Saxo van Mister_K

hierin kunnen forumleden hun hobby auto of 2de auto onderbrengen
Plaats reactie
Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Saxo van Mister_K

Bericht door Mister_K » 18-06-2012 16:38

Nu de Cruze de deur uit is, ga ik me bezig houden met ons tweede wagentje: een Saxo 1.1i (60pk) uit 2000.

Het is een bescheiden autootje, maar er valt wel iets moois van te maken denk ik, enfin dat gaan we toch proberen... :)

Hier is alvast een foto van toen we velgen aan het passen waren (uiteindelijk waren ze te breed):

Afbeelding



btw, hoe maak je die afbeelding kleiner op dit forum?antw:
ik heb hem zelf opgeslagen en met tinypic weer geüpload in 15"

We hebben intussen de ramen getint (foto's volgen later bij mooier weer), een Caliber MDF hoedenplank geïnstalleerd, een Pioneer AVIC XII (wat een rotding om werkend te krijgen zeg) met GPS, Bluetooth, Iphone aanlsuiting en video playback met touch screen aangesloten, een composet van Hertz vooraan (13cm) geplaatst, overal LED's gestopt en Philips Blue Visions vooraan.

Hetgeen nog moet volgen zijn:

- mooie velgen
- verlagingssetje Eibach
- iets aan de uitlaat (siertstuk o.i.d. maar niets dat kabaal maakt)
- plastic stootlijsten + bumpers in koetswerkkleur spuiten
- 6x9 setje van Hertz ism versterker maar géén sub, koffer moet behouden blijven
- misschien donkere angel eyes en heldere rood/wit-achterlichten (twijfel nog...)
- zetels ofwel laten bekleden (maar is wat duur voor dit wagentje) ofwel met speciale verf zwart spuiten (zijn nu zwart met blauw en plekken op, afschuwelijk op een rooie auto, wie heeft dat ooit uitgevonden!) - ik weet wel niet of dit soort verf een mooi resultaat geeft en of het niet afgaat op de kleren, ik durf het eigenlijk niet zo goed te proberen, iemand ervaring mee?
- vloermat (het hele ding dus) ook zwart spuiten want is ook blauw!!?
- dakspoiler van de VTS erop zetten (ga ik volgende week bij iemand ophalen voor 25 euro)
- ...


Als jullie nog ideeën of suggesties hebben, zeg maar!

:)

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 18-06-2012 18:03

Men moeder heeft zo nen 1.1 in het donkerblauw ;)

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 18-06-2012 18:15

Hehe, ik vind deze kleur nog wel leuk, en op zich voor een 1.1 60pk gaat hij nog redelijk vooruit 8)

gewoon Sven
Member Senior
Member Senior
Berichten: 254
Lid geworden op: 05-06-2012 13:26

Bericht door gewoon Sven » 18-06-2012 19:05

Er is zeker iets moois van te maken, ben benieuwd.
Voor de foto's gebruik ik het programma imageshack, daar kun je het formaat van de foto's ingeven.
Chevrolet Orlando 1.8 Black Edition

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 18-06-2012 19:35

gewoon Sven schreef:Er is zeker iets moois van te maken, ben benieuwd.
Voor de foto's gebruik ik het programma imageshack, daar kun je het formaat van de foto's ingeven.
ik heb hem net verkleind naar 15"met tinypic
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 18-06-2012 20:53

Misschien een tip voor de audio. Als je toch wat meer sub bass wil, kan je kleine behuizingen maken die onder de zetels passen. Er zijn woofers te krijgen die slechts een zeer klein volume nodig hebben maar toch een straf resultaat geven.

Mister_K
Member
Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12-02-2011 01:22

Bericht door Mister_K » 18-06-2012 21:44

Zo van die platte, actieve subwoofers bedoel je? Spelen die goed?

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 18-06-2012 23:19

Nee dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik weet ook niet hoe die klinken maar dat zou ook een mogelijkheid zijn natuurlijk. Maar toen ik "platte subwoofers" las, dacht ik meteen aan de legendarische Aliante van Phase Linear. Niet de krachtigste of spectaculairste maar misschien wel de best klinkende subwoofer ooit. Maar die heeft ook teveel volume nodig om onder de zetel te monteren. Nee ik dacht eerder aan bijvoorbeeld Raptor speakers. Dat zijn geen echte subs maar die hebben aan enkele liters behuizing genoeg en produceren naar verhouding toch een bas waardoor je die sub niet meer echt mist.

Plaats reactie

Terug naar “hobby autos van onze leden”