achteraf ingebouwde navigatie

hier kunt u alles wat betrefd geluidsinstalatie, navigatie,handsfree bellen, dvd etc. in kwijt
Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 05-05-2011 10:56

Nope, weet niet welke knopjes jij moet gebruiken maar ik moet al vrij diep in de instellingen gaan prusten om de achteruitrijcamera te kunnen aanzetten... dus niet met 1 klik gebeurt... wel raar dat het geluid daardoor wegvalt...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

Gast

Bericht door Gast » 06-05-2011 06:48

rdl schreef:daarstraks plots geen geluid meer voor pinkers/achteruitrijden!

Vooraleer te gaan "klagen" weeral, de handleiding Pioneer van het internet nog eens nagekeken... mogelijks was het de instelling "achteruitrijcamera" die ik bij het spelen met de knopjes tegenkwam?

Terug die instelling nagekeken: achteruitcamera (die we niet hebben) stond op AAN... terug motor gestart en het geluid was er terug...

bizar :roll:

Rostie: heb jij dat ook al gehad dan? :?:
Vraagje ????
Kan je eigenlijk nog de bediening aan het stuur gebruiken of ben je volledig aangewezen op uw touchscreen of zo ????

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 06-05-2011 07:52

Stone schreef:Vraagje ????
Kan je eigenlijk nog de bediening aan het stuur gebruiken of ben je volledig aangewezen op uw touchscreen of zo ????
Bediening aan het stuur blijft net hetzelfde... extra zelfs hoor je nu een geluid telkens je een functieknop gebruikt (een piep die je kan afzetten op de Pioneer zelf).

De Boordcomputer gebruik je dan door de scrollknop van het stuur enkele seconden ingedrukt te houden... en door het menu te scrollen en in te drukken om te bewaren... de knop links (geluid afzetten) dient om terug te gaan in het menu of er helemaal uit.

De navigatie is super goed! Blue tooth bellen fantastisch: heel je GSM zet zich automatisch over naar het toestel (contactenlijst, belhistorie, stand batterij van je GSM, alles)... de navigatie stem heel aangenaam (Vlaamse stem omdat ik de "Nederlandse Claire" wat stug vond ;) )

Het via je stem zoeken/bellen moet ik nog uitvissen, het symbooltje staat er in ieder geval op.

Wel lastig dat telkens je het contact van de auto even uitzet je nadien je GSM terug moet aanzetten, de Pioneer ook weer even de bluetooth aantikken en de koppeling "toestaan" op je GSM. Dus telkens je terug instapt, moet je de handeling herhalen.

Muziek op de micro SD is een aanrader: daar gaat quasi een ganse CD-collectie op en het geluid is 10x beter dan de originele Chevrolet radio. Veel gemakkelijker en kleiner dan een USB stick... (dus die kabel in het handschoenkastje mag er al net zo goed uit van mij ;) ;) )

Een meerwaarde is het zeker.

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 06-05-2011 12:53

Wat die connectie met de gsm betreft: je moet eens zoeken in de blue-tooth instellingen van je GSM. daar kan je aanvinken om automatische verbinding toe te staan met de pioneer. normaal moet je gsm ook in de pioneer geprogrammeerd zitten na verbinding (vind de serienummer terug eens je verbonden bent, dus wijst zichzelf uit), en eens je alles op automatisch staan hebt stap je in, zet het contact aan en na max 2min zijn ze met elkaar verbonden zonder enige handeling!

Dus de GSM aanpassen ipv de GPS :p
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 06-05-2011 17:44

verdoemme, hoe handig dit forum... merci Rostie! ;)

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 06-05-2011 19:06

rdl schreef: Beste Mevrouw Van Cleynenbreugel,

Gezien de naplaatsing van de Pioneer niet volgens de regels van de kunst is uitgevoerd heb ik de verkoper onderstaande mail gestuurd.

Men liet mij daarnet de auto afhalen in een donkere garage in de hoop dat ik de krassen niet zou opmerken. Ben echter niet onmiddellijk vertrokken en heb buiten met daglicht de wagen gecontroleerd. Vervolgens direct de verkoper er bij geroepen en laten kijken naar de krassen.

Eigenlijk heb ik het nu wel gehad en voel me diep teleurgesteld door de service van GMAN NOORDERLAAN.

Ik begrijp dat er van vorige week woensdag tot en met vandaag gepuzzeld is om de Pioneer 930 te doen werken naast de boordcomputer van de auto zelf. 2 techniekers van Pioneer zijn vandaag in de namiddag het probleem komen oplossen.

Mocht u denken dat ik overdrijf, wil ik gerust tot bij Chevrolet Belgium in Mechelen rijden dat u het zelf kan vaststellen. Het betreft hier een nagelnieuwe auto die mij tenslotte toch 22.000 euro heeft gekost.

In afwachting van verdere reactie, vriendelijke groeten,

[/i]
vanuit Mechelen geen enkele reactie ontvangen... hoewel de mail van de dealer dinsdagmorgen duidelijk verwees naar mijn klacht naar Chevrolet Belgium zelf... zéér bizar de houding van Chevrolet... zelfs geen excuses voor al het ongemak dat ik tot nog toe moest ondervinden...

Normaal (bij een ander merk, of in geval van een probleemloze Chevrolet) rij je met een nieuwe wagen buiten en zien ze je pas terug na een jaar (15000 km)... buiten de korte check op 1500 km... allez, zo ging het toch met mijn NISSANS keer op keer... ik heb op heel mijn leven met al mijn auto's NOOIT moeten teruggaan naar de garage met een probleem buiten de normale onderhoudsbeurten... maar dan ook nooit... (Ja, de Suzuki moest om de 7500 km binnen, dat wel).

