Piaggio Mp3 Lt

hierin kunnen forumleden hun hobby auto of 2de auto onderbrengen
Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 21-11-2012 12:26

chevy1979 schreef:in Belgie mag je dat toch ook ? maar denk ergens van max 10 per uur harder dan dat de file zelf zich voortbeweegt of zo
Ja in België was dat eigenlijk al jaren een schemerzone, het mocht maar in geval van ongeval moest de rechter beslissen.
Nu sinds een jaar denk ik is het in een wet gegoten en mag je tussen de file rijden als die niet meer dan 50 per uur rijd en het verschil tussen de motor en de auto mag niet meer dan 25 per uur bedragen dus begin maar te rekenen als ge op de moto zit.
In de praktijk wordt er niet naar gekeken en rijden de motoren maar gewoon verder :-)
Euh ik vrees dat ge u vergist in verband met dat motorrijbewijs als ge minstens twee jaar een rijbewijs hebt mag je een motor van max 125cc besturen maar voor een 400 hebt ge een motorrijbewijs nodig

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-11-2012 14:18

Voor stadsverkeer lijkt zoiets me ideaal bij mooi weer. Maar op de autosnelweg zou ik me toch niet echt op m'n gemak voelen hiermee. Heb liever wat reserve dan. En dan kom je toch weer bij een zwaardere motor terecht.

hangterisaan
Member VIP
Member VIP
Berichten: 501
Lid geworden op: 25-04-2012 20:54

Bericht door hangterisaan » 21-11-2012 16:16

Patje schreef:
chevy1979 schreef:in Belgie mag je dat toch ook ? maar denk ergens van max 10 per uur harder dan dat de file zelf zich voortbeweegt of zo
Ja in België was dat eigenlijk al jaren een schemerzone, het mocht maar in geval van ongeval moest de rechter beslissen.
Nu sinds een jaar denk ik is het in een wet gegoten en mag je tussen de file rijden als die niet meer dan 50 per uur rijd en het verschil tussen de motor en de auto mag niet meer dan 25 per uur bedragen dus begin maar te rekenen als ge op de moto zit.
In de praktijk wordt er niet naar gekeken en rijden de motoren maar gewoon verder :-)
Euh ik vrees dat ge u vergist in verband met dat motorrijbewijs als ge minstens twee jaar een rijbewijs hebt mag je een motor van max 125cc besturen maar voor een 400 hebt ge een motorrijbewijs nodig[/quotem]
De mp3 mag echt met autorijbewijs tot 400cc hoor allemaal door die 2 vooreielen. Zoek het maar eens op ;-)
2.0 VCDI 197/440Nm pk-zwarte ruiten,led nrplaat en standlichten-xenonPipercross filter-11Wmistlamp-DVD kopsteunen EBC grooved discs Afbeelding

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-11-2012 17:01

Raar allemaal die wetten. Ik mag met mijn rijbewijs ook met een moto rijden terwijl ik nooit een praktisch examen voor de moto heb afgelegd. Ik heb wel een paar keer gereden maar mis toch de ervaring om er echt goed, vlot en veilig mee overweg te kunnen. Maar hoeveel mensen zijn er niet met een ouder rijbewijs die bij wijze van spreken morgen naar de moto-shop kunnen gaan en wettelijk gezien er zo mee weg mogen rijden zonder 1 meter ervaring.

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 21-11-2012 19:27

De Mp3 is er in 2 uitvoeringen, de Lt en de Rl, de Lt is voor een autorijbewijs, en de Rl voor motorrijbewijs. Het verschil tussen de 2 uitvoeringen is dat de Lt voorzien is van een voetrem en de wielbasis voor is 45 mm breder als de Rl en de Lt is voorzien van een kenteken van autoformaat. Dit zijn de verschillen die volgens de wet gelden. Piaggio zelf heeft nog een verandering van de knipperlichten en positie verlichting aangepast.

Er zijn 500 CC Mp3's waarmee je met je autorijbewijs mag rijden
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

chevy1979
Master member
Master member
Berichten: 1893
Lid geworden op: 13-02-2011 20:03

Bericht door chevy1979 » 21-11-2012 20:31

500 cc en dan haal je 145 per uur ongeveer
ik haal al 100 per uur met mijn 125 cc scooter en die kost toch een pak minder maar ik kom er maar heel bitter weinig mee op de snelweg en dan ist maar heel kort omdat je niet echt kunt inhalen en met die 500cc dan weer wel :)
Aan alles is wel iets he

arrivinghere
Master member
Master member
Berichten: 2350
Lid geworden op: 07-09-2010 18:20

Bericht door arrivinghere » 21-11-2012 23:38

True. Alles heeft zijn voor-en nadelen. Die 500cc is dan wel beter geschikt voor de autosnelweg maar zal wel zwaarder zijn en minder wendbaar dus in de stad. En waarschijnlijk ook wat meer verbruiken.

