usb aansluiten

hier kunt u alles wat betrefd geluidsinstalatie, navigatie,handsfree bellen, dvd etc. in kwijt
cruzelske
Newby
Newby
Berichten: 9
Lid geworden op: 31-05-2011 20:23

usb aansluiten

Bericht door cruzelske » 31-05-2011 20:30

hallo,

ik heb vorige week de nieuwe cruze gekocht, de ls uitvoering.
tot nu toe zeer tevreden over maar 1 ding erger ik me toch aan, de ls uitvoering is niet uitgerust met een usb aansluiting.
ik heb gezien dat dit forum vol handige harry's zit, dus vroeg me af als iemand me hier verder kan mee helpen.

waarschijnlijk zit er dezelfde radio in de ls dan in de lt en deze heeft wel usb, weet er iemand of het mogelijk is in mijne een usb te installeren en hoe?

merci !!

Tom

Gast

Bericht door Gast » 31-05-2011 20:38

Ik vrees dat het enigste is wat je kan doen is een aftermarket systeem installeren . :?

muzzer
lid
lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 02-02-2011 22:54

Bericht door muzzer » 31-05-2011 21:04

Geen USB op de standaard LS audio. Vond het zelf ook spijtig.
BTW, welkom hier :D

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 31-05-2011 21:24

Alvast welkom, ik heb ook de LS uitvoering en heb dus ook enkel aux en geen usb.
Mss kun je die achteraf laten inbouwen.
Via de aux kun je een mp3 speler laten afspelen maar super handig is dat niet.
De goedkoopste optie is gewoon een mp3 cd branden met je favo muziek telkens.

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 31-05-2011 21:36

Ik heb een LS met usb erop. :)

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 31-05-2011 21:50

Tom van harte welkom hier op het forum
er is misschien wel iemand die hier een goed antwoord op weet, even afwachten
wij stellen het erg op prijs als je een voorstelling van jezelf in het voorstel topic zou willen geven, met wat foto's als het kan, zijn we hier ook gek op

foto's kun je posten bij je derde post
veel plezier hier
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

cruzelske
Newby
Newby
Berichten: 9
Lid geworden op: 31-05-2011 20:23

Bericht door cruzelske » 01-06-2011 14:33

bedankt voor de reacties, en het zal afwachten zijn, ik ga ook de tel gids er eens bij nemen en wat rond bellen voor iemand die hier meer over weet.
heb gisteren de aux aansluiting gebruikt maar dat is ook maar niks, muziek speelt op max vol. juist hard genoeg :cry:

mister_k van welk bouwjaar is jouw cruze??

greetz


tom

kenny
Newby
Newby
Berichten: 35
Lid geworden op: 13-05-2013 11:07

Bericht door kenny » 13-05-2013 11:54

Hey iedereen

Ik heb nu ook een cruze ls. Maar inderdaad usb hebben is tegenwoordig toch wel een must. Ik heb hier al kunnen uit afleiden dat het niet mogelijk is om op de bestaande radio een usb-aanluiting op aan te sluiten.
Nu was mijn vraag zou het dan mogelijk zijn om het type radio van de LT versie in te bouwen in de LS. En waar zou ik deze radio kunnen kopen dan of moet je dit altijd via de garage doen?
Ik heb al wat gegoogled maar kan niet echt iets vinden.

Mvg Kenny

Gast

Bericht door Gast » 13-05-2013 13:11

uit welk jaar komt hij dan?

Ik zit met hetzelfde (2009 LS), en heb het redelijk uitgezocht. Wat je nodig hebt is een andere PDIM (personal Device Interface Module). Dit is een apparaatje wat onder je radio zit net wat achter je kleingeldvakje. Ik heb het de dealer laten uitzoeken, maar dat is nog niet zo makkelijk. Chevrolet wil namelijk niet antwoord geven op welke upgrade wel werkt, en welke niet. De dealer kan een complete set voor grofweg 400 euro (kan wat mee of minder zijn) leveren. Dan zit het er nog niet in. je kunt via ebay zoeken naar PDIM's voor een Cruze of een Camaro. Deze horen beide te passen. Let er wel op dat je een bijpassende kabelboom nodig hebt. Na het aansluiten kun je de usb aansluiting in je armsteunvakje maken naast de AUX.

Ik heb het zelf nog niet gedaan. Wat een gedoe allemaal om zo'n ding te krijgen voor een fatsoenlijke prijs :shock: Ik heb via internet allerlei autoslopen gebeld maar niemand kon me hier aan helpen.

Via de AUX is het inderdaad een belabberde kwaliteit, en veel te zacht.


Hier een foto van een PDIM:

Afbeelding


Afbeelding

Hier nog een reactie van mijn dealer:

Onno,


Nee het type wat jij erin wilt hebben is een PDIM wat gebruikt wordt in de modeljaren 2011-2013

Het type PDIM wat jij standaard af fabriek in je auto hebt ( welke geen USB ondersteunt ) wordt alleen in modeljaar 2011 tm 2012 gebruikt.

kenny
Newby
Newby
Berichten: 35
Lid geworden op: 13-05-2013 11:07

Bericht door kenny » 13-05-2013 19:01

Mijn wagen is van bouwjaar 2011. Ik heb hem nog maar juist (stockmodel).

Ik zal dit ook eens verder onderzoeken en ook eens navraag doen bij mijn dealer. Nu weet ik toch al iets meer. Ik vind 400 euro eigenlijk wel redelijk veel. Zeker als je weet dat je een radio + gps op internet voor de cruze al vind voor 500 euro.
Maar ik ga hier ook zeker navraag voor doen en dan laat ik het wel weten.

alvast bedankt :)

Plaats reactie

Terug naar “geluidinst.,navi.,handsfree b., dvd etc.”