Van mail 1 op dag 1, is het telkens wijzen naar de dealer zonder zelf enig initiatief te nemen je "chevy-gevoel" terug in de juiste richting te krijgen...

Mij leek minstens het toesturen van één of ander artikel van hun promotiemateriaal hier van toepassing... (moest het nog komen: een medium is goed hoor ;)) Sterker: ik zou verwachten dat je een financiële compensatie zou krijgen omdat het zo'n probleemgeval was en ik proefkonijn heb moeten spelen voor die F930BT. Tenslotte bestelde ik gewoon een wagen mét navigatie... niet mét problemen en weken vervangwagens op amper 2 maanden tijd :oops: :oops: :oops:

Maar kan zijn dat het heel de dag klachten regent op het hoofdkantoor natuurlijk... tenslotte zijn we hier op dit forum "slechts" met 50 zéér gemotiveerde chevrolet-fans voor gans Vlaanderen en Nederland... en hier lees ik ook regelmatig klachten... dus mogelijks internationaal over de 2 landen gezien is het niet bij te houden? :roll: Maar toch: met dit relatief kleine forum bereiken we een hoop internetgebruikers en mogelijke toekomstige klanten... mijn item hier alleen is al meer dan 1000 keer gelezen geweest tot nu toe... door alleen maar geïnteresseerde kopers vermoed ik voor een groot deel... dus Chevrolet: ik zou zo'n treurige klant toch op wat opbeuren hoor :roll:

Wat zeker mijn conclusie is (voor de 2de keer dan wat Chevrolet betreft, na de Evanda) is dat de dealer die ook andere merken aanbiedt (Opel, Toyota bij mijn dealer) je als 2de rangs klant wordt behandeld nadien... dat je niet echt moet komen zeuren omdat je voor het goedkoopste merk van de winkel ging... :oops: alleszins kan ik me niet voorstellen dat hun techniekers een Opel Isignia zouden behandeld hebben zoals mijn Cruze (geen technische afleveringscheck, opties foutief besteld en geplaatst, onbrekende opties bij levering, krassen op dashboard en versnellingspook bij naplaatsing navigatie)...

Rostie87
Member VIP
Member VIP
Berichten: 643
Lid geworden op: 11-02-2011 15:42

Bericht door Rostie87 » 06-05-2011 21:04

het goedkopere merk... een cruze van +22.000€ of een standaard opel astra van 18.000.... (of corsa of agila om nog kleiner te gaan)... tis niet omdat het MAAR een chevrolet is dat het daarom minder duur zou zijn é... maar die redenering maken ze blijkbaar wel...
2009 Chevrolet Cruze LT 2.0L 150pk - Carbon Flash Black

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 06-05-2011 21:08

Afgaande op jouw ondervindingen rdl kan ik enkel besluiten dat die dealer geen Chevrolet licentie verdient. Ik zou daar nooit nog een voet binnenzetten. Er zijn zeker wel nog goede Chevrolet dealers/garages. Want ik ben zelf altijd een tevreden klant geweest (en nog steeds) en dat komt enkel voort uit de uitstekende service waarvan ik altijd heb kunnen genieten. Als je hier in Limburg zou wonen, zou ik je dus zeker LHC aanraden. Maar in Antwerpen moeten er volgens mij toch ook goeie zitten. Want wat ze je bij GMAN Noorderlaan gelapt hebben tot nu toe, dat kan toch echt niet meer.

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 06-05-2011 21:10

Rostie87 schreef:het goedkopere merk... een cruze van +22.000€ of een standaard opel astra van 18.000....
mercie Rostie, want dat denk ik al elke dag: het is toch toch veel geld of is mijn perceptie van "veel geld" vandaag niet meer correct... moet er ook 3 jaar op afbetalen tenslotte...

rdl
Member Senior
Member Senior
Berichten: 420
Lid geworden op: 05-02-2011 15:01

Bericht door rdl » 07-05-2011 10:24

arrivinghere schreef: Want wat ze je bij GMAN Noorderlaan gelapt hebben tot nu toe, dat kan toch echt niet meer.
GMAN bestaat gelukkig uit een X-tal nog kleinere dealers in het Antwerpse... en de eerste hulp op dag 1 van hun vennoot GMAN RUPEL in REET (BOOM) was SUPER!!!

Uiteraard zien ze mij op de Noorderlaan nooit meer terug (daarom dat ik aan die krassen niets meer willen laten verhelpen, omdat ze daar vanaf nu MET HUN FIKKEN moeten afblijven!) en heb ik met de kleinere vennoot afgesproken dat ik voortaan bij hem langskom. Spijtig genoeg kon dat pas vanaf nu omdat de Pioneer en de lichtdorpels zolang hebben aangesleept om geplaatst te raken.

Dus opnieuw: de warme douche gaat deze uitzending naar GMAN RUPEL (BOOM)... :!: :!:

En de wel hééééél koude douche naar GMAN NOORDERLAAN :cry:

Dus ons Erna moet mijn ernstige klachten niet afwijzen, maar zich excuseren en haar dealer op zijn plaats zetten DAT ZO'N MISERIE NOOIT MEER KAN GEBEUREN... ik zou me verdomme diep schamen als ik klagende klanten bij mijn bedrijf zo zou afschepen :evil:

Plaats reactie

Terug naar “geluidinst.,navi.,handsfree b., dvd etc.”