Patje
Member Senior
Member Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 04-01-2012 20:52

Bericht door Patje » 22-11-2012 15:47

arrivinghere schreef:Raar allemaal die wetten. Ik mag met mijn rijbewijs ook met een moto rijden terwijl ik nooit een praktisch examen voor de moto heb afgelegd. Ik heb wel een paar keer gereden maar mis toch de ervaring om er echt goed, vlot en veilig mee overweg te kunnen. Maar hoeveel mensen zijn er niet met een ouder rijbewijs die bij wijze van spreken morgen naar de moto-shop kunnen gaan en wettelijk gezien er zo mee weg mogen rijden zonder 1 meter ervaring.
Yep is gelijk ik, maar dat wil alleen maar zeggen dat we een bepaalde leeftijd hebben :? , ik heb ook nog het rijbewijs van voor 1989 en heb ook nooit een motorrijbewijs moeten halen, alleen ik heb heel mijn leven al motor gereden en ik rijd nog steeds zo een 10 a 15000km per jaar. Het klopt inderdaad iemand die op zijn 50ste ineens beslist een motor te kopen kan opstappen en vertrekken zonder er ooit mee gereden te hebben. Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat kan niet maar ik had buiten bromfietservaring op mijn 16de ook geen enkele motorervaring alleen was het verkeer iets minder natuurlijk.

CruzerLT
Webmaster
Webmaster
Berichten: 3394
Lid geworden op: 29-05-2010 18:59

Bericht door CruzerLT » 22-11-2012 19:55

Patje schreef:
arrivinghere schreef:Raar allemaal die wetten. Ik mag met mijn rijbewijs ook met een moto rijden terwijl ik nooit een praktisch examen voor de moto heb afgelegd. Ik heb wel een paar keer gereden maar mis toch de ervaring om er echt goed, vlot en veilig mee overweg te kunnen. Maar hoeveel mensen zijn er niet met een ouder rijbewijs die bij wijze van spreken morgen naar de moto-shop kunnen gaan en wettelijk gezien er zo mee weg mogen rijden zonder 1 meter ervaring.
Yep is gelijk ik, maar dat wil alleen maar zeggen dat we een bepaalde leeftijd hebben :? , ik heb ook nog het rijbewijs van voor 1989 en heb ook nooit een motorrijbewijs moeten halen, alleen ik heb heel mijn leven al motor gereden en ik rijd nog steeds zo een 10 a 15000km per jaar. Het klopt inderdaad iemand die op zijn 50ste ineens beslist een motor te kopen kan opstappen en vertrekken zonder er ooit mee gereden te hebben. Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat kan niet maar ik had buiten bromfietservaring op mijn 16de ook geen enkele motorervaring alleen was het verkeer iets minder natuurlijk.
dus als ik jullie goed begrijp dan is een motor rijbewijs in België niet altijd verplicht geweest
Grtz Rinus
welkom op het Chevrolet Cruze forum!!!
Chevrolet Cruze 1.8 LT 141pk - Maroccan-bleu

Chevy
moderator
moderator
Berichten: 860
Lid geworden op: 04-11-2012 16:41

Bericht door Chevy » 22-11-2012 21:08

chevy1979 schreef:500 cc en dan haal je 145 per uur ongeveer
ik haal al 100 per uur met mijn 125 cc scooter en die kost toch een pak minder maar ik kom er maar heel bitter weinig mee op de snelweg en dan ist maar heel kort omdat je niet echt kunt inhalen en met die 500cc dan weer wel :)
Aan alles is wel iets he
Jouw 125 CC scooter weegt misschien 100-120 kg? De 500 cc Mp3 weegt er +- 250 en windje mee ga je wel 160. Als je veel snelweg rijd is een 500 leuk maar ik rij meer stad dus is de 300 lekker vlug en je kan hem overal kwijt.
Welkom op het Chevrolet Cruze forum!
Chevrolet Cruze Black Edition

Plaats reactie

Terug naar “hobby autos van onze leden”