwe cd2012 koopt hij door meerdere navi's ingelezen kan worden??
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 06-11-2011 11:27

Dat vind ik dus ook bizar. Op zo'n klein ding als een tomtom kan heel Europa en dan zou zo'n cd 500 maar zo'n klein geheugen hebben.
Als ik het goed begrijp, heb jij dus al zo'n cd van Frankrijk er bij gekocht Stone. Als je deze dan in het geheugen zet, dan is Benelux er uit veronderstel ik? Of je kan de cd van Frankrijk mogelijks in de cd-lezer laten steken maar dan kan je volgens mij niet meer gelijktijdig een muziek cd afspelen, niet? Heb je nog andere kaarten bijgekocht? En wat kost zoiets?

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 06-11-2011 11:32

Als je nooit verder dan de Benelux rijdt, is er natuurlijk geen probleem. Dan is die standaard nav ideaal.

Plaats reactie

Terug naar “geluidinst.,navi.,handsfree b., dvd etc.”